Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bud på Finn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-20, 20:01   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Bud på Finn

Hva gjør dere som annonserer klær. Jeg selger en jakke og har fått bud på minstepris med forbehold at den passer. Så byr en over med samme forbehold.
Hva er da riktig å gjøre?

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-20, 20:25   #2
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bud på Finn.

Hvis det er bud så er det vel siste som gjelder.
Jeg selger vanligvis til en fast pris så jeg tar vanligvis førstemann til mølla.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-05-20, 20:54   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bud på Finn.

Skal de komme til deg og prøve da? Hadde latt den med høyest bud prøve først i så fall.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-20, 22:09   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bud på Finn

«Første som gir meg penger» er min eneste regel på Finn. For mange ganger har jeg holdt av for så å ikke høre noe. Det er kjipt når jeg ikke får kjøpt ting fordi jeg ikke klarer å reise akkurat da jeg må, men det er en grei og forståelig regel å forholde seg til.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-20, 22:18   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bud på Finn

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

«Første som gir meg penger» er min eneste regel på Finn. For mange ganger har jeg holdt av for så å ikke høre noe. Det er kjipt når jeg ikke får kjøpt ting fordi jeg ikke klarer å reise akkurat da jeg må, men det er en grei og forståelig regel å forholde seg til.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-20, 22:26   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bud på Finn

Har du bedt om bud? Da syns jeg du må forholde deg til det. Men du står selvsagt fritt til å ikke godta forbehold. Jeg holder aldri av for noen i en evighet. Jeg gjør gjerne en avtale kort fram i tid, og kommer de ikke går det til nestemann på lista.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-20, 00:24   #7
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bud på Finn

Forbeholdet ville jeg nok ikke godtatt. Har du akseptert første bud, så fanger bordet mener jeg. Har du ikke akseptert er det vel opp til deg hvem du selger til. Jeg pleier å si/skrive førstemann som henter får tilslag.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-20, 00:25   #8
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bud på Finn

Du står fritt til å selge til hvem du vil.

Hvis jeg gir bort ting på Finn, så tillater jeg meg å plukke den respondenten som faktisk svarer på når de kan komme og hente.

Hvis jeg selger noe, så selger jeg som regel til førstemann som svarer ordentlig, men hvis de ikke kan hente umiddelbart så har jeg begynt å be om å få betalingen, helt eller delvis, på forhånd. Ihvertfall hvis jeg har flere som er interessert.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-20, 08:51   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bud på Finn

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

«Første som gir meg penger» er min eneste regel på Finn. For mange ganger har jeg holdt av for så å ikke høre noe. Det er kjipt når jeg ikke får kjøpt ting fordi jeg ikke klarer å reise akkurat da jeg må, men det er en grei og forståelig regel å forholde seg til.

Absolutt!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-20, 10:04   #10
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bud på Finn

Takk for svar. Jeg skrev vel ikke minstepris,men pris i annonsen. Så skriver førstemann at jeg byr angittpris også blir det budrunde og prisen dobler seg. Varen er verdt mer en jeg skrev som pris, og jeg sier ikke nei til det dobbelte. Har to som vil prøve i dag, har avtalt samme klokkeslett med begge,( og de. Et at de er to) så da får vi se om noen dukker opp.....

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-20, 10:27   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bud på Finn

Det høres jo ryddig ut. Noen ting er det jo greit at folk får prøve da, brudekjoler for eksempel. Eller dyrt turtøy og dyre merkeklær.

Jeg har aldri vært borti noen som har hatt regelen "første som gir meg penger", og heldigvis får jeg vel si. Alle jeg har handlet med har jeg avtalt et tidspunkt for henting der de som selger selvsagt har mest å si for når det passer, også har jeg hentet og betalt på stedet. Hadde noen sagt at jeg fikk kaste meg i bilen og konkurrere om å komme først hadde jeg sagt glem det.

Som selger sier jeg i fra at jeg ønsker henting raskt, og det er selvsagt forskjell på hvor serviceinnstilt jeg er om det er en vare mange vil ha, eller noe som er vanskelig å få solgt. Som regel avtaler jeg med førstemann som sier i fra, og sier i fra til de neste at de er i køen skulle vedkommende ikke dukke opp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-20, 10:34   #12
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bud på Finn

Selger til den som først kommer til en kjøpsbeslutning, enten det er slik eller sånn. Holder ikke av i lange tider. Det er ok å avtale henting 1 (evt 2 ) dager etter, og nærmeste helg om de har veldig langt å kjøre, slik at det ikke er naturlig å kreve det på en jobbedag, eller om de har avtale om bil med hengerfeste og slike spesielle ting.

Har opplevd at en ville betale med en gang, og måtte få noen andre til å hente en uke etter for å være sikker på å få det (samlerobjekt), det var seff. greit. Det har jeg betalt selv, også.

Synes det er greit å kreve depositum om noen vil vente lenge med å hente, ellers kan man jo miste andre interessenter. Det betales ikke tilbake om de trekker seg, det dekker ulempe og tap ved at man ikke får nyttiggjort seg fordelen av å ha lagt ut ny annonse, miste interessenter, merarbeid osv.

Har vært velvillig med både det ene og det andre på Finn før, men har sluttet. Min erfaring er at det ikke resulterer i salg. De som virkelig vil ha noe, er tydelige på det og er aktive ifht å få komme og se / prøve/ hente.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-20, 12:44   #13
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bud på Finn

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

. Har to som vil prøve i dag, har avtalt samme klokkeslett med begge..

Dette syns jeg ikke var en god løsning, med mindre du har informert begge to om at det er to som kommer samtidig, og at minst en ender med å reise hjem tomhendt.

Jeg hadde nok bedt den med høyest bud først, og hvis han ikke skulle ha det, så hadde jeg invitert nestemann på lista. Hadde jeg allerede svart den som bød prisantydning, så hadde jeg invitert den først.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no