Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-09, 09:09   #241
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg tror faktisk ikke at alt jeg skriver er så hårreisende at ingen deler mitt syn på saken, men likevel er det ofte bare "motstanderne" som svarer i tråden. De som er enige, viser det gjerne pr.grønnprikk og ikke ved å si sin mening i tråden.

Dette kan nok jeg ha gjort flere ganger. For meg krever det som regel både tid og konsentrasjon å delta i diskusjoner her. Jeg føler i hvert fall jeg må være ganske skjerpa så jeg ikke blir "tatt" på slurvete formuleringer eller en mindre gjennomtenkt setning - særlig hvis jeg skal delta på mindretallets side i en tråd. Og det er ikke ofte jeg har så god tid. Det er nok lettere for de som er godt kjent med mange her. Da vet folk en del om hva de mener i utgangspunktet, mens det nok er lettere å unngå å få med seg nyanser i det som blir skrevet (eller som står mellom linjene) av oss som er mer usynlige (og da inkluderer jeg ikke deg, rine, for du er jo ganske synlig ).

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 09:39   #242
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det har jeg opplevd mange ganger også, og har ofte tatt meg i å ønske at bare EN av grønnprikkerne skulle støtte meg i tråden. Samtidig har jeg full respekt for at ikke alle orker/har interesse av å stå i hardt vær i tråder på et diskusjonsforum. .

Jeg har faktisk gitt deg en del grønne, og støttet deg i tråder, tror jeg da. Og du har gjort det samme med meg, det vet jeg.
Men, helt klart: Man kan ikke tvinge noen til å si sin mening, jeg bare påpekte at jeg har lagt merke til "fenomenet."

Tangina:Jeg mente jo heller ikke at folk skal slutte å gi meg grønne, men heller si noe i tråden. Mange er jo ikke spesielt aktive hverken på den ene eller andre siden i diskusjoner. Jeg mente vel heller at dersom man er aktiv her inne og er kjapt ute med å si noe når man er uenig med noen, hadde det jo vært greit om man sa noe de gangene man faktisk var enig, selv om dette er en person man i utganspunktet ofte er uenig i.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 09:48   #243
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Tangina:Jeg mente jo heller ikke at folk skal slutte å gi meg grønne, men heller si noe i tråden. Mange er jo ikke spesielt aktive hverken på den ene eller andre siden i diskusjoner. Jeg mente vel heller at dersom man er aktiv her inne og er kjapt ute med å si noe når man er uenig med noen, hadde det jo vært greit om man sa noe de gangene man faktisk var enig, selv om dette er en person man i utganspunktet ofte er uenig i.

Jeg oppfattet jo heller ikke at du mente det? Innlegget mitt var en generell betraktning om hvorfor jeg (og kanskje andre) ikke alltid deltar i diskusjoner som krever at man er skjerpa.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 09:49   #244
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men, helt klart: Man kan ikke tvinge noen til å si sin mening, jeg bare påpekte at jeg har lagt merke til "fenomenet."

Ja, det er veldig vanlig. For min del er det rett og slett slik at det å prikke har lavere terskel fordi det "koster mindre" i oppfølging. Jeg ser ganske greit om det er "hete" tråder, og hvis jeg ikke har tid til å engasjere meg så kan det godt hende at jeg heller prikker. Jeg har dog ikke lagt merke til at det er folk som konsekvent prikker fremfor å delta i diskusjoner.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 09:57   #245
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Jeg liker at FP har så mange utrolig mange medlemmer som er fantastisk dyktige og kunnskapsrike på områder hvor jeg selv ikke er noen racer. Det er også en helt unik formuleringsevne blandt folket her, og enkelte innlegg er rå!

Jeg bruker ikke bloggene, og faller derfor fort av i forhold til temaer som legges inn til bare helt bestemte brukergrupper. For enkelte er selv M2 for åpen, og siden jeg ikke er av dem som kommenterer i tråder med med f.eks 75 andre lykkeønskninger eller gråtesmileyes, er jeg heller ikke av dem som spør om tilgang til blogger, da jeg ikke ønsker å være "kikker" uten å bidra. Jeg skjønner jo at bloggene er veldig private.

