Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Din erfaring med lydbøker?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-10, 21:45   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din erfaring med lydbøker?

Jeg synes det går ubeskrivelig saaaaakte. I starten, da jeg egentlig ikke likte å løpe, var det en fin måte å slippe å tenke på hvor kjedelig det var, men nå hører jeg bare på musikk. Og leser bøkene mine selv.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 21:59   #22
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Din erfaring med lydbøker?

Jeg foretrekker bøker i papirform, men i sommer da vi kjørte 4403 km var det ideelt med digibøker til hele familien.
Jeg er enig i at leseren avgjør mye av kvaliteten.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:03   #23
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din erfaring med lydbøker?

Jeg liker lydbøker godt. Bruker de når jeg sitter og strikker eller annet håndarbeid. Det må være litt "seige" bøker slik at jeg ikke blir oppslukt i noe og glemmer poenget helt. Hører nå på Knausgård og synes det går bra, vi får se når jeg begynner å telle.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:08   #24
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Din erfaring med lydbøker?

Ikke overbegeistret for lydbøker nei, jeg liker best å lese. Når jeg trener må jeg ha musikk på øret.

  Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:18   #25
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Din erfaring med lydbøker?

Jeg klarer ikke høre på lydbøker. Enten så forsvinner tankene mine bort såpass ofte at jeg mister sammenhengen, eller så sovner jeg.

  Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:37   #26
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.070
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din erfaring med lydbøker?

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Jeg klarer ikke høre på lydbøker. Enten så forsvinner tankene mine bort såpass ofte at jeg mister sammenhengen, eller så sovner jeg.


Jeg prøver meg innimellom i bilen, men det blir ikke mer enn maks 20 minutter om gangen. Leseren har mye å si, ja! Jeg har en lydbok jeg bare har gitt opp, for leseren irriterer meg så mye at jeg fpr lyst til å slå.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:44   #27
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din erfaring med lydbøker?

Jeg liker i grunnen lydbøker, men har ikke noen naturlig situasjon å høre på dem i. Når jeg trener, greier jeg ikke å konsentrere meg om bøker, så da hører jeg på musikk (eller ser TV-serier jeg har sett før, hvis jeg er hjemme), og jeg kan ikke følge med på opplesning mens jeg jobber eller noe sånt. Jeg hørte en del lydbøker på t-banen før, men nå når jeg jobber hjemmefra, reiser jeg ikke så mye med banen lenger. Så det blir i grunnen bare på flyturer og slikt at det er aktuelt.

Det er en forutsetning at det er en god oppleser. Jeg har bare hørt på engelske lydbøker (jeg leser nesten bare engelsk selv også), og noen av de oppleserne jeg har hørt har vært helt briljante.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 23:06   #28
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Din erfaring med lydbøker?

Jeg får ikke til å høre på lydbøker. Tankene farer avgårde og jeg må spole tilbake, igjen og igjen. Det er veldig dumt, for jeg har masse gode lydbøker i hylla (gaver).

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 01:01   #29
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din erfaring med lydbøker?

JEg har prøvd tidligere, men ga opp Den første av Jo Nesbø om Harry Hole som jeg ikke husker hva heter i farten. Forrige uke prøvde jeg igjen, og det ble "Ut og stjæle hester", lånt på impuls på biblioteket. Jeg så at den varte i over 6 timer og tenkte at jeg kanskje rakk å høre den ferdig før jeg måtte levere den igjen. Den var "hørt ut" på 5 dager til og fra jobb. Og selv om den ikke var særlig spennende var den fengende nok til at jeg ville høre mer. Hørte også en kveld jeg satt og tråkka på ergometersykkelen. Genialt! Nå har jeg lånt en ny, husker bare ikke hva den heter, men skal starte på den i morgen.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 06:00   #30
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din erfaring med lydbøker?

Jeg hører bare på Terry Pratchett på lydbok. De bøkene kan jeg utenat, og jeg hører bare lydbok når jeg skal sove og vil unngå tankekjør. Setter på en bok på laveste volum, og snoooork. Funker ikke med uleste bøker, sånn som Unseen Academicals, for jeg sovner som regel innen 5 min, har hørt på boken i månedsvis, aner ennå ikke hva den handler om.

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 07:42   #31
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din erfaring med lydbøker?

Jeg elsker lydbøker. Jeg tilbringer såpass mye tid i bil og med lydbok er det helt greit å stå i kø. Jeg tror jeg er ganske lett å glede når det kommer til leseren - Den eneste gangen jeg virkelig friket ut var da jeg for mange år siden prøvde meg på "trist som faen" med forfatteren som leser...

På Notabene kjøpte jeg forøvrig bl.annet
Stjernetasten av Benoîte Groult, Vill ni åka mera av Selma LØnning Aarø og Hjulskift av Vigdis Hjort til den nette sum av 39 kroner pr stykk.

(Kjøpe noen barnelydbøker også - Otto monster og en til som jeg ikke husker i farten)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 21:39   #32
Philippa
Aktiv
 
Philippa sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 256
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Sv: Din erfaring med lydbøker?

Jeg har ikke prøvd meg på så veldig mange lydbøker, kanskje bare tre-fire. Hørte på dem i bilen. Det er kun to jeg orket å høre ferdig. "Hodejegerne" lest av Torbjørn Harr likte jeg så godt at jeg kjørte omveier for å få høre litt til... Og så har jeg hørt Løvekvinnen, tror det var Fosnes Hansen selv som leste.

Kjører lite bil nå, så da funker det ikke med lydbøker.

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 21:59   #33
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 357
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: Din erfaring med lydbøker?

Har hørt flere, men ikke fått sansen for det.
Synes at det går så sakte - leser masse på papir og da blir det bare feil å høre andre leser opp boka for meg.
Men det er kanskje bare vanesak.
Må jo konsentrere seg om å høre lydbok og da blir det ikke så avslappende som jeg ønsker at boklesing skal være.

Hører bare på musikk i bilen og når jeg holder på med hobby!

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 22:01   #34
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Din erfaring med lydbøker?

Hah - dersom du trenger å sove - prøv deg på Varg Veum på lydbok. Den om Janegutt. Sover du ikke da så er du ikke menneskelig. Jeg testet den - jeg brukte to måneder på to kapitler. Testet den på Drammen som brukte to uker på første kapittel før han ga opp. Den burde kommet på resept.

Ellers er han som leser Knausgård ufattelig kjip å høre på, mens han som leser Nesbø er super.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no