Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Handler dere mat på nett eller i butikken?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-20, 14:14   #41
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Svigermor er i risikogruppen og bør absolutt ikke gå på butikken, men hun bestiller ikke varer. Da må hun jo planlegge, så det går ikke .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 14:16   #42
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Handler på butikken. Til nå har det bare vært jeg som har handlet, og jeg prøver å begrense det til to ganger i uka.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 14:40   #43
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Eg handlar i butikk. Tenker det kan vere greit om dei som er risikogruppene pluss dei som er i karantene kan sleppe å vente ei heil veke på levering av mat fordi vi friske tar opp kapasiteten på levering frå nettbutikkane.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 14:52   #44
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Jeg bor alene og holdt meg inne fire dager forrige uke grunnet usikkerhet vedrørende allergi vs. forkjølelsessymptomer.
Da sjekka jeg nettbutikkene, og fant leveringsslot fra meny først i morgen.

I mellomtiden har jeg slått meg til ro med at det var allergi, og jeg kan gå ut, likevel. Men jeg beholdt leveringssloten og har kunnet redigere handlelisten helt frem til i kveld.
På den måten har jeg hatt en matforsyningsforsikring om snille naboer også hadde måttet holde seg inne.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 15:03   #45
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Vi handler i butikk. Prøver å begrense det til 2 ganger i uken. (Det gjør vi vansligvis også, så ingen stor endring for oss)

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 15:05   #46
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Vi handler som vanlig middager på Kolonial.no. Vi prøvde å handle på Meny.no, men for det første er det laaang ventetid og for det andre har vi nå ved tre leveringer kun fått halvparten av det vi har bestilt. Så derfor handler vi (så lite vi kan) i butikk.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 18:08   #47
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Vi har brukt kolonial i åresvis, men nå er det så lang ventetid at jeg har tenkt at den må forbeholdes familier i karantene. Så nå er det vanlig butikk.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 18:16   #48
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Jeg handler i butikk, samme butikk som alltid ellers. Vasker hendene når jeg kommer, går med hanske på venstre hånd som jeg bruker til å åpne kjøleskap/frysebokser og trille kurven, plukker varer med høyrehånd. Handler mandag og fredag.

Vasker ikke varene når jeg kommer hjem.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 20:00   #49
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Eg handler på kiwi to gongar i veka. Det er ein stor butikk, og sjølv i dag klokka fire var det få folk der. Eg spriter meg før eg går inn, unngår å komme nær folk, og spriter meg to gonger på runden, og før eg set meg inn i bilen att. Grundig håndvask når eg kjem heim, og vasker bankkort og mobil.
Så får me håpe det går bra.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 13:21   #50
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Jeg vasker heller ikke varene. Jeg er jo egentlig ikke spesielt redd for å FÅ COVID-19, bare for å spre det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-20, 21:05   #51
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Handlet du på nett, Trulte?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-20, 21:17   #52
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.991
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Nei...jeg gjorde ikke det. Jeg gikk på butikken litt tidlig på dagen i en stor butikk. Nå har jeg mat som nok rekker et par uker til, så jeg prøver å minimere handleturen. Vi er kun to her akkurat nå, så da går det jo mindre mat.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-20, 21:39   #53
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Så lenge jeg selv er frisk og har mulighet til å handle selv så gjør jeg det. Jeg handler en gang i uken. Her er det flere dagers forsinkelse på leveranser fra nettbutikk, så jeg tenker at det får være for de som har behov for det.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-20, 21:48   #54
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Jeg handler en eller to ganger i uka. Kolonial leverer ikke her. Jeg ser noen butikker tilbyr levering, men i og med at jeg er frisk, ikke i karantene og ikke i risikogruppe så går jeg i butikken. Har ellers hjemmekontor og treffer ingen andre enn mann og sønn.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 11:10   #55
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Mye ledig leveringskapasitet i Oslo nå på kolonial.no, så ingen grunn til å ikke bruke de.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 11:16   #56
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Mens rett utenfor Oslo var det fem dagers ventetid da jeg bestilte tidligere i uken. Men mulig de har fått opp kapasiteten etter det. Vi får påfyll i morgen.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 11:18   #57
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Mens rett utenfor Oslo var det fem dagers ventetid da jeg bestilte tidligere i uken. Men mulig de har fått opp kapasiteten etter det. Vi får påfyll i morgen.

Ja, virker som de har økt kapasiteten veldig, de leverer nå også på natta! Jeg får levering i dag og bestilte vel på søndag eller mandag, tror jeg.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 11:25   #58
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Ja, virker som de har økt kapasiteten veldig, de leverer nå også på natta! Jeg får levering i dag og bestilte vel på søndag eller mandag, tror jeg.

Ikke verst, og bra at de ansetter folk som har mistet jobb andre steder.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 11:26   #59
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Butikk. Lar folk i risikosone få bruke nettbutikkene.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 11:29   #60
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler dere mat på nett eller i butikken?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Ja, virker som de har økt kapasiteten veldig, de leverer nå også på natta! Jeg får levering i dag og bestilte vel på søndag eller mandag, tror jeg.

Da har vi litt forskjellig oppfatning av god kapasitet, alt over 2-3 dager er lenge.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no