Jeg tror jeg av og til er litt kjerringa mot strømmen i enkelte tråder, og det er kanskje derfor jeg ser litt den der "alle mot en"-greia som kan være fristende å henge seg på. DET liker jeg dårlig, men all den tid FP brukes av mennesker, tror jeg vi bare må innse at flokkmentaliteten finnes her inne også. Av og til synes jeg det kan virke som om andre elementer i et innlegg (enn hovedbudskapet) også dras frem til spott og spe, nettopp fordi den som gjør det VET at stort sett alle er (ofte PK) enige i at noe er hårreisende eller idiotisk. Jeg misliker alt som kan smake av uthenging eller latterliggjøring. Særlig når maktbalansen er så tydelig forskjøvet.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis

Sist redigert av Billa : 12-11-09 kl 10:16.
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 10:03   #246
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.


Jeg tror jeg av og til er litt kjerringa mot strømmen i enkelte tråder, og det er kanskje derfor jeg ser litt den der "alle mot en"-greia som kan være fristende å henge seg på. DET liker jeg dårlig, men all den tid FP brukes av mennesker, tror jeg vi bare må innse at flokkmentaliteten finnes her inne også. Av og til synes jeg det kan virke som om andre elementer i et innlegg (enn hovedbudskapet) også dras frem til spott og spe, nettopp fordi den som gjør det VET at stort sett alle er (ofte PK) enige i at noe er hårreisende eller idiotisk. Jeg misliker alt som kan smake av uthenging eller latterliggjøring hvor maktbalansen er så tydelig forskjøvet.

Bra skrevet Billa! Veldig enig med deg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 10:22   #247
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Jeg er ofte en av de som kan etter tre sider med enighet være uenig. Og det er klart at når jeg da er kjerringa mot strømmen så dobbeltsjekker jeg alt av påstander som jeg kommer med, jeg har funnet frem andre kilder som støtter det jeg sier og jeg leser tre ganger over innlegget.

Men om man gidder å gjøre det, så opplever jeg faktisk ikke noe problem med å være den som er uenig med alle. Jeg var absolutt ikke en av de første her på stedet, og vet hvordan det er å være nykommer, og jeg syntes heller ikke i begynnelsen at det var noe problem å være uenig med en hel tråd.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 10:25   #248
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Det er nok noe av grunnen til at det tar 3 sider før det kommer noe støttende svar, hvis jeg skal gå inn og diskutere mot strømmen, skal jeg ha tid til å svare og sjekke det jeg skriver flere ganger før jeg poster.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 10:25   #249
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men om man gidder å gjøre det, så opplever jeg faktisk ikke noe problem med å være den som er uenig med alle. Jeg var absolutt ikke en av de første her på stedet, og vet hvordan det er å være nykommer, og jeg syntes heller ikke i begynnelsen at det var noe problem å være uenig med en hel tråd.

Ikke jeg heller, egentlig. Da hadde jeg jo ikke gjort det mer enn en gang.

Og så synes jeg det er rart at ingen har kommentert de siste innleggene her. Har jeg (vi) virkelig klart å sutre på en så avansert måte at ingen har oppfattet det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 10:29   #250
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ikke jeg heller, egentlig. Da hadde jeg jo ikke gjort det mer enn en gang.

Og så synes jeg det er rart at ingen har kommentert de siste innleggene her. Har jeg (vi) virkelig klart å sutre på en så avansert måte at ingen har oppfattet det.

Neida, dere har bare vært så mange på rad at man må trippeltsjekke før man motsier dere.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 10:31   #251
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er nok noe av grunnen til at det tar 3 sider før det kommer noe støttende svar, hvis jeg skal gå inn og diskutere mot strømmen, skal jeg ha tid til å svare og sjekke det jeg skriver flere ganger før jeg poster.

Nemlig. Og man skal også ha tid til å svare på alle oppfølgingsinnleggene. Om man er den eneste på den ene siden så kommer jo alle som var på den andre siden til å være ivrige på å diskutere i mot.

Så de gangene jeg ikke svarer selv om jeg er uenig så er det mer det at jeg ikke har tid eller ork.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 10:32   #252
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Jeg tror Katta har rett. Bare vent, det smeller snart.
Men jeg tror også det er vanskeligere å være kjærringa mot strømmer i veldig oppleste å vedtatte saker, enn å være mot jul, eller heller like strikking enn hekling

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 10:35   #253
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg tror Katta har rett. Bare vent, det smeller snart.
Men jeg tror også det er vanskeligere å være kjærringa mot strømmer i veldig oppleste å vedtatte saker, enn å være mot jul, eller heller like strikking enn hekling

Ja det er vanskeligere når det er et tema hvor folk har vært interessert i, i lang tid, har opparbeidet seg stor kunnskap om og har diskutert før, for da kjenner man argumentene. Sånn er det bare.

