Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-11, 21:52   #81
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Det som er mest slående med Frp er hvor sinte de er - både politikerne og velgerne. De er jo forbanna på alt og alle, hele tiden.
Sinte, forbanna og sjokkerte. Kunne vært en interessant studie å se hvordan de blir sånn.

Synes synd på Eskil Pedersen. Makan til netthets den mannen opplever er fullstendig sjokkerende, for å bruke Siv Jensens eget uttrykk. Ta en titt på diverse facebooksider og se hva folk skriver om Eskil, under fullt navn. Og enda verre, på anonyme debattfora (VG f.eks.).


Må si han er modig. Hver gang noen tør å åpne kjeften ang Frp og deres holdninger kommer en tsunami av kloakk på all verdens nettsteder. Han sier det jo akkurat som det er: Når Frp er såpass tøffe i trynet må de tåle å få tilbake.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 21:58   #82
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Jeg har lagt merke til det samme angående Eskil Pedersen, vestlandsfanden. Folk må gjerne tenke sitt for min del, men da får de sannelig gjøre det på rommet sitt. Man sparker ikke folk som ligger nede. (Neida, han framstår ikke som en som ligger nede - men med en så alvorlig opplevelse bak seg, så synes jeg folk kan holde kjeft med synsing og faenskap.)

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 22:03   #83
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Jeg reagerte også sterkt på hva folk sier på Eskil Pedersen sin facebookside. Jeg håper virkelig han klarer å heve seg over slike kommentarer.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 22:06   #84
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Jeg får bare større og større respekt for Eskil Pedersen. De som mente at han ikke hadde lederkvaliteter bør snarest gi seg i gang med å spise hatten sin.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 23:59   #85
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Herremin. Nå har jeg lest EP sin side på FB. Folk er jo klin kokos gale. Jeg begynner å savne tiden før internettet. Da var galskapen mer usynlig, og forhåpentligvis også derfor mindre. Jeg vil tro at det er en smitteeffekt ute og går.

FrP er nå såra og vondbråten siden noen maner til ansvarlighet for ikke å skape et rom for ytringer i gata gjerningsmannen 22/7. Dette tolker altså FrP som en beskyldning om at FrP er ansvarlig for handlingene 22/7. Selv kan de generalisere så mye de bare makter, løgn eller ei. De fleste husker kanskje kronikken til Hagen og Jensen?

Sitat:

"De fleste muslimer er ikke fundamentalister, og de fleste fundamentalister er ikke terrorister, men de fleste av dagens terrorister er muslimer og identifiserer seg med stolthet som det." Dette er utvilsomt riktig (..)

Jeg venter spent på når de skal beskrive gjerningsmannen 22/7 som "stolt kristen". Ut i fra en risikotankegang og statistikk vil jeg tro at risiko for terrorangrep fra etnisk norske eller kristne er mye større her i Norge (det er jo Norge man er opptatt av i FrP, og bare Norge) enn fra muslimer. Burde vi ikke alle lulle oss inn i en angstparanoia når vi leser på nettet? Det flommer over av hat fra FrP-sympatisører. Jeg kan ikke si at jeg har sett så mange trusler og hatmeldinger fra muslimer eller folk med innvandrerbakgrunn. Historisk sett så kan jeg vel huske en spesifikk trusselgreie fra en innvandrer, et brev hvor en muslim truet med å gjøre Norge muslimsk, og erstatte alle kirker med moskeér. Men så viste det seg sannelig at det var et fabrikert brev fra våres alle Carl I. Hagen. I det partiet jobbes det iallefall hardt for å skape fiendebilder, det skal de ha. Spørsmålet er hvor mye fred det blir av det.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 10:08   #86
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg venter spent på når de skal beskrive gjerningsmannen 22/7 som "stolt kristen". Ut i fra en risikotankegang og statistikk vil jeg tro at risiko for terrorangrep fra etnisk norske eller kristne er mye større her i Norge (det er jo Norge man er opptatt av i FrP, og bare Norge) enn fra muslimer.

Det kommer neppe. For den handlingen kan bare forklares på individnivå. Den er ikke et resultat av religion.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 10:15   #87
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.598
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Det kommer neppe. For den handlingen kan bare forklares på individnivå. Den er ikke et resultat av religion.

Kan man ikke si det samme om de fleste terrorhandlinger? Selv om mange terrorister begrunner handlingene sine med religion, vil jo de fleste religiøse si at de er helt på bærtur.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 10:23   #88
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Kan man ikke si det samme om de fleste terrorhandlinger? Selv om mange terrorister begrunner handlingene sine med religion, vil jo de fleste religiøse si at de er helt på bærtur.

Jo, men poenget hennes var FrPs forklaring.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 10:30   #89
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.598
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jo, men poenget hennes var FrPs forklaring.

Trøtt i dag.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 10:31   #90
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Kan man ikke si det samme om de fleste terrorhandlinger? Selv om mange terrorister begrunner handlingene sine med religion, vil jo de fleste religiøse si at de er helt på bærtur.

Normalt, ja. Men følger man FrP-logikk så gjelder ikke dette muslimer.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 11:09   #91
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Jeg må dele denne med dere. Snorre Valen sier det etter min mening veldig godt. "Bare terroristen har ansvar for terroren. Men alle vi andre har ansvaret for samfunnet vi skaper." http://www.vg.no/vgpluss/article/1bXQGTeK

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 11:17   #92
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Per Sandberg: AP har spilt offer etter 22. juli

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Kan man ikke si det samme om de fleste terrorhandlinger? Selv om mange terrorister begrunner handlingene sine med religion, vil jo de fleste religiøse si at de er helt på bærtur.

Det som er islams og muslimenes problem her er jo at terroristene til en viss grad får offisiell og uoffisiell støtte fra religiøse muslimske ledere - det er sånn sett ikke så rart at disse terroristene kobles sammen med islam. Andre tullinger med andre religiøse preferanser får sjelden støtte fra ledelsen i menigheten/religionen sin.

At de fleste muslimer ikke er terrorister er jo åpenbart, og det er et utrolig sårt problem for mange også - at de, fordi de er muslimer, blir koblet til handlinger som også dem opplever som grusomme.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no