Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-06, 20:05   #21
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Prøv du å være et sted med lite tilgang på luft.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 20:11   #22
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Jeg har aldri dekket til vognåpningen til ztjerna. Da han var helt ny gjorde vi et poeng av å gjøre forskjell på natt og dag. Tilogmed når han sov inne på soverommet sitt hadde vi lyset på. Siden han allerede da var vennet til å sove mens det er lyst har det bare fortsatt slik.

Nå da han begynte i barnehage gav jeg beskjed om at han ikke skulle ha helseteppe over vogna slik jeg ser noen av de andre har. Jo mere frisk luft jo bedre.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 20:14   #23
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Har aldri brukt teppe over åpningen på vognen til ungene mine.

Ikke jeg heller.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 20:18   #24
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Det var en periode jeg gjorde dette da snuppa var liten fordi hun var så nysgjerrig at hun ikke klarte roe seg og sovne når vi var i byen f.eks..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 20:26   #25
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Prøv du å være et sted med lite tilgang på luft.

Jeg er jo ingen "fan" av teppe over vogna selv, da jeg har hatt en følelse av at det reduserer luftkvaliteten. Men at den reduseres hele 90%, det var jeg ikke klar over.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 20:28   #26
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Det er lenge siden jeg leste noe om det. Det kan ha vært ørlite mindre, men jeg husker jeg reagerte på hvor vanvittig mye dårligere luftkvaliteten ble. Etter det har jeg vært forkjemper mot tette-tepper-foran-vogner.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 20:31   #27
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Jeg har aldri hengt tepper av noe slag foran åpningen på vogna. Rett og slett. Har jeg vært ute og gått og fått sola rett inn har jeg heller snudd vogna og dratt den etter meg for å unngå sol rett i ansiktet.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 21:09   #28
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Nei har aldri hengt noe over vogna og kommer ikke til å gjøre det.
Liker ikke når jeg ser noen som gjør det.

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 21:23   #29
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Lillebror sover ute i all slags vær (under tak) og jeg har gjort det til en vane å ha teppe over vogna. Han sovner først uten teppe, så dekker jeg til vogna etterpå. Jeg gjør det pga den skarpe høst/vinterlufta, føler at jeg tar brodden av den ved å dekke til med teppe. Mulig jeg overdriver
Uansett passer jeg på at det er luftehull.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 21:36   #30
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.772
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Nå sover snupp sjelden i vogn, men gjør han det så dekker jeg med helseteppe for å skjerme mot inntrykk. Jeg sørger likevel for at det er gode glipper som slipper inn luft.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 21:39   #31
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Jeg brukte det veldig ofte når guttungen var liten, men lite til jentungen. Hvorfor? Hm, det var vel noe med vinden og lyset når han skulle sove. Skal være så ærlig å innrømme at jeg faktisk har brukt tette tepper, dog med god splitt i begge sider, men det skjønner jeg jo nå har vært svært tankeløst av meg. Dette skjer ikke igjen.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 21:45   #32
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Jeg har måttet svelge noen kameler på dette området etter at lillegutt var født. Som nyfødt greide han overhodet ikke roe seg i vogna, med mindre det var et skjermende teppe over. Etter noen uker kunne vi fjerne det, da var han blitt bedre vant til lyd og lys, og nå bruker jeg aldri teppe. Med mindre sola skinner rett inn.

Jeg har sett barnevogner der teppet stenger for hele åpningen, og da er nok luftkvaliteten veldig redusert. Men de allerfleste har jo plenty av åpning på begge sider (les: gjennomtrekk) og nederst foran. Så selv om jeg synes det er litt unødvendig tror jeg ikke det er så fryktelig farlig da.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 21:46   #33
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg har aldri hengt tepper av noe slag foran åpningen på vogna. Rett og slett. Har jeg vært ute og gått og fått sola rett inn har jeg heller snudd vogna og dratt den etter meg for å unngå sol rett i ansiktet.

Samme her.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 22:02   #34
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.802
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Jeg har ikke brukt det. Har det vært sterk sol har jeg brukt en solparasoll for vogner.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 22:41   #35
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Jeg brukte det masse til begge guttene. Enten mot sollys eller for å skjerme for utsikt og inntrykk når de skulle sove, eller begge deler. Brukte selvsagt aldri tette tepper, og hadde alltid åpning enten på sidene eller nederst.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 22:47   #36
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg har aldri brukt helseteppe eller andre tepper foran åpningen på vogna., For å skjerme mot direkte og sterk sol hengte jeg noen ganger et lite teppe som hang ned fra kalesjen og skygget litt, men ikke dekket hele åpningen.

Samme her.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 23:31   #37
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

De største ungene mine var helt avhengig av å ha helseteppe over åpningen på vogna når jeg la dem ut for å sovne når de ble litt større enn liten baby. De var rett og slett for nyskjerrige til å kunne sovne ellers. Tok det bestandig halvveis opp når de hadde sovnet. Lillebror bruker jeg ikke helseteppe over i det hele tatt, men har en sånn løs utstikkende "solskjerm" på vogna som skjermer for skarpe kjøpesenterlys og gjør det litt mørkere inni vogna enten han ligger ute eller inne og sover i vogna.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 23:45   #38
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Her brukes helseteppet flittig over vogna. Det er jo omtrent bare hull, men stenger for innrykk utenfra og jeg innbiller meg at det stenger ute litt lyd også. Det har bare blitt en vane egentlig. Tette tepper har blitt brukt en sjelden gang om vi har glemt helseteppet.

Han sover like godt uansett og har ikke merket at han har vært noe svettere eller noe annet om det har vært tett teppe.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 10:43   #39
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Snuppa sover best om jeg dekker over åpningen med et teppe, men jeg bruker bare nøstebarnteppet jeg har strikket og det har så store hull at jeg tviler sterkt på om luftkvaliteten blir særlig forringet. I tillegg kommer det luft til mellom kalesje og vogn og mellom kalesje og teppe.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 11:40   #40
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Har ikke brukt det nei, når snuppa var liten hadde jeg enkelt og greit en parasoll på vogna som jeg kunne slå opp hvis hun fikk sola rett i ansiktet.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no