Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #5

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-20, 07:09   #261
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.909
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Gårsdagen ble en skikkelig møkkavær etter at den startet så fint. Huet føltes som om det levde sitt eget liv, i tillegg var jeg lett svimmel innimellom. Dette er vanlig når huet svikter. Heldigvis fikk Helten fixet middag til Mutter'n.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 20-03-20, 08:32   #262
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Gruffer over at jeg ikke har fått fikset lampa over spisebordet. Vi har jo muligens bruk for det framover. Dvs jeg tror det er kontakten i veggen det er noe feil på.

Det kan du sikkert få gjort nå. Det finnes nok elektrikere som fremdeles vil komme hjem til folk.

Jeg skal også ringe en, må bare få kjøpt lampen(e) jeg trenger, helst på nett, kanskje?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 20-03-20, 08:33   #263
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg har svidd av en helt usannsynlig sum for å komme inn i bunaden både på 17 mai og til konfirmasjon. Den kommer til å sitte så fint!

Og hva skjer?!?!

Unnskyld, men

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 20-03-20, 08:37   #264
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.993
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det kan du sikkert få gjort nå. Det finnes nok elektrikere som fremdeles vil komme hjem til folk.

Jeg skal også ringe en, må bare få kjøpt lampen(e) jeg trenger, helst på nett, kanskje?

Ja, hadde Telenor fyr innom forrige dagen.
Trodde det var støpselet i veggen som gikk, men nå tror jeg det muligens bare er lampa. Hvis det bare er pærer som skal til, så bør det jo ingen sak.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 20-03-20, 08:40   #265
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.708
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Det er ufattelig vanskelig å holde på nye, gode vaner i en brakkesyk hverdag! Hverdagsaktiviteten er i stor grad borte, de faste rammene og det er lett å "kose seg litt" med mat og snop. Jeg gidder ikke å gå hele den veien om igjen, så jeg får bare holde ut og være sur.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 23-03-20, 13:29   #266
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.661
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg får ikke jobbet for det er jo mas hele tiden.. Til nå idag har jeg ikke klart å fullføre en arbeidsoppgave.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 23-03-20, 14:22   #267
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg gruffer litt over egen gruffing tidligere i tråden. Jeg kan jo helt sikkert dra på ferie en annen gang! Ikke jobber jeg i et pressa helsevesen, ikke er jeg i risikogruppa, og ikke mister jeg jobben. Hold kjeft og gjør jobben din, Matilda! :streng:

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv  
Gammel 23-03-20, 14:22   #268
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

... men hjemmeskole og full jobb hjemmefra gruffer jeg litt over. Det går jo ikke opp. Vi klarer oss, vi, men det gjør jo ikke underverker for verken ekteskap eller søskenforhold, dette.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv  
Gammel 23-03-20, 14:55   #269
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.392
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Nå har jeg hatt de nye brillene mine i 4 dager, men jeg greier ikke helt å venne meg til de. Nå angrer jeg på at jeg takket nei til å ha progressive glass i de i tillegg. De funker veldig fint til å se på TV og kjøre bil, men ikke til å jobbe med PC. Og de gamle brillene er så slitt at de ser jeg uklart med. Tror jeg må kjøpe et par billige progressive og teste linsene.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 23-03-20, 15:36   #270
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.661
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Du kan ikke bruke progressive briller til PC- de er ikke laget for det. Jeg har nemlig ett par progressiver, og to sett pc briller ( ett hjemme, og ett på jobb).

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 23-03-20, 15:44   #271
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.267
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Uff, jeg fikk mail fra avlastningen, om at hun ringer i morgen tidlig, og et langt skjema som vi skulle tenke over.

Og jeg fikk virkeligheten litt slengt i fleisen.

Hva ønsker vi hvis barnet blir smittet? Trenger vi da hjelp? Hjemme eller boligen?
og hva hvis vi selv som foreldre blir syke og ikke kan ta vare på barna, hva gjør vi da?

Jeg orker ikke, vil ikke, nekter å tenke på det.

For en ting er Storebror, han kan på boligen, men hva med Lillesøster?

Nå har jo Danmark stengt til over påske, det gjør nok Norge også, gjetter jeg. Gudene vet om boligen åpner før det. Jeg håper det, for det kjennes at det er lite avlastning nå gitt.

Og jeg er redd for om jeg smeller i bakken når alt dette er over.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 23-03-20, 16:37   #272
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.708
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg bruker progressive briller og linser til PC, aldri hørt noe om at det er uheldig?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 23-03-20, 16:43   #273
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.993
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg er utslitt og det er vondt over alt. Og så må jeg på butikken, men vet ikke helt hva vi skal finne på til middag.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 23-03-20, 16:55   #274
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg bruker progressive briller og linser til PC, aldri hørt noe om at det er uheldig?

Jeg håper virkelig det, for jeg får mine progressive briller i morgen...

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 23-03-20, 17:35   #275
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg bruker progressive briller og linser til PC, aldri hørt noe om at det er uheldig?

Jeg også. Går helt fint, det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 23-03-20, 17:40   #276
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.909
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Den forbannede iskalde vinden som gjør turgåing for Mutter'n utelukket. Selv godt påkledde frøs både hun og jeg i går og i dag. Værvarselet sier det skal blåse like kraftig i flere dager til. Hun trenger å komme seg ut. Jeg må finne på noe i morgen.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 23-03-20, 17:54   #277
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.661
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Min optiker, Specsavers sier det ikke går. Mulig deg kommer an på øyne og syn da?
Linser vet jeg ikke, bruker ikke.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 23-03-20, 18:21   #278
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg bruker mine progressive briller når jeg sitter på pc-en. For meg funker det helt fint. Samboeren derimot bruker lesebriller når han sitter på pc-en.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv  
Gammel 23-03-20, 21:10   #279
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.877
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Nå har jeg hatt de nye brillene mine i 4 dager, men jeg greier ikke helt å venne meg til de. Nå angrer jeg på at jeg takket nei til å ha progressive glass i de i tillegg. De funker veldig fint til å se på TV og kjøre bil, men ikke til å jobbe med PC. Og de gamle brillene er så slitt at de ser jeg uklart med. Tror jeg må kjøpe et par billige progressive og teste linsene.

Jeg har nettopp fått progressive linser og det funker overraskende bra

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 23-03-20, 21:31   #280
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg har nettopp fått progressive linser og det funker overraskende bra


Åh? Og jeg som elsker linser, men på grunn av behov for progressive glass og skjev hornhinne har jeg ikke fått til å bruke dem. Må spørre etter progressive linser når jeg drar innom optikeren neste gang.

Bobbelur er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no