Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flytte statlige arbeidsplasser til distriktene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-17, 14:47   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flytte statlige arbeidsplasser til distriktene

Ja, hva syns vi om det da?

Jeg syns hele greia lukter valgflesk, hilsen hjem og forsøk på å cashe inn på både Oslohat og Senterpartiets oppsving.

For å være litt mer seriøs: Jeg syns godt det kan etableres statlige arbeidsplasser andre steder i Oslo, og ha en god plan for det fremover. Å splitte opp fagmiljøer på denne måten syns jeg rett og slett er tåpelig. Blant etater og institusjoner som vurderes og er bestemt flyttet helt eller delvis er deler av Kulturrådet (nyetablering av Kreativt Norge i Trondheim, flytting av museumsfaglige oppgaver til Bodø), Fredskorpset, Språkrådet, Landbruksdirektoratet, Norges vassdrag- og energidirektorat, Likestillings- og diskrimineringsombudet og Politihøgskolen.

Fredskorpset er ikke positive:

Sitat:

Flytting innebærer avvikling av dagens virksomhet, og en gjenoppbygging fra bunnen av, konstaterer Nita Kapoor overfor Aftenposten.
– Man må bare erkjenne er at en relokalisering er noe annet enn en omorganisering, og at det betyr at man avvikler organisasjonen slik den er i dag. Man må begynne på nytt igjen, sier hun.


– Og så må det være veldig klart: Om formålet er distriktspolitiske hensyn, at man gjør dette for å utvikle Norge, ja da innebærer relokalisering en betydelig ekstrakostnad. For å si det brutalt, tar man av utviklingsmidler for å utvikle Norge. Noe som vil gå på bekostning av de fattigste i verden, sier Kapoor.

I etableringen av Kreativt Norge så gikk kulturdepartementet i mot fagvurderingene som mente Stavanger og Bergen var de beste stedene.

Mer saken i Dagbladet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 14:50   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte statlige arbeidsplasser til distriktene

Jeg er veldig for at ikke alt må ligge i Oslo. Det er en masse ting som ikke naturlig hører hjemme der i det hele tatt, men når det er sagt så synes jeg at å rive i stykker gode fagmiljøer gjennom å flytte på etablerte miljøer er alldeles hull i hodet. Nye ting som opprettes kan gjerne legges andre steder om det er mest hensiktsmessig/distriktspolitisk lurt eller hva det nå er, men å ødelegge for å bygge opp noe annet, som kanskje ikke en gang blir like bra, er pengesløseri og leking med folks arbeidsliv og det er bare ikke greit.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 14:59   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte statlige arbeidsplasser til distriktene

Fredskorpset og Språkrådet er eksempler på ganske små, veldig spissede fagmiljøer. Å flytte dem er ensbetydende med å rive ned årevis med kompetansebygging. Kjempelurt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 15:02   #4
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flytte statlige arbeidsplasser til distriktene

Riv det ned og mal det grønt? Litt tullete. Gjør slike ting som dette i naturlige overganger i det minste, og gjerne ved nyetablering av avdelinger og sånt.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 15:15   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flytte statlige arbeidsplasser til distriktene

Jeg er absolutt ikke i mot at etater og statlige arbeidsplasser etableres andre steder enn i Oslo, men å flytte allerede oppbyggede fagmiljøer?! Jeg er sterk tilhenger av å ha med seg fornuften når man skal gjøre endringer, det være seg større eller mindre art, og alt tilsier jo at dette er galskap. De har flyttet slike miljø tidligere, og hvor de slet veldig med å få med seg kompetansen og som igjen svekket fagmiljøet. Som Bøhler sa "- Hadde noe sånt skjedd hvor som helst ellers i landet, så ville det blitt et ramaskrik.

Håpløst. Rett og slett.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 15:18   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flytte statlige arbeidsplasser til distriktene

Og en annen ting som jeg tenker på, men ikke har lest noe om - hva vil dette føre til med tanke på miljøet i form av økt reisevirksomhet? Jeg antar at for mange vil det føre til mye reiser til Oslo?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 15:19   #7
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.007
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte statlige arbeidsplasser til distriktene

Det er tøft å flytte ut arbeidsplasser fra Oslo, og jeg skjønner selvfølgelig veldig godt at det er kjipt for folk som i praksis føler at de mister jobben sin, men det burde ikke være noen overraskelse, den nåværende regjeringen har jo lovet dette lenge.

Samtidig så er det ikke riktig at man trenger å ødelegge fagmiljø eller at kvaliteten blir dårligere, jeg jobber et sted som ble flyttet ut i forrige omgang, hvor det faglig sett har gått veldig bra. Og jeg var en som var heldig og kunne flytte hjem til en spennende jobb.

Det er jo store problemer både med boligpriser og transport i Oslo-området, så å fordele godene med høykompetansearbeidsplasser litt utover landet tror jeg er bra.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 15:22   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte statlige arbeidsplasser til distriktene

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Og en annen ting som jeg tenker på, men ikke har lest noe om - hva vil dette føre til med tanke på miljøet i form av økt reisevirksomhet? Jeg antar at for mange vil det føre til mye reiser til Oslo?

Ja, det skrev jeg faktisk om i flyreisetråden. Det vil føre til at mange av dem er nødt til å reise til Oslo, og det vil føre til at ved landsdekkende samlinger hos dem så vil andelen som reiser til dem (med fly) være større enn om de lå på det sentrale østlandet. Så distriktspolitikk er ikke nødvendigvis god miljøpolitikk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 15:24   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte statlige arbeidsplasser til distriktene

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Det er jo store problemer både med boligpriser og transport i Oslo-området, så å fordele godene med høykompetansearbeidsplasser litt utover landet tror jeg er bra.