Om man da kommer med VG-retorikk, så driter man seg ut. Man kan ikke vente at folk skal ta hensyn til at man ikke greier bedre.

Og om man i utgangspunktet da ønsker å diskutere noe hvor man vet lite og er urutinert, så tror jeg det heller er viktig å ha en "åpen" form for diskusjon, heller komme med spørsmål som man stusser på enn å komme med ufunderte påstander.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 10:39   #254
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ja det er vanskeligere når det er et tema hvor folk har vært interessert i, i lang tid, har opparbeidet seg stor kunnskap om og har diskutert før, for da kjenner man argumentene. Sånn er det bare.

Om man da kommer med VG-retorikk, så driter man seg ut. Man kan ikke vente at folk skal ta hensyn til at man ikke greier bedre.

Og om man i utgangspunktet da ønsker å diskutere noe hvor man vet lite og er urutinert, så tror jeg det heller er viktig å ha en "åpen" form for diskusjon, heller komme med spørsmål som man stusser på enn å komme med ufunderte påstander.

Og det er jo helt klart dette som gjør FP udfordrende, lærerik og morsom å delta på/i.
Er man kontroversiell i sine meninger får man intet gratis.
Og det er bra, det skal svi litt å ha meninger på kanten av flertallet og som strider med hva folk flest ( ) oppfatter som riktig.
( jeg liker at det er sånn altså, så dette er ikke sutring)

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 10:40   #255
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Jeg liker meg, jeg liker takhøyden og jeg liker det når diskusjonene tar av, jeg liker også fjaset og avsporingene, jeg liker at dager der jeg er i husmormodus kan jeg diskutere saloklassik versus salospray, jeg kan drømme om lilla t2h dresser og jeg kan diskutere annet pjatt når det er der jeg er... I stedet for å plage livskiten av Gubben med ting som intereserer ham midt på leggen.

Jeg kan også diskutere følsomme tema tenke høyt sammen med mennesker med kunnskap og kompetanse til å faktisk avogtil få meg til å innse at jeg kan ta feil, og noen ganger blir jeg overasket over at en haug "streitinger" kan være enig i hva jeg tenker, jeg kan komme med hjertesukk og syte når ting går ad dundas, eller hemmningsløst skryt når ting går strålende.

Jeg trives med både fjaset og allvoret og PK faktoren har jeg egentliig ikke lagt noe særlig merke til, noen diskusjoner har gitt meg litt dårlig fordøyelse som feks. evindelige tråder om IQ og små elitistisk gjennsidig verbalonani, men er jeg i rette formen kan jeg sikkert være like ille.

Vi har litt tendenser til å geniærklære både oss selv og ungene våre, MEN jeg har også opplevd at fp er det eneste stedet jeg ville finne på å snakke om ting jeg andre steder ville bli dømt og få smålige fordommer som svar når jeg har hatt bruk for å lufte litt.

konklusjon: Me like, me love og de trådene som ikke treffer dagsformen lar jeg vær og lese den dagen.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 10:46   #256
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Jeg er en av dem som gjerne grønnprikker i diskusjoner hvor jeg ikke deltar, av samme grunner som Tangina. Jeg oppatter også at endel nærmest går inn for å misforstå og lese alt mulig rart inn i innleggene. Det er ikke alltid jeg gidder.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 12:17   #257
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Og det er jo helt klart dette som gjør FP udfordrende, lærerik og morsom å delta på/i.
Er man kontroversiell i sine meninger får man intet gratis.
Og det er bra, det skal svi litt å ha meninger på kanten av flertallet og som strider med hva folk flest ( ) oppfatter som riktig.
( jeg liker at det er sånn altså, så dette er ikke sutring)

Og der tror jeg du er inne på noe vesentlig. Det som er "flertallet" og "folk flest" her inne, er nok ikke det i like stor grad i RL. Og de som oppfatter seg som kontroversielle her inne, er nok mer konvensjonelle i i forhold til "folkeopinionen". Det er snudd litt på hodet. For å generalisere en smule.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 12:21   #258
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Og så synes jeg det er rart at ingen har kommentert de siste innleggene her. Har jeg (vi) virkelig klart å sutre på en så avansert måte at ingen har oppfattet det.

Det er nok det som er saken, ja. Det hjelper å øve!

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no