Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva lager dere fiskekaker med?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-13, 22:43   #1
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hva lager dere fiskekaker med?

Vi har en Kitchenaid og en stavmikser, jeg har kastet blenderen og foodprocessoren er ødelagt. Kitchenaiden har kjøttkvern men det funka visst ikke til fisk.

Mannen synes ikke det er særlig optimalt å lage fiskekaker med de redskapene vi har. Men burde det være det, eller skulle vi anskaffet noe nytt?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 23:26   #2
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lager dere fiskekaker med?

Jeg bruker faktisk foodprosessoren til mye, så jeg hadde kjøpt ny om den ble ødelagt i ale fall.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 23:30   #3
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva lager dere fiskekaker med?

Foodprosessoren.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 23:36   #4
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva lager dere fiskekaker med?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg bruker faktisk foodprosessoren til mye, så jeg hadde kjøpt ny om den ble ødelagt i ale fall.

Enig.

Men når det er sagt går det helt fint å lage fiskekaker med kjøttkvern og mikser, altså. Litt mer omstendelig enn med foodprocessor, siden det involverer to operasjoner; først male fisken (2 ganger?) med kverna og deretter spe farsen i miksebollen, men det er fullt mulig og gir utmerkede fiskekaker.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 00:31   #5
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lager dere fiskekaker med?

Hva bruker dere foodprocessoren til ellers? Jeg har en Bamix med en liten skål jeg kan kverne ting i, men den er liten så det tar tid.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 00:37   #6
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lager dere fiskekaker med?

Nå i forigårs lagde jeg ti kg rørte jordbær med den.
Pesto, men det kan du jo bruke stavmixer til.
V lager smoothie i den.
Hakker nøtter.
Brukte den til å gjøre supper smoothe før jeg kjøpte stavmixer.
Ja og fiskekaker og slikt da.
Raspe poteter til røsti og potetball.
Skive poteter til fløtegratinerte poteter.

Feks.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 00:37   #7
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lager dere fiskekaker med?

Og til å lage hjemmelaget vaniljesukker!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no