Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Laptop som har låst seg

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-07, 19:05   #1
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Laptop som har låst seg

Gikk fra laptopen et kvarters tid i sted, og den gikk som vanlig i skjermsparingsmodus. Vanligvis er det bare å trykke på power-knappen, så våkner den til liv igjen. Men nå skjer ingen ting. Alt av lys lyser (ladelampe, power, lyd), men maskinen er ellers helt død. Det er en HP Compaq nx 7400. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å "vekke den" igjen?

(Bruker den stasjonære pc-en nå; den er så treg at jeg blir gal...)

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 19:11   #2
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Laptop som har låst seg

Hold inne powerknappen i 5 sekunder, da vil den slå seg av.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 19:12   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Laptop som har låst seg

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Hold inne powerknappen i 5 sekunder, da vil den slå seg av.

Nei, det funker heller ikke. Har prøvd både 5 og 10 og 20 sekunder uten noen reaksjon.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 19:12   #4
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Laptop som har låst seg

Du har prøvd å slå den av og på igjen?

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 19:13   #5
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Laptop som har låst seg

Nei, da vet ikke jeg.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 19:13   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laptop som har låst seg

Ta ut batteriet.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 19:15   #7
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Laptop som har låst seg

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Du har prøvd å slå den av og på igjen?

Det går ikke engang.


Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ta ut batteriet.

Hvor finner jeg det da?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 19:18   #8
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Laptop som har låst seg

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Hvor finner jeg det da?

På undersiden. Et stort deksel du tar av, muligens.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 19:22   #9
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Laptop som har låst seg

Det er ingen deksel som kan åpnes under som er merka med batteri. Jeg vet ikke om jeg tør å røre noe heller; det er jobben sin pc.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 19:24   #10
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Laptop som har låst seg

Å, der fant jeg ett deksel til, og det var sannelig batteriet og kunne åpnes uten skrujern. Tok sjansen, og det ser ut til at jeg får liv i den nå. Takk for hjelpa!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no