Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Knausgård versus Kjærstad

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-10, 11:09   #21
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Knausgård versus Kjærstad

Kanne - jeg synes vel at hun som er gjenstand for hans oppdagelse av egen kjønnsmodenhet for eksempel har god grunn til å være kjempelei seg for at hennes liv er brettet ut på den måten der. Hun er rått utlevert.

  Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 11:28   #22
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knausgård versus Kjærstad

Jeg vet ikke om jeg skjønner akkurat hvilke person du sikter til, men ja, jeg er enig i at flere nok føler seg utlevert og blir lei seg av beskrivelsene i bøkene. Det er jo veldig direkte beskrivelser han leverer, og særlig der konkrete handliger er tatt med blir det voldsomt. Det jeg imidlertid mener etter å ha lest bøkene er at den han utleverer mest er seg selv. Det er hans opplevelser av hendelsene og hans tanker som legger premissene, og på den måten maler et veldig tydelig bilde av hvem han selv er. Andre blir også utlevert (og jeg mener ikke å underkjenne at det må være sårt, fortvilende og vondt for dem), men de vil alltid ha sin egen versjon av hva som skjedde, samt at resten av livet deres ikke er beskrevet.

Jeg leste forresten et sted at han noen ganger brukte fiktive navn og at det ble spekulert på hvem som kunne være hvem. Hvis det stemmer kan det være noen han anonymiserer uten av vi vet det.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 11:29   #23
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knausgård versus Kjærstad

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ellers ser jeg at jeg er veldig uenig med smilefjes. At det ikke er noe spesielt med livet til Knausgård, er en av faktorene som gir prosjektet allmenn kvalitet for meg.

Det er det som er nøkkelen for meg også. At han faktisk skriver om helt trivielle ting (dog på en særs god måte) og den rå ærligheten i bøkene. Jeg er utrolig glad for jeg aldri har befunnet meg i nærheten av Knausgård IRL, han er som sagt brutalt ærlig i alle beskrivelser. Selvsagt på godt og vondt. Det som alvor fikk meg til å hikstele var sekvensen hvor han lurte på om han skulle runke i dusjen. "Nei, for faen, fattern er død" var neste setning.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Og Anne B Ragde beskriver hverdag uendelig mye bedre.

Anne B. Ragde?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Kjærstads hovedkritikk gikk ikke på Knausgård, men kritikerns fullstendig ukritiske hylling av ham, han ønsket seg mer dybde i analysen av bøkene.

Det er jeg jo da altså helt enig med Kjærstad i. Som sagt tidligere i tråden fikk jo dette f.eks (og sikkert mange andre) til å bli helt overbevist om at det ikke var noe for meg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 11:32   #24
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Knausgård versus Kjærstad

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Jeg vet ikke om jeg skjønner akkurat hvilke person du sikter til, men ja, jeg er enig i at flere nok føler seg utlevert og blir lei seg av beskrivelsene i bøkene. Det er jo veldig direkte beskrivelser han leverer, og særlig der konkrete handliger er tatt med blir det voldsomt. Det jeg imidlertid mener etter å ha lest bøkene er at den han utleverer mest er seg selv. Det er hans opplevelser av hendelsene og hans tanker som legger premissene, og på den måten maler et veldig tydelig bilde av hvem han selv er. Andre blir også utlevert (og jeg mener ikke å underkjenne at det må være sårt, fortvilende og vondt for dem), men de vil alltid ha sin egen versjon av hva som skjedde, samt at resten av livet deres ikke er beskrevet.

Jeg leste forresten et sted at han noen ganger brukte fiktive navn og at det ble spekulert på hvem som kunne være hvem. Hvis det stemmer kan det være noen han anonymiserer uten av vi vet det.


Dersom noen i en bok beskriver hvordan de mistet lysten på meg på et sekund og egentlig aldri var forelsket i meg idet de i mine tidlige tenår debuterer seksuelt med meg og jeg åpenbart hadde følelser for vedkommende - så tenker jeg at det hjelper lite at resten av livet mitt fikk bli i fred altså. Den der er såpass privat.

  Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 11:34   #25
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knausgård versus Kjærstad

Jeg synes nå det er et mirakel at kona fremdeles er nettopp det. Jeg hadde nok ikke vært like overbærende hvis mannen min hadde skrevet 15 sider om hvor dørgende kjedelig og lite givende han syntes det var å tilbringe tid med barna sine samt inngående beskrivelse av mine opp- og nedturer.

Seksuell debut er da sjelden spesielt minneverdig, smilet?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 16:20   #26
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knausgård versus Kjærstad

Kjærstads kritikk var mest rettet til kritikerne slik jeg forsto det. Måten "alle" sauflokket om Knausgårds genialitet på.

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.


Ellers ser jeg at jeg er veldig uenig med smilefjes. At det ikke er noe spesielt med livet til Knausgård, er en av faktorene som gir prosjektet allmenn kvalitet for meg.

Helt enig! Nesten så jeg ikke skjønner at jeg og Smilefjes har lest de samme bøkene.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 16:26   #27
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Knausgård versus Kjærstad

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes nå det er et mirakel at kona fremdeles er nettopp det. Jeg hadde nok ikke vært like overbærende hvis mannen min hadde skrevet 15 sider om hvor dørgende kjedelig og lite givende han syntes det var å tilbringe tid med barna sine samt inngående beskrivelse av mine opp- og nedturer.

Nå vet jeg ikke helt hva du sikter til, men kanskje det er det som står i bind 2? Jeg synes ikke det er så vanskelig å sette meg inn i følelsene hans rundt barna, egentlig. Tror mange har det sånn, i større eller mindre grad. Han formidler jo samtidig veldig klart hvor viktige de er og hvor glad han er i dem.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 18:47   #28
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knausgård versus Kjærstad

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Nå vet jeg ikke helt hva du sikter til, men kanskje det er det som står i bind 2? Jeg synes ikke det er så vanskelig å sette meg inn i følelsene hans rundt barna, egentlig. Tror mange har det sånn, i større eller mindre grad. Han formidler jo samtidig veldig klart hvor viktige de er og hvor glad han er i dem.

Jeg kjente meg i alle fall voldsomt igjen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 21:59   #29
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Knausgård versus Kjærstad

Aha, diskuterer man Knausgård her! Ja, det er beskrivelsen av den hverdagen vi alle står i men som vi likevel sjelden egentlig tenker over, som er greia med han. Livet hans i seg selv er ikke spesielt spennende nei.

Og jeg synes også det er et sosialt selvmord han har begått. Jeg ville i allefall ikke risikert alle relasjoner jeg hadde, med alt fra fjerne slektninger, døde og levende foreldre, kone, barn, venner, tidligere venner og ikke minst: kommende venner. Noen som har lyst til å bli venn med Knausgård?

Nei, jeg er glad jeg ikke er kona hans, eller barna hans. Tror jeg ville ønsket at han sparte oss for denne utleveringen, og kanskje heller ga mer av seg selv til oss istedet for til resten av verden.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 22:00   #30
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Knausgård versus Kjærstad

Går det forresten an å si at man ikke liker Kjærstad i denne tråden? Jeg har lest den om bokstavene, den var grei nok, og har også prøvd på disse erobreren og de der i ungdommen. Hva er så fantastisk med Kjærstad egentlig?

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 22:10   #31
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Knausgård versus Kjærstad

Har ikke lest Kjærstad jeg. Jeg er genetisk disponert for aversjon bare mot navnet eller noe.

Men venn med Knausgård ja - nei.

  Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 08:55   #32
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knausgård versus Kjærstad

Jeg kunne tenkt meg å være venn med Knausgård!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 09:09   #33
silje
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 544
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Sv: Knausgård versus Kjærstad

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Går det forresten an å si at man ikke liker Kjærstad i denne tråden? Jeg har lest den om bokstavene, den var grei nok, og har også prøvd på disse erobreren og de der i ungdommen. Hva er så fantastisk med Kjærstad egentlig?

Her burde vel jeg hive meg utpå, men jeg har ikke helt dagen i dag, tror ikke jeg klarer å formidle DET....

Men for å si noe kort; Kjærstad bruker språket på en fantastisk måte ! Jeg kan lese passasjer om igjen og om igjen. Det slår meg faktisk i magen. Fysisk, bare fordi det er så flott formulert. Også er det noe med oppbyggingen av historiene. Det er bare Kjærstad som gjør dette på den måten. Det er intelligent. Det er rett og slett en X faktor jeg ikke kan forklare..i dag..

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 09:11   #34
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knausgård versus Kjærstad

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Går det forresten an å si at man ikke liker Kjærstad i denne tråden? Jeg har lest den om bokstavene, den var grei nok, og har også prøvd på disse erobreren og de der i ungdommen. Hva er så fantastisk med Kjærstad egentlig?

Den med bokstavene var grusom og oppstyltet, synes jeg, men trilogien om Jonas Wergeland elsket jeg da jeg var yngre. Er usikker på hvordan jeg ville ha reagert på den om jeg leste den for første gang i dag.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 09:17   #35
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knausgård versus Kjærstad

Jeg er ikke noen fan av språket til Kjærstad. Da har jeg mye mer sans for rett-frem-snakkingen til Knausgård.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 09:27   #36
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knausgård versus Kjærstad

Jeg elsker Kjærstad, og opplever også en mot-min-vilje-fascinasjon av Min kamp. Nå har jeg bare lest bind 1, men fikk bind 2 i gave i går.

Jeg tror noe av motviljen min mot bøkene er at jeg merker at han pirrer kikkeren i meg. Jeg kan ikke fordra reality-TV og sladreblader og kjendiseri, og likevel kjenner jeg de samme mekanismene bli trigget av denne mockumentaryromanselvbiografien. Men de er rett og slett gode og oppslukende. Pussig.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 18:23   #37
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Knausgård versus Kjærstad

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg kunne tenkt meg å være venn med Knausgård!

Jeg hadde heller ikke hatt problemer med det, altså. Han utleverer folk, men han viser stort sett både gode og dårlige sider ved dem. De framstår som hele mennesker. Så langt (holder på med bok 3) sitter jeg ikke igjen med et negativt inntrykk av noen av dem.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 18:30   #38
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knausgård versus Kjærstad

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Går det forresten an å si at man ikke liker Kjærstad i denne tråden? Jeg har lest den om bokstavene, den var grei nok, og har også prøvd på disse erobreren og de der i ungdommen. Hva er så fantastisk med Kjærstad egentlig?

Trilogien om Jonas Wergeland er fantastisk, synes jeg.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg kunne tenkt meg å være venn med Knausgård!

Da er vi to.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 07:42   #39
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Knausgård versus Kjærstad

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Jeg hadde heller ikke hatt problemer med det, altså. Han utleverer folk, men han viser stort sett både gode og dårlige sider ved dem. De framstår som hele mennesker. Så langt (holder på med bok 3) sitter jeg ikke igjen med et negativt inntrykk av noen av dem.

Enig.

Jeg er såvidt i gang med 2 nå, men lurer på å legge den fra meg for å lese En tid for alt og Ute av verden før jeg fortsetter. Mannen mener nemlig at jeg får mer ut av Min kamp dersom jeg leser de først, noen som støtter ham i det?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 08:45   #40
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knausgård versus Kjærstad

Jeg har ikke lest "Ute av verden" og "En tid for alt" og er nå ferdig med Min kamp 5. Jeg angrer på at jeg ikke leste dem først, for jeg tror det blir merkelig å lese dem nå.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no