Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Noen som har Budalsstoler?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-07, 00:04   #1
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Noen som har Budalsstoler?

Jeg har et tilbud om å kjøpe seks budalsstoler, men har bare sett bilde av de. Prøvde gyngestolen for mange år siden, men det er vel ikke ikke helt sammenlingbart...

Er det noen som kan hjelpe meg med litt informasjon om hvordan de er å sitte på?
Må man ha sittepute?
Hvor høyt er det fra gulv til sitteplaten foran?
Hvor "dyp" er stolen, dvs hvor langt er setet?

  Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 00:05   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Re: Noen som har Budalsstoler?

Bilde?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 00:07   #3
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har Budalsstoler?

Google er gøy.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 00:08   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Re: Noen som har Budalsstoler?

Og jeg er lat, missa.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 00:09   #5
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har Budalsstoler?

Deilig det. Jeg også.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 12:29   #6
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som har Budalsstoler?

Men har dere stolen eller ikke?

  Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 13:06   #7
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har Budalsstoler?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Men har dere stolen eller ikke?

Jeg har en sånn i barnemodell fra min egen barndom. Fin, synes jeg.
Kan kanskje være greit med pute om man skal sitte leeeenge av gangen?

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 13:10   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har Budalsstoler?

De ligner på de vi har på hytten. Setepute anbefales i så tilfelle.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 18:04   #9
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som har Budalsstoler?

Ingen som har en slik stående og kan måle litt?

  Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 18:29   #10
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har Budalsstoler?

Vi har, men det er faktisk to forskjellige str vi har:


Fra gulvet til sitteplaten: 47 cm
Fra midterste sprinkel til ytterst på sitteplaten (dybde): 38,5 cm

Fra gulvet til sitteplaten: 44 cm
Fra midterste sprinkel til ytterst på sitteplaten (dybde): 39 cm

Vi har puter på. Blir nok hardt å sitte på uten. Dog har vi noen som ikke passer helt, for jeg aner ikke hvor jeg skal få tak i det.

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 21:40   #11
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som har Budalsstoler?

Ok, da må jeg sjekke litt mer før jeg kjøper de... Takk for svar!

  Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 10:25   #12
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har Budalsstoler?

Er det det som er Budalsstoler. Ja da har vi jammen 6 stk. rundt kjøkkenbordet hjemme. Tok de med fra hytta i høst, fordi vi tok med den gamle spisestuen hjemmefra.

Kan godt måle når jeg kommer hjem jeg. Synes de er gode å sitte på selv uten puter.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 10:26   #13
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har Budalsstoler?

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Vi har puter på. Blir nok hardt å sitte på uten. Dog har vi noen som ikke passer helt, for jeg aner ikke hvor jeg skal få tak i det.


Sy selv.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no