Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

3 personer i 3-roms

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-13, 10:58   #1
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

3 personer i 3-roms

Er det andre enn meg som bor alene med to barn og har to soverom?

Hvordan løser dere soveromsfordeling?

Storesøster på 12 har eget rom, og jeg og 7 åringen deler rom. Det går veldig bra så langt, men jeg ser for meg at det kommer en dag der det blir uaktuelt for henne.

Kjæreste/samboer - spørsmål er helt uaktuelt. Jeg holder bare på med slike ting når ungene er hos faren.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 10:59   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3 personer i 3-roms

Jepp. Det vil si, nå er vi to voksne og to barn, men vi har vært en voksen og to barn lenge.

Ungene deler rom, de er syv og ti. Ikke noe problem enn så lenge, og kan ikke se for meg at det blir et problem de første par årene heller.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 11:05   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3 personer i 3-roms

Det vil iallefall være sånn for min/vår del. At det er 2 soverom på 1 voksen og 2 barn. Planen er å ha ei sånn seng fra IKEA som kan dras ut til dobbeltseng, så får barna ligge der, eller at minsten ligger med meg - og snuppa har soverommet.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 11:08   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3 personer i 3-roms

Jeg hadde lenge bare ett soverom til meg og dattra mi. Og etter at jeg fikk bygd om så hun fikk soverommet aleine, så kom hun gjerne og ville sove sammen med meg likevel. Jeg vet også av ei som sover i stua for at barnet skal ha soverommet.

Alt går når det må.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 11:09   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3 personer i 3-roms

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg hadde lenge bare ett soverom til meg og dattra mi. Og etter at jeg fikk bygd om så hun fikk soverommet aleine, så kom hun gjerne og ville sove sammen med meg likevel. Jeg vet også av ei som sover i stua for at barnet skal ha soverommet.

Alt går når det må.

Ja, om jeg skal leie en periode så er jeg forberedt på kun ett soverom, hvor jeg sover på stua. Leieprisene her er helt

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 12:20   #6
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3 personer i 3-roms

3-roms her også, og jentene på 6 og 9 deler soverom. Vurderer 4-roms på sikt, men enn så lenge fungerer det veldig fint at de deler rom.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 12:35   #7
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: 3 personer i 3-roms

Jeg tenker guttene mine på ett rom (de er 6 og 8), jeg vurderer køyeseng,
Og jeg på det minste soverommet.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 12:42   #8
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 3 personer i 3-roms

Vi har egentlig ligget sammen alle tre, og brukt det andre rommet til lekerom/kontor/bod.
Men like før sommeren ble plutselig storesøster så tenåring og vi bestemte oss for at det var mest hensiktsmessig at hun fikk eget rom.
Nå tenkte jeg å dele det store soverommet med bokhyller el.l. slik at jeg får egen sovekrok, og lillesøster får sovekrok og lekeplass.

Håper det kan fungere ok i noen år.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 14:20   #9
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: 3 personer i 3-roms

Jeg bodde lenge sånn, guttene delte rom. Uproblematisk

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 14:29   #10
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3 personer i 3-roms

Vi er fem på tre soverom, og gutta på 15 og 8 deler. Det går fint, og det må det fortsette med, for vi vil ikke flytte.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 14:33   #11
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3 personer i 3-roms

Vi var inntil for to dager siden to voksne og to barn i en treroms. Guttene delte rom, til tross for åtte års aldersforskjell. Ikke helt ideelt, men ingen stor krise heller. Ikke noe vi valgte å flytte for, i alle fall.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 14:55   #12
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 3 personer i 3-roms

Jepp. Har et lite og et stort soverom. Gutta deler det store.
Vet ikke helt hvordan det skal løses når de vil ha hvert sitt. Jeg og yngste kan kanskje dele en stund, eller så må jeg sove på stua. Forhåpentligvis ikke aktuelt på mange år enda.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 14:58   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3 personer i 3-roms

Jeg har fire unger, mann og tre soverom. Minsten deler rom med oss, de to i midten deler rom. Hvis vi ikke skulle ha flyttet nå måtte vi ha delt barna 2+2 tror jeg. Det er ikke noe krise for barn å dele rom, det går bra ganske lenge.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 15:01   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3 personer i 3-roms

Guttene mine hadde ikke villet sove på hvert sitt rom selv om vi hadde hatt det, visstnok. De sover stort sett gjerne i samme seng også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 15:05   #15
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3 personer i 3-roms

Mine jenter delte soverom i 10 år. Selv om vi hadde mulighet til hvert sitt rom. Nå, når de har hvert sitt er det stadig masing om å få sove hos hverandre.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 15:33   #16
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: 3 personer i 3-roms

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Guttene mine hadde ikke villet sove på hvert sitt rom selv om vi hadde hatt det, visstnok. De sover stort sett gjerne i samme seng også.

Samme her.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 16:09   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3 personer i 3-roms

Jeg synes at det å dele rom har mange fordeler og kan gå bra i de fleste tilfeller, folk har jo sovet sammen i hundrevis av år. Mine har også gjort det, men har nå hvert sitt rom etter at vi flyttet. Jeg fikk opptil flere kommentarer da de delte rom, fra voksne folk. Jeg ble faktisk litt sjokkert.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 21:38   #18
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: 3 personer i 3-roms

Vi har fire soverom i vårt hus, et til hvert familiemedlem. I praksis er det bare to soverom, et til de voksne og et til barna. Folk rundt oss ser ut til å tenke mye mer på at Knerten må få eget soverom snart, jeg har absolutt ingen hastverk med det, det er prakstisk sånn, de liker det sånn.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 21:50   #19
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: 3 personer i 3-roms

Vi har 3 soverom, men enn så lenge er bare 2 i bruk, og innimellom bare 1. Ungene mine vil dele rom, og det er ikke noe problem for meg. Men aller helst vil de sove på mitt rom.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 23:46   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 3 personer i 3-roms

Noen tidligere naboer har tvillinger. De deler rom. Nå flytter de snart og får hvert sitt. De synes visst det er rart, de er så vant til å dele rom og synes nesten det er trist.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no