Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

"Og bakom synger skogene" (gamle favoritter blir som nye)

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-10, 21:10   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Og bakom synger skogene" (gamle favoritter blir som nye)

av Trygve Gulbranssen. Himmel og hav, jeg elsker den boken enda. Det er så hyggelig å møte igjen de bøkene man elsket som ungdom og så liker man de enda.

Hva er dine gamle favoritter? Og liker du dem enda?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 21:59   #2
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Og bakom synger skogene" (gamle favoritter blir som nye)


Anne fra Bjørkely
Ronja Røverdatter
Lise og Lotte - eller omvendt
Britta og Silver-serien
Sølvhingsten (boken, ikke Pennyklubb-serien)

Det er noen av barndomsfavorittene jeg aldri blir ferdig med

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 22:09   #3
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: "Og bakom synger skogene" (gamle favoritter blir som nye)

Jeg elsker stort sett alle Gabriell Scotts bøker og leser dem om igjen med jevne mellomrom.

Herregud, Britta og Silver hadde jeg helt glemt.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 22:11   #4
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Og bakom synger skogene" (gamle favoritter blir som nye)

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Jeg elsker stort sett alle Gabriell Scotts bøker og leser dem om igjen med jevne mellomrom.

Herregud, Britta og Silver hadde jeg helt glemt.

Hehe.
Det er ikke mange årene siden jeg hadde en panisk, for ikke å si manisk, leteakson for å skaffe meg den siste boken jeg manglet i serien. Den fikk jeg tilsendt av en snill dame her inne. Fine forumet.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 22:21   #5
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Og bakom synger skogene" (gamle favoritter blir som nye)

Kabalmysteriet av Jostein Gaarder. Ja jeg liker den fremdeles

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 22:36   #6
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: "Og bakom synger skogene" (gamle favoritter blir som nye)

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Hehe.
Det er ikke mange årene siden jeg hadde en panisk, for ikke å si manisk, leteakson for å skaffe meg den siste boken jeg manglet i serien. Den fikk jeg tilsendt av en snill dame her inne. Fine forumet.

Jeg tror jammen jeg har mine på loftet hos mamma fremdeles. Det er ikke umulig at jeg må opp og lete neste gang jeg er der.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 06:29   #7
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: "Og bakom synger skogene" (gamle favoritter blir som nye)

"Og bakom synger skogene" leste jeg også som ungdom. Det er ikke så lenge siden jeg leste den igjen, og jeg synes den holder seg bra. Andre favoritter i var, alle disse ble lest flere ganger..:
Ringenes Herre
Pappillon
Lillelord
Beatles
Outsiders
Sølvhammer-triologien
Salme ved reisens slutt

Jeg liker de ennå. Kanskje jeg ikke ville likt Outsiders like godt nå, men jeg husker jo hvordan det var å lese den første gang, stemningen, så derfor er den bra fortsatt, den og.


Sist redigert av Vind : 04-08-10 kl 06:35.
Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 17:06   #8
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Og bakom synger skogene" (gamle favoritter blir som nye)

Opprinnelig lagt inn av him, her.

av Trygve Gulbranssen. Himmel og hav, jeg elsker den boken enda. Det er så hyggelig å møte igjen de bøkene man elsket som ungdom og så liker man de enda.

Hva er dine gamle favoritter? Og liker du dem enda?

Denne boken tok jeg frem fra en glemt hylle i dag. Jeg visste at den var der. Fikk den i år 2000 signert av hans datter og har ikke fått somlet meg til å lese den. I dag har jeg startet. Gleder meg til å se om det blir en av mine favoritter også.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no