Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-14, 17:07   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.806
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Ja, for det skinner jo ikke gjennom hva jeg egentlig mener om den saken.

Jeg var på et kjøpesenter i dag, og inne i dette kjøpesenteret ligger en interiørforretning, og av alle butikker jeg kunne vært i, var det denne jeg hadde et ærend i i dag.

Inne i butikken var det en selger av et spesifikt produkt som denne butikken tydeligvis har tenkt begynne tilby. Selger hadde med seg sin lille Chihuahua - en hund på størrelse med en tremåneders kattunge sånn ca. Denne voven gikk fritt rundt i forretningen og var svært så ivrig etter å hilse og få kos.

Det gjorde ikke meg noe, jeg var litt sjuskete i tøyet fra før, og jeg er veldig glad i hunder (dog helst litt større enn type katt med talefeil. ) Det eneste som bekymra meg var at jeg risikerte å tråkke på dyret der den insistere på å bevege seg mellom beina mine inne i butikken.

Nuvel - en ny kunde kommer inn, og vovoven iler bort til denne damen for å hilse. Bikkja spretter så opp og planter begge forlabbene så solid som en pitteliten veskehund klarer plassere labbene, midt på skjørtet til kunden. Eier av hunden gjorde ikke mine til å hverken hale inn eller irettesette dyret, ei heller beklage overfor dama. Tvert om lo eier litt og kom med en frase ala "han er så glad i folk!"

Og da begynte jeg å tenke, med minnet frisk framme om en annen hund, type stor med masse pels, som en regnvåt dag, i pur lykke over å få gå løs og skite midt i skogholtet hvor skoleungene leiker i friminuttene, løp bort til ei intetanende dame og plassert to gjørmete digre labber på jobbklærne hennes. Jeg så det hele fra der jeg satt i bilen min, og dama var ikke blid, hverken på hund eller eier. Det virket som om eier hadde skamvett til å være flau.

Men denne eieren, av Chihuahuaen, var ikke flau over at hunden hoppet på ei fremmed dame, det var bare artig, liksom.

Dog var dette innendørs, bikkja har, etter utseendet å dømme, knapt nok hatt labber på bakken noensinne, men lell da - er det virkelig greit å la sånne småbikkjer hoppe som de sjøl vil?

Er det bare jeg som er sær (what else is new) når jeg syntes dette var ikke helt ok overfor en kunde?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 17:13   #2
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Jeg hadde blitt irritert fordi det hadde betydd at jeg måtte kle av meg i yttergangen og putte klærne i vaskemaskin med en gang. Dessuten er sånne små hunder omtrent like søte som rotter og jeg tviler på at så mange rotteeiere antar at alle elsker å få dem på seg.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 17:16   #3
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Katt med talefeil!

Men nei, det er ikke greit. Små hunder er også hunder, og skal oppdras som det.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 17:20   #4
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Jeg lo også av katt med talefeil! Men nei, små hunder bør faktisk oppdras på samme måte som store. Jeg hadde blitt grisesur om noen lot hunden sin hoppe på meg på den måten, selv om jeg liker hunder.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 17:20   #5
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Nei absolutt ikke greit.

Jeg har "små" hunder. Ikke små som i rotte hunder, men små hunder.

Og ja, de har absolutt en stygg uvane på å hoppe oppetter folk for å hilse. MEN de får grei beskjed om å pelle seg ned igjen, uavhengig om personen syns det er greit eller ikke. Rett og slett fordi JEG syns ikke hunder skal hoppe oppetter uavhengig av str.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 17:21   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.851
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Ikke greit! (Og alle sånne klør er jo drepen for strømpebukser. Hilsen kjoledama - som også er litt redd hunder)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 17:22   #7
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Kan bare spørre Rabbit.

Jeg har verdens skjønneste hunder. Så de får selvfølgelig gjøre hva pokker de vil. Er dessverre sånn mange tenker.

Ja men har verdens skjønneste altså.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 17:23   #8
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Jeg tenker at dyr inne på en butikk (som ikke er en dyrebutikk da) er en uting. Folk er jo allergiske, og selv om de ikke er det, så er det ikke sånn at ALLE synes små hunder er hypersupersøte heller.

Da måtte evt hunden vært bak kassa i et bur eller noe, og ikke ute blant folk.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 17:25   #9
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Jeg hadde sikkert trampet på hunden og ledd litt hjertelig tilbake.

Nei, det er ikke greit. Uansett størrelse på hunden bør den oppdras.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 17:33   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Så klart ikke. Sønnen min er allergisk, og jeg er generelt lite interessert i å ha hundehår på meg. En chihuahua i en butikk anser jeg ikke som en relasjon med såpass potensiale at jeg synes det er verdt bryet, gitt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 17:36   #11
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Nei, nei, nei, ikke greit.
Jeg har lite til overs for hundeeiere som tror at alle vil hilse på hunden deres.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 17:40   #12
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Kan bare spørre Rabbit.

Jeg har verdens skjønneste hunder. Så de får selvfølgelig gjøre hva pokker de vil. Er dessverre sånn mange tenker.

Ja men har verdens skjønneste altså.

Ja, du har jo verdens skjønneste hunder! Men de har da oppdragelse, og det er En Fin Ting.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 17:49   #13
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Jeg liker egentlig ikke hunder, jeg er redd for hunder og jeg hadde sikkert snudd i døra. Det hender faktisk jeg juger på meg allergi for å slippe å måtte forholde meg til fremmede menneskers hunder.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 17:54   #14
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.640
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Langt i fra greit.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 17:57   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Jeg er akkurat like allergisk mot små hunder som mot store. Punktum.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 18:01   #16
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er akkurat like allergisk mot små hunder som mot store. Punktum.

Selv om de er så søøøte så søte?


Det er jo noe i det, at det virker som om bare hundene er små, så er det meste lov. For mange.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 18:03   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Jepp. Allergisk mot både søte og mindre søte hunder, merkelig nok. Det hjelper ikke at de er snille heller.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 19:17   #18
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Ikke greit med noen av delene. Ikke greit å hoppe, ikke greit å gå løs, ikke greit å ha den med inn på butikk.

Katt med talefeil

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 20:13   #19
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Nei absolutt ikke greit.

Jeg har "små" hunder. Ikke små som i rotte hunder, men små hunder.

Og ja, de har absolutt en stygg uvane på å hoppe oppetter folk for å hilse. MEN de får grei beskjed om å pelle seg ned igjen, uavhengig om personen syns det er greit eller ikke. Rett og slett fordi JEG syns ikke hunder skal hoppe oppetter uavhengig av str.

Hvordan klarer de å hoppe opp i utgangspunktet? Har du de ikke i lenke?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 20:38   #20
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg hadde sikkert trampet på hunden og ledd litt hjertelig tilbake.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no