Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Apropos adventskalendere

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-11, 21:10   #1
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Apropos adventskalendere

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10016421

Vi har jo hatt en diskusjon om adventskalendere. Vi har også hatt en diskusjon om foreldre som bidrar til kjøpepress. Her kobles dette. Og jeg har personlig overhørt mange spørsmål av typen "hva fikk du i dag" på skolen til sønnen min. Når han da svarte at han fikk en sjokoladebit og at vi skulle bake sammen på ettermiddagen, ble det himling og latter.

Jeg er temmelig opptatt av å ikke få bortskjemte barn. Jeg er opptatt av å oppdra barn som forstår verdien av ting og at for å få noe må man jobbe og spare til ting. Jeg bor i Bærum, og her er det som kjent mye penger blant folk. Desto større føler jeg ansvaret vårt som foreldre er - for å ikke få "Bærumsungdommer" hvor pappa betaler.

Jeg opplever at alle som bruker store summer på merkeklær, adventskalendere, det beste av det beste i sportsutstyr, osv alltid går i forsvar og forklarer seg i hjel på hvorfor de velger som de gjør. Spørsmålet mitt er om det bare er meg som tenker meg en gang ekstra om når jeg leser slike artikler, eller om flere vurderer om linja de har valgt er den beste for å unngå bortskjemte, storforlangende barn?

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:14   #2
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Jeg tenker helt likt som deg. Og selv om alle bedyrer at de bare gir ting ungene trenger, så vanker det jo både filmer og tegneserier og leker i løpet av 24 dager hos de aller fleste. Og adventskalendere er en snakkis, ja. Det hører jeg hos mine egne unger også.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:17   #3
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Jeg har kjøpt denne i år: http://www.reddbarna.no/jul. Det er en kalender hvor man skal lage små figurer og lignende hver dag, og man skal ta i bruk ting man har i huset, som korker, doruller, fyrstikker og slikt. Hver dag er det en instruksjonsvideo og en liten historie til det man bygger på nettet. Vi har gjort den forberedende byggingen (lagd "verksted" av kassa), og det er så langt en suksess - særlig hos yngstemann som elsker å klippe og lime. Jeg håper interessen holder seg i 24 dager, for jeg synes ideen er knakende god. Intektene for salget av kalenderen går til Redd Barna. Og vanker det kommentarer fra kompiser og slikt, skal jeg argumentere godt for at dette er bedre enn å kjøpe masse plastikkdingser som er borte eller ødelagt i løpet av noen måneder.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:18   #4
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Jeg leste artikkelen i dag, og synes det høres veldig riktig ut, at det er sprøtt med de dyre kalenderene. Jeg har hatt en skikkelig vond bismak de siste to julene, hvor jeg synes det har tatt fullstendig av. I år har jeg valgt å kjøpe en Playmokalender til 199, som pakkes om og henges på kalenderen. Jeg synes det er utrolig kjipt når jeg ikke klarer å komme på en eneste god julegave til sønnen min fordi han har fått så mye.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:20   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Jeg har nektet å bli med på pakkekalenderkjøret. Gaver får de til jul. Jeg kjøper heller en skikkelig julegave enn å kaste bort penger på 24 dillepakker.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:20   #6
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Nei du er ikke den eneste. Vesla har hatt pakkekalender i to år men i år forklarte jeg at det blir en sjokoladebit eller en smørbukk karamell i stedet for en pakke per dag. Jeg hadde fryktet hva hennes reaksjon ville bli men etter en fin samtale om hvor mye vi faktisk har, og om hvor mye hun vil få i julegaver uansett, så var det helt greit for henne.

En pakke per dag i hele desember mnd er ganske så absurd, synes jeg. I alle fall hvis det var ganske så fine gaver som jeg har brukt å kjøpe (jeg hater plastikk dritt eller annet stæsj som bare er gaver for the sake of it ...)

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:21   #7
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Enig med dere, Rine og Oslo78 Og ungene er også enige, så da er det jo veldig greit. Vi har riktignok kombinert pakke- og aktivitetskalender i år, men totalsummen på pakkene ble i overkant av 200 kroner. Aktivitetene koster mer, men siden vi uansett skal i teateret, på kino og i svømmehallen, putter vi det like godt i kalenderen. Baking og pynting trekker snittprisen på aktivitetene ned.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:22   #8
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

En pakke per dag i hele desember mnd er ganske så absurd, synes jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:23   #9
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Jeg tok denne veldig til meg, både fordi jeg syns det er vanskelig å finne på en hyggelig ting 24 dager i strekk, som verken blir for dyr eller for "rælete". Derfor har jeg bestemt at Snupp og Mini får hver sin lukekalender og at det heller kan dukke opp "overraskelser" i løpet av adventstiden (de får f.eks. hver sin lille bakeskje den dagen vi skal på det årlige juleverkstedet).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:24   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Vi var i ferd med å svi av grusomt mye penger på kalender i år. Så tok vi en liten tenkepause. Sokker, strømpiser, hårspenner, votter, luer osv. som allerede er kjøpt inn og var tenkt i kalenderen vil nå gis som presanger jevnt fordelt utover i desember, men ikke i kalenderen og det trenger slett ikke å være 24 av dem.

