Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-17, 18:59   #41
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg slår eit slag for at folk må få lov til å vere ulike, også kroppsmessig. Me er da så flinke til å verdsette individualisme ellers. Ingen er da like korkje i sinn eller skinn.

Men dersom ekstra kilo fører til helsevanskar eller påvirkar livskvalitet, så tenker eg det kan vere fornuftig å ta tak.

Der oppsummerte du egentlig det jeg tenker.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 19:17   #42
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Step B tirsdagskveld, Fredagsmix, Step&core søndag formiddag. De er rimelig faste. Jeg har gått på dance onsdager, men nå kommer GR-kurset mitt i konflikt med den timen, så jeg må finne på noe annet da. Av og til Zumba torsdager. Og så styrke når jeg er på senteret likevel, og svømming en og annen søndag etter Step. Du da?

Vært litt lite i det siste. Zumba lørdag tror jeg at jeg gir opp, det er så fullt og tidspunktet er litt trasig. jeg har fått til en og annen onsdag. Og så har jeg brukt å få til torsdag zumba. Step har jeg ikke prøvd så mye på, men det kan være verdt å sjekke. Har tenkt å trappe litt opp trening igjen nå.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 19:22   #43
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er sunnest (aka høyest forventet levealder):

1) å være normalvektig og veltrent
2) slank og supertrent
3) lett overvektig og veltrent
4) slank og utrent
5) undervektig
6) overvektig og utrent
7) fedme

Men i tillegg er det jo sunt å være livsglad og lykkelig.

Jøss, er jeg en firer..! Sjelden jeg kommer så langt opp på listen..!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 20:26   #44
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Jeg er en sjuer. Men det står ingenting om fedme og grei kondis. Jeg er pr. def. feit når man regner BMI, jeg tipper såvidt 30. Med tanke på at jeg har vært oppe i nærmere 50 så skal jeg si meg meget fornøyd med at jeg har klart å holde denne vekten i de siste årene. Jeg kan ikke jogge, jeg vet simpelthen ikke hvordan jeg gjør det, men jeg klatrer gjerne opp på fjellet her i nærheten, som er passe høyt og har ganske bratte stigninger. Send meg på shopping i London og jeg holder ut i seks timer, minst. Jeg er sterk, har ikke hjerteproblemer, har ikke diabetes eller høyt kolesterol, og vil karakterisere meg som frisk.

Jeg gidder ikke slanke meg for å passe inn i en norm noen andre har bestemt for meg, jeg har det mye bedre sånn som jeg har det nå.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-17, 22:05   #45
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vært litt lite i det siste. Zumba lørdag tror jeg at jeg gir opp, det er så fullt og tidspunktet er litt trasig. jeg har fått til en og annen onsdag. Og så har jeg brukt å få til torsdag zumba. Step har jeg ikke prøvd så mye på, men det kan være verdt å sjekke. Har tenkt å trappe litt opp trening igjen nå.

Men det er jo den beste timen! Og zumba søndag på Saupstad. Litt sent på dagen for oss som er tidlig oppe, men veldig gøy.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-17, 08:47   #46
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vært litt lite i det siste. Zumba lørdag tror jeg at jeg gir opp, det er så fullt og tidspunktet er litt trasig. jeg har fått til en og annen onsdag. Og så har jeg brukt å få til torsdag zumba. Step har jeg ikke prøvd så mye på, men det kan være verdt å sjekke. Har tenkt å trappe litt opp trening igjen nå.

Ja, lørdagszumba har det blitt dårlig med for meg også, etter at tidspunktet ble flyttet. Step B er gøy! Litt dans, men med hakket høyere puls.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-17, 12:12   #47
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Den søndagstimen på Saupstad er vel også litt upraktisk plassert i tid. Men veldig ok program ja. Litt høyere puls er kanskje ikke så dumt. Mulig jeg prøver step selv om jeg kløner. Jeg synes jo de steppene står i veien.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-17, 16:55   #48
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av Dali, her.

Dansing er overraskende gøy. Kom kom. Lite insta i dansesalene på Rosten og Leangen.

Er du også på Rosten? Du hører jo til på min kant! Karameller danser ikke. :nix:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-17, 16:59   #49
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Men jeg har jobbet med Jessica som er sumbainstruktør, teller det?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-17, 17:54   #50
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg har stort sett vært overvektig i hele mitt voksne liv, men har aldri hatt dårlig utslag på noen helseundersøkelser/tester i forhold til risiko. Selv om jeg har følt at det fra legen sin side var forventet. .

