Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Camilla Läckberg. (Rekkefølgen på bøkene)

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-10, 18:12   #21
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Camilla Läckberg. (Rekkefølgen på bøkene)

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

Så Läckberg er bra, altså? For en som liker krim som bl.a. Nesbø og Nesser?

Ja, det vil jeg si. Det kan bli litt lettvint i "privatlivshistoriene" iblant, synes jeg nok, men det er absolutt godt underholdning. Jeg er i grunnen litt glad for at jeg ventet helt til nå med å begynne på dem, for da kan jeg lese hele serien (så langt) i ett strekk. Det er jo kjedelig å måtte vente ett år mellom hver bok.

Predikanten skal bli, Betty!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 18:15   #22
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Camilla Läckberg. (Rekkefølgen på bøkene)

Får ta en ny tur i bokhandelen i morgen da.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 18:15   #23
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.961
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Camilla Läckberg. (Rekkefølgen på bøkene)

Jeg hadde vist trøtte unger i dag så nå er de i seng og jeg er klar for Predikanten og Brigde blanding.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 18:16   #24
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.370
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Camilla Läckberg. (Rekkefølgen på bøkene)

Jeg husker ikke hvor langt jeg har lest, den siste boken sluttet med en trafikkulykke, hvilken er det?

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 18:18   #25
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.993
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Camilla Läckberg. (Rekkefølgen på bøkene)

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg husker ikke hvor langt jeg har lest, den siste boken sluttet med en trafikkulykke, hvilken er det?

Da har du en bok igjen, "Fyrvokteren"

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 18:38   #26
Teoretica
Aktiv
 
Teoretica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 225
Teoretica er litt kul
Standard

Sv: Camilla Läckberg. (Rekkefølgen på bøkene)

Bøkene er god underholdning ja, men jeg dristet meg til å se en av filmene.

Teoretica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 19:57   #27
Betty
Superaktiv
 
Betty sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 348
Betty er populærBetty er populærBetty er populærBetty er populær
Standard

Sv: Camilla Läckberg. (Rekkefølgen på bøkene)

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Predikanten skal bli, Betty!

Du er en knupp!

Sikker på at du ikke skal ha noe for den?

__________________
Storesøster, mai-06.
Lillesøster, april-09.
Betty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 20:34   #28
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Camilla Läckberg. (Rekkefølgen på bøkene)

Opprinnelig lagt inn av Betty, her.

Du er en knupp!

Sikker på at du ikke skal ha noe for den?

Helt sikker - jeg har til og med kjøpt den brukt, så den er litt lefsete.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 20:40   #29
Maryan
Aktiv
 
Maryan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 245
Maryan er litt kul
Standard

Sv: Camilla Läckberg. (Rekkefølgen på bøkene)

Lurer på hvorfor jeg startet midt i...
Jaja, det byr seg vel en mulighet til å starte på begynnelsen også.

__________________
2002, 2002, 2005
Maryan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 20:53   #30
eka
Grubler.
 
eka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.924
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Camilla Läckberg. (Rekkefølgen på bøkene)

Noen som kan fortelle kort om hva Predikanten handler om? Usikker på om jeg "hoppet over" den.

__________________
Jente -02, gutt -06, gutt -13.
eka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 20:58   #31
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Camilla Läckberg. (Rekkefølgen på bøkene)

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

Så Läckberg er bra, altså? For en som liker krim som bl.a. Nesbø og Nesser?

Øh, jeg syns historiene er spennende, men språket, og spesielt dialogene, er til tider pinlig dårlige. Jeg har lest alle bøkene, og syns dialogene i de første er greie nok, og så blir det veldig dårlig i de midterste bøkene, mens den siste var litt bedre.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 21:03   #32
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.796
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Camilla Läckberg. (Rekkefølgen på bøkene)

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Øh, jeg syns historiene er spennende, men språket, og spesielt dialogene, er til tider pinlig dårlige. Jeg har lest alle bøkene, og syns dialogene i de første er greie nok, og så blir det veldig dårlig i de midterste bøkene, mens den siste var litt bedre.

Akkurat det er det moren min har sagt også, nemlig. Jeg har derfor hoppet elegant over hele Läckberg. Nå må jeg kanskje prøve en for å ha sjekket? Bill.mrk: "Veldig på jakt etter fengende sommerlektyre".

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 21:06   #33
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Camilla Läckberg. (Rekkefølgen på bøkene)

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Øh, jeg syns historiene er spennende, men språket, og spesielt dialogene, er til tider pinlig dårlige. Jeg har lest alle bøkene, og syns dialogene i de første er greie nok, og så blir det veldig dårlig i de midterste bøkene, mens den siste var litt bedre.

Har du lest på norsk eller svensk? Kollegaen min reagerte på dårlig oversettelse. Jeg leser dem på svensk, og synes at språket er temmelig muntlig og uformelt, men akkurat det med dialoger tenker jeg ikke over.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 21:07   #34
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.370
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Camilla Läckberg. (Rekkefølgen på bøkene)

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Har du lest på norsk eller svensk? Kollegaen min reagerte på dårlig oversettelse. Jeg leser dem på svensk, og synes at språket er temmelig muntlig og uformelt, men akkurat det med dialoger tenker jeg ikke over.

Jeg har også bare lest på svensk og jeg har ikke heller reagert der.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 21:17   #35
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Camilla Läckberg. (Rekkefølgen på bøkene)

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Har du lest på norsk eller svensk? Kollegaen min reagerte på dårlig oversettelse. Jeg leser dem på svensk, og synes at språket er temmelig muntlig og uformelt, men akkurat det med dialoger tenker jeg ikke over.

Jeg har lest alle på norsk. Jeg har jo lurt på det, om det er oversettelsen eller om hun faktisk skriver så dårlig Elevene mine i vg3 har til dels like gode dialoger som dem i bøkene hennes.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 22:07   #36
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Camilla Läckberg. (Rekkefølgen på bøkene)

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det ser ut til at det finnes en litt større pocketversjon - 84 kroner på Capris. Det er jo i alle fall billigere enn norsk pocket, og porto er gratis.

Ah, takk!

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 22:09   #37
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Camilla Läckberg. (Rekkefølgen på bøkene)

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg husker ikke hvor langt jeg har lest, den siste boken sluttet med en trafikkulykke, hvilken er det?

Sjöjungfrun! Nest siste bok ut

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 07:22   #38
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.961
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Camilla Läckberg. (Rekkefølgen på bøkene)

Jeg syns språket i Isprinsessen var bedre enn i Predikanten, og når jeg ser bedre etter så ser jeg at det ikke er samme oversetter så det kan være noe i det dere sier der.

Trekker tilbake mye av der jeg sa ovenfor her om at de var bedre skrevet enn Nesbø sine.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 15:00   #39
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.961
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Camilla Läckberg. (Rekkefølgen på bøkene)

Isprinsessen var MYE bedre enn Predikanten

Men får lese Stenhuggeren også før jeg dømmer henne ned og hjem.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 15:38   #40
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Camilla Läckberg. (Rekkefølgen på bøkene)

Jeg synes Läckberg er oppskrytt og har kjøpt den siste boken og enda ikke begynt å lese den for jeg gikk så utrolig lei av hele dama. Jeg synes historiene er tamme og språket rimelig dårlig, og hun kunne hatt nytte av en stødigere redaktør for å rydde opp i uryddigheter i historien.

Så min dom er: Grei nok, men ingen høydare.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no