Snuppa får den kalenderen til Redd Barna hvor hun skal lage en julefigur hver dag. Knerten får Star Wars legokalender.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:24   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Nei, du er ikke den eneste. Selvsagt tenker vi på dette. Og jeg konkluderer med at jeg er komfortabel med nivået på kalenderen vi har, og jeg vet også at jeg når som helst kunne "nedskalert" den, uten protester fra poden.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:25   #12
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Jeg sitter her og lurer på hva jeg skal gjøre....

Vi har ei jente på 6 måneder!! Svigerforeldrene mine var innom med pakkekalender når vi tok ettermiddagsluren. Selvsagt skjønner hun ikke noe av det nå, men jeg ønsker ikke at hun skal ha pakkekalender i det hele tatt. I tillegg kommer hun til å drukne i gaver på julaften.

Jeg ønsker at datteren min skal lære å ønske seg ting, å bli glad for å endelig få noe hun har ønsket seg og å huske hvem hun har fått gaven fra.

Kjenner at jeg gruer meg til julaften.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:26   #13
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Jeg er helt enig i at en del av pakkekalenderne har tatt helt av. Her er det Playmobil i år, storebror fikk velge, men de gangene han hadde pakkekalender da han var yngre, fikk han type 1 legokloss per dag og slikt.

Når det er sagt, klarer jeg ikke se poenget med å putte baking og slikt inn i kalenderen. For meg er det baking og annen småkos en opplagt del av adventstiden, ikke noe jeg ønsker at ungene skal oppfatte som en "gave" til dem.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:26   #14
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.848
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nei, du er ikke den eneste. Selvsagt tenker vi på dette. Og jeg konkluderer med at jeg er komfortabel med nivået på kalenderen vi har, og jeg vet også at jeg når som helst kunne "nedskalert" den, uten protester fra poden.



Vi har blanding av aktiviteter og småting, koster ikek stort mer enn de de ferdige playmo/lego/petshop kalenderne koster.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:30   #15
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Baking er ikke en "gave", men noe hyggelig vi gjør- som f.eks kino eller skøyter. Nå pleier jeg ikke å fordele kokosmakroner, sirupssnipper og pepperkaker på tre dager i kalenderen, (det får da være måte på ) men pepperkakehus har som regel en luke. I tillegg har vi en luke hvor vi lager julepynt som jeg har kjøpt på Panduro, det liker de godt.
Når jeg tenker meg om, er vel hele greia at jeg ikke ønsker at ungene mine skal oppfatte alt som en gave.


Sist redigert av rine : 29-11-11 kl 21:36.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:31   #16
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er helt enig i at en del av pakkekalenderne har tatt helt av. Her er det Playmobil i år, storebror fikk velge, men de gangene han hadde pakkekalender da han var yngre, fikk han type 1 legokloss per dag og slikt.

Når det er sagt, klarer jeg ikke se poenget med å putte baking og slikt inn i kalenderen. For meg er det baking og annen småkos en opplagt del av adventstiden, ikke noe jeg ønsker at ungene skal oppfatte som en "gave" til dem.

Mens jeg syns det er koselig å la ungene telle ned til jul med aktiviteter vi uansett skal gjøre. De oppfatter nok ikke baking, spill osv som gaver som sådan. Å flytte fokuset fra å få til å gjøre noe sammen, er fint, syns vi - om det er puttet i en kalender eller ikke.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:32   #17
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

I 3-4 år har jeg holdt på med pakkekalender, og i år fikk jeg bare nok. Vi har tre barn og jeg ordker ikke bruke hverken tid eller penger på å fylle en slik kalender. Dyrt blir det også hvis man skal styre unna ræl. Så i år fikk de hver sin ferdigkalender: Playmobil, Lego og Pet Shop, akkurat slik de hadde ønsket seg i flere uker.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:35   #18
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Mine har aldri fått pakkekalender. Jeg liker ikke det konseptet med pakker hver eneste dag frem til det eksploderer med pakker på julaften.

Mine har pleid å få helt vanlig sjokoladekalender til typ 10 kroner stykket.

I år har vi oppgradert kalenderene noe. Pompen får Lego kalender, og snuppa har valgt seg kalenderen fra Smarties.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:37   #19
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Vi har ikke pakkekalender (har julestrømpe i stedet). Jeg har ingen illusjoner om at ungene får mindre Ting enn andre (hvis det skulle være målet, for vår del er det komboen av latskap/Keep It Simple og ikke pakkekalendertradisjon fra barndommen som var utslagsgivende). Jeg synes heller ikke det er et problem at andre er på pakkekalenderkjøret. Jeg synes bare det er sunt for egne unger å oppleve at det ikke er likt.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:37   #20
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.093
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Jeg er på "pakkekalenderkjøret" og det er et helt bevisst valg. Ungene får lite de resterende 11 månedene, men de får altså en pakke hver dag i adventstiden. Mye de trenger (truser, hårstrikk, hansker, badehette, tannbørste, hårbørste), mye dill (neglelakk, sminkefjerner, glitterlim, juleklistremerker), litt snop og en del kos (jule-dvd lille julaften).
Jeg har altså valgt dette helt bevisst, forrige dvd som ungene fikk og som jeg betalte fikk de i fjorårets kalender. Det samme gjelder truser, hansker og hårbørste, alt vesla har av dette er fjorarets kalenderfangst. Noen kjøper altså hårbørster på en helt vanlig tirsdag, mine får det i kalendergave.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no