Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva lese som 2. bok av Ørstavik?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-23, 09:40   #1
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Hva lese som 2. bok av Ørstavik?

Har lest nyeste boka av Hanne Ørstavik nå. Ser den blir omtalt som Ørstavik på sitt beste.

Hva er Ørstavik på sitt nest beste? Synes denne var lettlest.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-07-23, 20:39   #2
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lese som 2. bok av Ørstavik?

Jeg burde ikke anbefale Ørstavik, siden jeg intenst har mislikt bøkene hennes, men Presten er kritikerrost så det holder, så kanskje den?

Den var også ganske lettlest og jeg kjenner flere som liker den godt.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-23, 20:55   #3
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva lese som 2. bok av Ørstavik?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg burde ikke anbefale Ørstavik, siden jeg intenst har mislikt bøkene hennes, men Presten er kritikerrost så det holder, så kanskje den?

Den var også ganske lettlest og jeg kjenner flere som liker den godt.

Var det presten noen her inne synes Var kjedelig..
Takk. Biblioteket hadde Over fjellet og ti amo, har lest på baksiden av Over fjellet og synes temaene hun tar opp ser interessante ut, og likte den jeg leste, så gleder meg.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-07-23, 01:25   #4
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lese som 2. bok av Ørstavik?

Mange har også likt Kjærlighet, den har jeg fått anbefalt flere ganger, men ikke lest.

Det er ikke så handlingsdrevet i Presten, men det er en ganske inngående innføring i følelseslivet til hovedpersonen. Hvis det var dét som grep deg i den du leste, er kanskje boka for deg. Jeg kjente meg overhodet ikke igjen i hovedpersonen, så det ødela mye for meg.

Ellers er det flere jeg kjenner som liker HØ som også liker den danske forfatteren Helle Helle.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-23, 22:54   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lese som 2. bok av Ørstavik?

Ti amo er en god bok, jeg liker fortellerstilen hennes.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-23, 09:34   #6
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva lese som 2. bok av Ørstavik?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ti amo er en god bok, jeg liker fortellerstilen hennes.

Jeg også, bortsett fra "som var det.."-setningene hennes, når det blir 3 ganger på de 5 første sidene blir det litt mye for meg., som det ble for en anmelder også. Hun har vel vokst opp i Finnmark, lurer på om det har noe med dialekten å gjøre? Hvilken dialekt har hun? Så hun var med på Harald Eias personlighetsprogram, kanskje jeg skal se det.

Du hang deg ikke opp i disse?

Men tror jeg skal klare å nyte bøkene hennes likevel.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-07-23, 12:11   #7
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lese som 2. bok av Ørstavik?

Jeg kan ikke huske det, men det er en stund siden jeg leste bøkene.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-23, 12:12   #8
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.033
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lese som 2. bok av Ørstavik?

Ho snakkar austlending, flytta sørover som 16-åring trur eg det var.

Ho er gjest i Feriestemning på NRKradio. Fin episode, kan anbefale den.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-23, 12:13   #9
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.033
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lese som 2. bok av Ørstavik?

Eg likte også godt Ti amo, det var noko med tempoet og tonen som traff meg.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-23, 20:47   #10
Evrydike
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2016
Innlegg: 15
Evrydike har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva lese som 2. bok av Ørstavik?

Både Kjærlighet, Uke 43 og På terrassen i mørket kan anbefales.

48 rue Defacqz ble litt langtekkelig, synes jeg.

Evrydike er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-23, 23:38   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lese som 2. bok av Ørstavik?

Jeg oppdaga to Ørstavikbøker i hylla mi igår: Presten og Tiden det tar. Begge er i pocket, hvis du vil ha dem så kan jeg sende dem til deg. Gis bort.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-23, 09:41   #12
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva lese som 2. bok av Ørstavik?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg oppdaga to Ørstavikbøker i hylla mi igår: Presten og Tiden det tar. Begge er i pocket, hvis du vil ha dem så kan jeg sende dem til deg. Gis bort.

Tusen takk, -ea! Pga at jeg ikke er så glad i å lese pocket-bøker, (jeg har et forstadium til artrose i hendene, føler jeg må bruke hendene mer for å "brette" ut bøkene med pocket) men liker best innbundne, må jeg dessverre si nei til tilbudet fra deg.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-08-23, 09:43   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lese som 2. bok av Ørstavik?

Det er helt i orden.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no