Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-10, 13:16   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

Jeg trenger tips til en (eller flere) feel-good bok som virkelig er positiv og god og skaper gode følelser. (Fæle bøker som bare har happy ending teller ikke som feel good. )

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 13:25   #2
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

Må det være en roman? Knegger dere hvis jeg foreslår "10 turer med trøkk," skrevet av Lars Monsen og 9 andre?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 13:28   #3
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.227
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

Maeve Binchy er en irsk forfatter som har koselige mellommenneskelige bøker. Handler gjerne om kvinnene i en familie og relasjonene mellom dem. Bare kos og fint. Skal se om jeg finner en tittel som er fin å begynne med!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 13:30   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Må det være en roman? Knegger dere hvis jeg foreslår "10 turer med trøkk," skrevet av Lars Monsen og 9 andre?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 13:31   #5
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

Du er så baaarnslig.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 13:36   #6
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.227
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

The Copper Beech eller The Evening Class er fine å begynne med, men de må ikke leses i noen rekkefolge altså.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 14:04   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

Har du lest Sophie Kinsella sine shopoholiker-bøker?

Ellers likte jeg godt "Små sitroner gule" av Kajsa Ingemarsson.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 14:06   #8
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

Gammel tråd

http://www.foreldreportalen.no/forum...ead.php?t=3654

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 14:07   #9
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

En skikkelig feel-good-bok er jo en selvfølgelig en kokebok. Denne av Sif Orellana er fin og alternativ:


Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 14:19   #10
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

Jeg skjønner akkurat hva du mener med misforståelser om feel good bøker. Hvis du skal på biblioteket nå har jeg noen tips som så vidt jeg husker ikke har noe trist i seg. Et tips er om "Klokken i Makedonia" av Knud H. Thomsen fra biblioteket, det er ren feel good og ikke chick-lit heller. Forfatteren har en annen bok som er like god, men den husker jeg ikke tittelen på. Ikke stor litteratur, men deilig å lese. Annie Hawes historier om en utflyttet brite i Italia er også deilige og oppløftende, jeg får alltid tilbake troen på menneskeheten av å lese dem.


Sist redigert av Balanse : 13-03-10 kl 14:25. Årsak: OBS. Hawes ikke Hawkes, som jeg først skrev.
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 17:33   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

Miraklene i Santo Fico eller hva den heter. Den kan komme i posten, om du vil?
(Eller overleveres på annet vis, det er ikke noe trøbbel.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 18:13   #12
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Maeve Binchy er en irsk forfatter som har koselige mellommenneskelige bøker. Handler gjerne om kvinnene i en familie og relasjonene mellom dem. Bare kos og fint. Skal se om jeg finner en tittel som er fin å begynne med!

Enig i dette. Jeg leste min første "Scarlet Feather" i den værse perioden i mitt liv. Deretter leste jeg det meste hun har skrevet. Spesielt koselig er det å "møte"på karakterene igjen i "små roller" i andre bøker.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 18:18   #13
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

De hadde bare en inne av Maeve Binchy på biblioteket, og det var Quentins. Håper den er god. Er Scarlett Feather en bok eller en serie av forfatteren?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 18:40   #14
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.995
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Et tips er om "Klokken i Makedonia" av Knud H. Thomsen fra biblioteket, det er ren feel good og ikke chick-lit heller. Forfatteren har en annen bok som er like god, men den husker jeg ikke tittelen på. Ikke stor litteratur, men deilig å lese.

Åh, ja.

Jeg kom ikke på noe, for en del av de go'bøkene jeg kan komme på har en del trist i seg. Mord og skilsmisse og sånt.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 18:42   #15
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

Travels with my aunt av Graham Green. Morsom!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 18:42   #16
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.882
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

Saman er ein mindre aleine av Anna Gavalda synes jeg var feel-good.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 21:58   #17
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

http://www.onskebok.no/

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 22:10   #18
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

De hadde bare en inne av Maeve Binchy på biblioteket, og det var Quentins. Håper den er god. Er Scarlett Feather en bok eller en serie av forfatteren?

Det er en bok.

Jeg likte Quentins, men jeg er ikke sikker på hvordan den er når den står alene, for meg var det mange "kjente".

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 13:53   #19
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.938
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Saman er ein mindre aleine av Anna Gavalda synes jeg var feel-good.

Jeg så nettopp filmen som er basert på boka. Det var en utrolig fin film, selv om den var litt forutsigbar. Tror jeg må prøve å lese noe av Gavalda en gang til, det funket ikke første gangen.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 14:18   #20
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan jeg få tips om en gjennomsyret feel-good bok?

En bok jeg tror du kommer til å like er "Eat, pray, love" av Elizabeth Gilbert. Den er passe filosofisk og ser verden på en litt annen måte.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no