Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vervekampanje for morsmelksentralen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-07, 23:25   #1
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vervekampanje for morsmelksentralen

I dag fikk jeg høre at morsmelksentralen er manko på melk.
Vi er ikke mange nok som leverer, og det er mange syke og for tidlig fødte barn som trenger morsmelk.

Kunne du tenke deg å levere melk?
Du tar kun en blodprøve for å se om du kan gi bort melken din. Blir du godkjent er det ikke en stor jobb. Du får låne elektrisk pumpe på sentralen.

Jeg pumper en gang på formiddagen, gjerne mens jeg ammer, en gang på ettermiddagen etter at snuppa har spist, og en gang på kvelden mens snuppa sover. Da sitter jeg jo gjerne i sofaen likevel. Det blir ca 1 liter i uken.

Les mer om å bli giver til morsmelksentralen.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 23:27   #2
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

Kan dessverre ikke hjelpe til, men jeg har levert over 130 liter så jeg har foret endel smånurk.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 23:30   #3
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

Jeg skal gi! Må bare få baby først.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 23:33   #4
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Jeg skal gi! Må bare få baby først.

Det er ofte en fordel, ja!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 01:15   #5
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

Så utrolig flinke dere er! Jeg skulle gjerne gitt (i sin tid), men slet ræven av meg med å ha nok produksjon til min egen unge. Jeg var nok nærmere å gjøre uttak i den banken enn gi innskudd ja.

Flott at noen orker å ta seg noen minutter om dagen for å hjelpe noen som virkelig trenger det!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 09:23   #6
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Kan dessverre ikke hjelpe til, men jeg har levert over 130 liter så jeg har foret endel smånurk.

Fantstisk!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 09:25   #7
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

De som sokner til Ahus kan og tjene seg noen kroner på å levere morsmelk :motiverer:

Da jeg leverte for 2 1/2 år siden fikk jeg 130 kroner literen.. Det ble litt penger når jeg pumpet nesten 1 liter om dagen.

Hygiene er viktig, men jeg fikk utlevert beger og papirhåndklær og det var slettes ikke vanskelig å gjøre det lille ekstra som skulle til.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 09:25   #8
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

Jeg støtter bare opp om Hønnis oppfordring.
Dette er en enkel måte (for dem som har mye melk og synes pumping er greit) å gjøre noe som virkelig betyr noe for mange. Det er verken komplisert eller vanskelig krav for å få det til. Jeg ammer ikke lenger og har dermed ikke lenger noe melk å gi dessverre.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 09:28   #9
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

Hvor lenge kan man gi? Jeg kunne godt tenkt meg å gjøre det. Men lillegutt er seks måneder allerede, er det for sent? Jeg har myyyyye melk.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 09:37   #10
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

De som sokner til Ahus kan og tjene seg noen kroner på å levere morsmelk :motiverer:

Da jeg leverte for 2 1/2 år siden fikk jeg 130 kroner literen.. Det ble litt penger når jeg pumpet nesten 1 liter om dagen.

Hygiene er viktig, men jeg fikk utlevert beger og papirhåndklær og det var slettes ikke vanskelig å gjøre det lille ekstra som skulle til.

Akkurat som på Ullevål. Nå er det 150 kr literen, men de betales først ut når du er ferdig som giver.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 09:38   #11
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Hvor lenge kan man gi? Jeg kunne godt tenkt meg å gjøre det. Men lillegutt er seks måneder allerede, er det for sent? Jeg har myyyyye melk.

De blir sikkert glade for melken din, Olympia!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 09:42   #12
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

Jeg har aldri hatt nok melk selv til å kunne gi bort noe, men med premature tvillinger var jeg svært takknemlig for at mange tar seg bryet med dette. Mine små levde på bankmelk den første tiden inntil min egen produksjon kom i gang, og det var nok den beste starten de kunne få.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 10:02   #13
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

All heder til dere som klarer å levere!

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 10:23   #14
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

Tinkeliten fikk melk fra sentralen da han var nyfødt. Så jeg er blant de veldig takknemlige mottakerne. Jeg tenkte jeg skulle bli giver selv da vi kom hjem, men sykehuset her har ikke melkebank, og ikke var det så lett å ha overskudd med en liten prematurgutt heller.

Oppfordrer alle som har anledning til å gi.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 10:36   #15
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Hvor lenge kan man gi? Jeg kunne godt tenkt meg å gjøre det. Men lillegutt er seks måneder allerede, er det for sent? Jeg har myyyyye melk.

Jeg begynte som giver da lillegutt var 7 måneder sist gang. De var veldig glade likevel. Dersom de har lite melk, tar de imot det også. Dersom de har mer enn nok, hender det at de avviser dem som har barn som er over 6 måneder. Ring og hør; det høres ut som om du blir tatt imot med åpne armer.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 10:48   #16
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg begynte som giver da lillegutt var 7 måneder sist gang. De var veldig glade likevel. Dersom de har lite melk, tar de imot det også. Dersom de har mer enn nok, hender det at de avviser dem som har barn som er over 6 måneder. Ring og hør; det høres ut som om du blir tatt imot med åpne armer.

Flott, da skal jeg ringe. Jeg sliter litt med pumpingen, men av erfaring går det seg til når jeg bruker elektrisk pumpe. Siden de låner det bort så går det sikkert bra. Hva skjer egentlig når man ikke greier å levere en liter en uke?

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 11:17   #17
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Flott, da skal jeg ringe. Jeg sliter litt med pumpingen, men av erfaring går det seg til når jeg bruker elektrisk pumpe. Siden de låner det bort så går det sikkert bra. Hva skjer egentlig når man ikke greier å levere en liter en uke?

Det skjer ingenting ”skummelt”, men for at du skal få låne elektrisk pumpe gratis bør du over tid levere 1 liter i uka i snitt. Det var iallfall det de sa til meg. Du kan jo høre med dem. De er veldig gode disse digre elektriske dobbeltpumpene, så du får det sikkert bedre til med dem! Ring og hør, de er veldig hyggelige.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 11:18   #18
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen

Har alle sykehus morsmelksentraler? Eller bare Oslo? Dette er noe jeg har tenkt på lenge, og ønsker å gjøre hvis jeg er så heldig å få et barn til. (har hatt masssse melk begge gangene nemlig)

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 13:49   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

De blir sikkert glade for melken din, Olympia!

På Riksen fikk jeg gi til sønnen min var nærmere året, tror jeg. Jeg pumpet og gav etter første fødsel, men fant ikke tid til det andre gang. Har mistanke om at det ikke blir noe lettere nå... Men jeg skal ha det i bakhodet!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 18:45   #20
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vervekampanje for morsmelksentralen.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det skjer ingenting ”skummelt”, men for at du skal få låne elektrisk pumpe gratis bør du over tid levere 1 liter i uka i snitt. Det var iallfall det de sa til meg. Du kan jo høre med dem. De er veldig gode disse digre elektriske dobbeltpumpene, så du får det sikkert bedre til med dem! Ring og hør, de er veldig hyggelige.

Inger som driver sentralen på egenhånd er veldig hyggelig!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no