Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Ting du lærte som voksen

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-22, 18:35   #41
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 909
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Come on, ketchup-vitsen. Jeg var seriøst nesten 40.

Samme her!

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 18:44   #42
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Come on ketchup tror jeg faktisk jeg ble opplyst om her inne på FP. Jeg var vel sånn 38 da jeg kom hit og det oppklarende øyeblikket var sikkert noen år etter det. Jeg kan godt ha vært over 40.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-22, 10:24   #43
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

At det fins en flip i hvert hjørne på bakepapir og alufolieesken som skal trykkes inn slik at rullen holder seg stabil og medgjørlig inne i esken men man ruller ut.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-22, 22:14   #44
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

At det ikke heter Gardemoen, men Gardermoen lærte jeg først for et par år siden. Moen til Garden, liksom. Det var helt logisk for meg.

Når du er derfra heter det «Gar-mon»

Og at det heter privilEgert (og ikke priviligert)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 00:05   #45
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.401
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

At solskjermen i bilen også kan brukes på siden, ikke bare for sol gjennom frontruten.

At det ikke heter orginal, men original.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 00:26   #46
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.028
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Lærte dette i fjor høst, må understreke at det ikke er direkte erfaringsbasert fra min side. I alle fall. Når det er gjennomsnittsmåling så vil det blinke i lyset som står etter kamera nummer 2 hvis man har hatt for høy fart.

Mvh hun som var frynsete etter å ha drust gjennom en tunnel med cruise control for så å bli usikker på hva som faktisk var fartsgrensen der. Takket være lillebroren min som kunne bedrive voksenopplæring fikk jeg ro og hadde en fin helg.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 08:16   #47
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.113
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Når du er derfra heter det «Gar-mon»

Og at det heter privilEgert (og ikke priviligert)

eller GaLemoen med tjukk L.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 08:52   #48
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Jeg var godt voksen før jeg lærte at det ikke heter å nyttegjøre, men nyttiggjøre. Og selvfølgelig har også jeg trodd at de synger «så glad er vi, så glad er vi» i «o’ jul med din glede.»

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 09:53   #49
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Og selvfølgelig har også jeg trodd at de synger «så glad er vi, så glad er vi» i «o’ jul med din glede.»


Der lærte jeg noe nytt i dag også.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 09:57   #50
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.356
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg var godt voksen før jeg lærte at det ikke heter å nyttegjøre, men nyttiggjøre. Og selvfølgelig har også jeg trodd at de synger «så glad er vi, så glad er vi» i «o’ jul med din glede.»


Skulle det være noe galt med den teksten da??

Hellemin, det har jeg aldri visst!! :-D

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 09:59   #51
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Det står det i mange versjoner av teksten, altså. For eksempel Hanne Krogh sin som ligger på Spotify.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 10:00   #52
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.


Og at det heter privilEgert (og ikke priviligert)

Whuuut?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Og selvfølgelig har også jeg trodd at de synger «så glad er vi, så glad er vi» i «o’ jul med din glede.»

Whuuuut?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 10:03   #53
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.387
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Skulle det være noe galt med den teksten da??

Hellemin, det har jeg aldri visst!! :-D

Vi er flere!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 10:06   #54
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Jeg måtte google, og fant både "glad er vi", "gladelig" og "gladerlig".


Sist redigert av frukt : 16-07-22 kl 15:09.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 10:07   #55
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Det går an å synge «så glad er vi».

Derimot går det ikke an å synge «Alle fugler små de er, kommer nå tilbake». :streng:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 10:29   #56
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.427
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Og at det heter privilEgert (og ikke priviligert)

What!!!???

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 10:33   #57
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Opprinnelig var teksten «så gladelig» men klart: alle har vel sunget «så glad er vi» så det er vel ikke rart.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 10:47   #58
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Ang. privilEgert: det heter jo ikke privilIgium, men privilEgium. Samme bokstav i begge ordene, altså.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 10:50   #59
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.427
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Ang. privilEgert: det heter jo ikke privilIgium, men privilEgium. Samme bokstav i begge ordene, altså.

Ja, og da er det logisk, men kunne aldri falt meg inn at jeg har skrevet det feil i 54 år. Måtte til og med sjekke på stavekontrollen til Iphonen, som hadde stålkontroll i motsetning til meg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 17:32   #60
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Nå har eg googla O jul med din glede …!


Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Come on, ketchup-vitsen. Jeg var seriøst nesten 40.

Eg blir flau kvar gong eg tenker på konteksten eg skjønte den i. Eit samarbeidsmøte der engelsklærer uttrykte bekymring for ein elev …

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

At krydderet står alfabetisk i hyllen på butikken.

Det lærte eg då ei venninne fortalde at ho var today years old …

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

At det fins en flip i hvert hjørne på bakepapir og alufolieesken som skal trykkes inn slik at rullen holder seg stabil og medgjørlig inne i esken men man ruller ut.

Så smart! Det må eg prøve!

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no