Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvilken kvinne ønsker seg en mann som tar pappaperm?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-11, 22:51   #121
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kvinne ønsker seg en mann som tar pappaperm?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Slik er det heller ikke hos oss. Jeg lurer noen ganger på om mannsdominerte miljøer nesten er mer lojale overfor barnefødsler og tilrettelegging for disse for både menn og kvinner enn andre miljøer jeg altså.

Jeg jobber i mannsdominert miljø som ikke er sånn i det hele tatt. Derimot er det betraktelig press for at menn ikke skal ta noe som helst mer enn fedrekvote og kvinner ikke får utvidet vikariat om de blir gravide. De sosiale sanksjonene overfor menn som tar mer enn fedrekvote er karriereødeleggende, og i mange miljø er derfor fedrekvoten helt nødvendig for at menn skal få mulighet til å være med barna sine når de er helt små.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 22:54   #122
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kvinne ønsker seg en mann som tar pappaperm?

Jeg måtte juge og si at jeg ikke skulle ha barn på leeenge da jeg var på mitt første intervju. Jeg greide ikke annet, for jeg bare måtte ha jobb etter endt utdannelse. Hadde det vært i dag når jeg er en litt mer attraktiv arbeidstaker så hadde jeg sagt takk og farvel.

I samme bedriften opplevde jeg at jeg ikke fikk utvidet permisjon etter fødselspermisjonen med Vesla. Begrunnelsen var at da måtte de ta inn en vikar og det var for stor kostnad å kjøpe en ekstra PC som vikaren kunne bruke.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 22:55   #123
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken kvinne ønsker seg en mann som tar pappaperm?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg jobber i mannsdominert miljø som ikke er sånn i det hele tatt. Derimot er det betraktelig press for at menn ikke skal ta noe som helst mer enn fedrekvote og kvinner ikke får utvidet vikariat om de blir gravide. De sosiale sanksjonene overfor menn som tar mer enn fedrekvote er karriereødeleggende, og i mange miljø er derfor fedrekvoten helt nødvendig for at menn skal få mulighet til å være med barna sine når de er helt små.

Jeg var jo rystet dypt inn i meg første gangen du sa det der. Og er det vel enda, egentlig, det er jo så utrolig merkelig og gammeldags. I sjappa vår er vi jo ikke akkurat kjent for å være sosiale nyvinnere, for å si det mildt, men de siste ti årene har holdningen til barselpermisjoner snudd fullstendig rundt. Jeg håper andre miljøer kommer etter snart.

  Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 23:00   #124
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kvinne ønsker seg en mann som tar pappaperm?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

For ikke å si denne, Enhjørnining:


(Kilde: youtube.com)

Jah, må ikke glemme den. Finn.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 23:01   #125
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kvinne ønsker seg en mann som tar pappaperm?

Nå kom jeg på at arbeidsgiveren min mann hadde da vi fikk eldste var dypt sjokkert over at han ønsket 14 dager omsorgspermisjon etter fødsel. Det var jo ingen andre som hadde tatt ut det før der, liksom. (De betalte selvfølgelig ikke lønn i denne permisjonen. De dekket vanligvis to timer lønnet permisjon dersom kona var så utidig at hun fødte i arbeidstida. Min mann fikk hele 4 timer lønnet permisjon, så da følte de seg ville, gale og liberale.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 23:08   #126
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kvinne ønsker seg en mann som tar pappaperm?

Mannen i huset hilser, sier han er flau på vegne av mannekjønnet når det kommer til denne karen, og at han ikke har en eneste kamerat som ikke verdsetter sine egne barn og kjerneverdiene, så disse uttalelsene er neppe representative for vår omgangskrets i alle fall. Han stiller også spørsmål ved den journalistiske integriteten i å publisere en slik artikkel med en spradebasse som sier han liker å provosere: Hva var meningen med den, egentlig?

(Phuuh. Hvorfor kan ikke den fyren min bare regge seg her og bli ferdig med det, i stedet for å bruke meg som talerør. Det må være en yrkesskade, etter å ha hatt meg som "sekretær" i alle årene med bandbooking. )

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 23:12   #127
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kvinne ønsker seg en mann som tar pappaperm?

Jeg lurer i grunnen også på hvorfor mediene føler de må trykke enhver rikmanns mening om hvordan folk bør organisere livet sitt. Sist var det Trude Moestue, som sendte au-pairen ut på trilletur mens hun fortalte journalisten at alle kvinner burde være hjemme med barna sine noen år, fordi det var naturlig. Er dette sånt som folk liker å lese om? Eller er det fordi mediene vet at folk blir provosert? Det er jo en ganske uverdig måte å starte debatt på når den eneste samfunnsmessige betydningen meningsbæreren har er at han eller hun er rik og litt kjent.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 02:51   #128
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken kvinne ønsker seg en mann som tar pappaperm?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Han bidrar jo med mye penger og holder seg stort sett borte på jobb?

Nesten som Charlotte Lucas og mr. Collins, bare at han ikke var på jobb hele tiden, men ble sterkt oppmuntret av sin kone om å være ute i hagen eller gå til Rosings så hun fikk være i fred og drive husholdningen.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 02:54   #129
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken kvinne ønsker seg en mann som tar pappaperm?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg lurer i grunnen også på hvorfor mediene føler de må trykke enhver rikmanns mening om hvordan folk bør organisere livet sitt. Sist var det Trude Moestue, som sendte au-pairen ut på trilletur mens hun fortalte journalisten at alle kvinner burde være hjemme med barna sine noen år, fordi det var naturlig. Er dette sånt som folk liker å lese om? Eller er det fordi mediene vet at folk blir provosert? Det er jo en ganske uverdig måte å starte debatt på når den eneste samfunnsmessige betydningen meningsbæreren har er at han eller hun er rik og litt kjent.

Lysbakken blir jo kritisert i media fordi han fronter en familiepolitikk som i følge noen ikke er egnet for de "utenfor ring 3". Da synes jeg det er litt festlig at de samme mediene, når de skal publisere noen motartikler, velger personer som er svært bemidlet og i en, sammenlignet med gjennomsnittet, virkerlighetsfjern situasjon.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no