Når du sier "fordele godene" så virker det som om du mener at Oslo er forfordelt på flere områder. Det stemmer ikke. Oslo får mindre i statlige overføringer enn andre steder, og betaler jevnt over mer skatt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 15:24   #10
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte statlige arbeidsplasser til distriktene

Og folk kommer til å flypendle fra Oslo.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 16:06   #11
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flytte statlige arbeidsplasser til distriktene

Tja, jeg vil bare si at det ikke bare er sånn at det er sånn at Oslo er alene om å miste arbeidsplasser. Her legges flystasjonen ned, for flytte den en plass der alt må bygges opp igjen.det betyr mest sannsynlig at verdifull kompetanse blir borte, kompetanse som det har tatt lang tid å bygge opp. Så at denne regjeringen er spesielt distriktsvennlig er jeg ikke enig i.

Jeg tenker at det er unødvendig å flytte bare for å flytte, og iallefall på områder der man trenger spisset kompetanse.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 16:21   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte statlige arbeidsplasser til distriktene

Nei, jeg syns all flytting kun av distriktshensyn er dumt, enten det er fra Østlandet eller andre regioner. Er det faglige avgjørelser som ligger bak er det noe annet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 16:29   #13
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte statlige arbeidsplasser til distriktene

Jeg syns de fleste av disse forslagene er ren idioti. For å si det mildt. De har åpenbart ikke lært av forrige runde og gjort en skikkelig og konkret vurdering av den faktiske hensiktsmessigheten av de forskjellige flytteforslagene.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 17:07   #14
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.476
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte statlige arbeidsplasser til distriktene

Spennende tråd. 😊 har ikke satt meg så godt inn i de konkrete flyttingene, men generelt sett har jo Norge hatt en aktiv distriktspolitikk - hvis du ser på Sverige er det jo mest skau på bygda, og det er jo en direkte konsekvens av politikken som er ført. Så jeg vil ikke kalle det hverken valgflesk eller ... eh, har glemt uttrykket? Men når man gjør noe bare for å virke effektiv. Papirtiger?

Jeg synes ikke man må like eller være enig i distriktspolitikken, men å avvise at den har fungert synes jeg blir rart. Er også enig i at det ideelt sett bør gjøres i "naturlige" settinger, men er ikke sikker på om det alltid er gjennomførbart.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 17:19   #15
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte statlige arbeidsplasser til distriktene

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg syns de fleste av disse forslagene er ren idioti. For å si det mildt. De har åpenbart ikke lært av forrige runde og gjort en skikkelig og konkret vurdering av den faktiske hensiktsmessigheten av de forskjellige flytteforslagene.

Helt enig!

Da de flyttet sjøfartsdirektoratet til Haugesund så var det utrolig mange som endte opp med å ukependle fra Oslo til Haugesund i flere år, og de fikk dekket reiseutgiftene i lang tid for at direktoratet ikke skulle miste fagkompetansen. I begynnelsen var 1/4 av staben ukependlere, det gjør noe med miljøet på arbeidsplassen, og svært mange av de gamle ansatte endte opp med å si opp jobben i stedet for å bli med.

Jeg skulle virkelig ønske de hadde tatt litt læring av den prosessen og hvor vanskelig den var og hvor lang tid det tok å bygge opp ny kompetanse på nytt sted. Det er ikke gjort på 1-2-3 og det koster tid og det koster penger.

Det hadde vært mye bedre om man i stedet tenkte distrikt når man oppretter nye statlige foretak. Alt trenger ikke ligge i Oslo og omegn, men noe av det som nå forslås flyttet er tunge kompetansemiljøer. De er litt vanskeligere å flytte enn en produksjonslinje, liksom.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 18:12   #16
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flytte statlige arbeidsplasser til distriktene

Jeg syns det er flott at det faktisk blir gjort, ikke bare snakket om. Mange av disse etatene har stor reisevirksomhet rundt i landet, Oslo er hverken stor på landbruk eller vannkraft. Så vidt jeg har sett er det heller ikke sagt hvor langt ut av Oslo de skal flytte: Østfold kunne hatt godt av flere statlige arbeidsplasser.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 20:28   #17
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte statlige arbeidsplasser til distriktene

Eg synest det er positivt at dei tar distriktshensyn ved etablering av nye arbeidsplasser, men eg er veldig skeptisk til å flytte allereie etablerte fagmiljø. Særleg miljø som krev spisskompetanse.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 20:54   #18
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flytte statlige arbeidsplasser til distriktene

Å behandle etablerte fagmiljøer som en boks det bare er å sette et annet sted er jo helt tåpelig.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 21:01   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte statlige arbeidsplasser til distriktene

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Jeg syns det er flott at det faktisk blir gjort, ikke bare snakket om. Mange av disse etatene har stor reisevirksomhet rundt i landet, Oslo er hverken stor på landbruk eller vannkraft. Så vidt jeg har sett er det heller ikke sagt hvor langt ut av Oslo de skal flytte: Østfold kunne hatt godt av flere statlige arbeidsplasser.

Men hva tenker du skal skje med Fredskorpsets i f.eks Førde da? Om alle som jobber der slutter i løpet av ett år fordi de ikke kan ta med familien sin og flytte til et sted partnerne deres ikke kan få jobb? Tror du den kompetansen finnes lokalt til å ta over?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 21:04   #20
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytte statlige arbeidsplasser til distriktene

Å flytte deler av kulturrådet til Trondheim kan vel knappest kalles distriktspolitikk. Hva slags konsekvenser vil det ha egentlig?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no