Jeg har stort sett vært normalvektig, men det skulle ikke mer til enn 15 kg overvekt før jeg fikk merkbart dårligere pust og kondis og problemer med kneet. Jeg tror dessverre jeg er et typisk eksempel på en som får merkbart dårligere helse ved bare moderat overvekt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-17, 18:23   #51
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Jessica er bra. Karameller kan vel danse.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-17, 18:42   #52
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Er du også på Rosten? Du hører jo til på min kant! Karameller danser ikke. :nix:

Jessica er verdt ukentlige turer til Rosten. Og det samme er de to som har torsdagstimen. Når jeg danser kan også karameller danse.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-17, 18:44   #53
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Dette var en interresant tråd - til den skar over i lokal zumba.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-17, 18:50   #54
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Dette var en interresant tråd - til den skar over i lokal zumba.

sorry.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-17, 19:06   #55
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er sunnest (aka høyest forventet levealder):

1) å være normalvektig og veltrent
2) slank og supertrent
3) lett overvektig og veltrent
4) slank og utrent
5) undervektig
6) overvektig og utrent
7) fedme

Men i tillegg er det jo sunt å være livsglad og lykkelig.

Hva er egentlig normalvektig? BMI under 25? Og hva er veltrent? Kvalifiserer man som veltrent hvis man trener 3 ganger i uka, litt variert? Og hva med de som er normalvektige og som trener litt, men ikke så mye at det regnes som veltrent?

Det jeg egentlig lurer på er om jeg befinner meg på 1 eller i en kategori som ikke egentlig står her (normalvektig, som trener sånn passemasse, men som kanskje ikke er direkte "veltrent").

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-17, 19:34   #56
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Hva er egentlig normalvektig? BMI under 25?

http://www.bmi-kalkulator.no

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-17, 19:42   #57
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jøss, er jeg en firer..! Sjelden jeg kommer så langt opp på listen..!

Viktig presisering: gitt alt annet likt.

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Hva er egentlig normalvektig? BMI under 25? Og hva er veltrent? Kvalifiserer man som veltrent hvis man trener 3 ganger i uka, litt variert? Og hva med de som er normalvektige og som trener litt, men ikke så mye at det regnes som veltrent?

Det jeg egentlig lurer på er om jeg befinner meg på 1 eller i en kategori som ikke egentlig står her (normalvektig, som trener sånn passemasse, men som kanskje ikke er direkte "veltrent").

Normalvektig klassifiseres opp til BMI 25, ja. Noen generiske spesifisering på veltrent har jeg aldri funnet, utover det som går på oksygenopptak som vanlige folk ikke forholder seg til. Min høyst personlige definisjon er å kunne jobbe med moderat høy puls i over 45 min uten å bli helt pumpa, og at pulsen faller raskt igjen når aktiviteten stopper.

Men igjen, man må jo huske at man bruker omtrent like mye tid på trening som man forlenger livet med, så det er jo en trade-off på et tidspunkt. Som Katta sier, det er mye mer å tjene på å gå fra utrent til et moderat aktivitetsnivå, enn å gå fra "moderat trent" til "veltrent". 30 min om dagen med moderat puls (3,5 t i uken) gir helsegevinst (men ikke formøkning for de som ikke er helt utrente).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-17, 20:26   #58
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Hva regnes som "lett overvektig", da? Jeg aner heller ikke hva som legges i "moderat høy puls", så jeg vet ikke om jeg er "lettere overvektig og veltrent" eller "overvektig og sånn passe trent".

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-17, 20:32   #59
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hva regnes som "lett overvektig", da? Jeg aner heller ikke hva som legges i "moderat høy puls", så jeg vet ikke om jeg er "lettere overvektig og veltrent" eller "overvektig og sånn passe trent".

Bmi mellom 25 og 30 vil jeg tro?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-17, 21:51   #60
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

BMI-verdier
BMI Vektklasse
<18,5 Undervektig
20-24,9 Normal vekt
25,0-29,9 Overvektig
>30 Fedme
35-39,9 Fedme, klasse II
>40 Fedme, klasse III

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no