Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en merkefreak?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-12, 08:38   #261
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Opprinnelig lagt inn av Shoppingmom, her.

Ja, det er jeg.

Noe annet er kanskje ikke å vente av en "Shoppingmom".

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 09:22   #262
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Når det kommer til meg selv er over hodet ikke opptatt av merker osv. Og jeg gt med klærne til "de revner av meg". Nesten i allefall. Og jeg går på fjelltur i småsko og er i akebakken med en varmedress mamma brukte på 80-tallet.

Når det kommer til barna er jeg opptatt av at de skal holde seg varme og at klærne skal kunne gå i arv. Jeg kjøper for eksempel ullklær fra Nøstebarn siden vi ikke har noen strikkere i familien. Og så må vi ha slitesterke dresser siden ungene er mye ute og er veldig aktive ute. Og det gjør ingenting om klærne er arvet. Og jeg prøver å tenke lavt etterspørsel og miljø framfor alt. Jeg handler litt dyre, hjemmesydde klær av retrostoffet både hos en bekjent og en del på Epla. Både fordi klærne er fine og for å støtte opp intiativet deres.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 09:30   #263
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

I utgangspunktet ikke. Jeg er opptatt av kvalitet!! At vi derimot har mye merketøy bunner i at vi får en god del slike gaver fra min tante, og at vi handler mye klær og sko i USA.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 09:33   #264
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Når det kommer til meg selv er over hodet ikke opptatt av merker osv. Og jeg gt med klærne til "de revner av meg". Nesten i allefall. Og jeg går på fjelltur i småsko og er i akebakken med en varmedress mamma brukte på 80-tallet.

Når det kommer til barna er jeg opptatt av at de skal holde seg varme og at klærne skal kunne gå i arv. Jeg kjøper for eksempel ullklær fra Nøstebarn siden vi ikke har noen strikkere i familien. Og så må vi ha slitesterke dresser siden ungene er mye ute og er veldig aktive ute. Og det gjør ingenting om klærne er arvet. Og jeg prøver å tenke lavt etterspørsel og miljø framfor alt. Jeg handler litt dyre, hjemmesydde klær av retrostoffet både hos en bekjent og en del på Epla. Både fordi klærne er fine og for å støtte opp intiativet deres.

Jeg må legge til at vi har veldig lite klær i hus til at vi er sju personer. Men vi har gode klær. Ullfleecedressene fra Nøstebarn brukes nå til det femte barnet.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 09:35   #265
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Jeg var i yngre dager. Nå går jeg KUN etter det jeg synes er pent. Til ungene er jeg opptatt av kvalitet fremfor merke.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 09:37   #266
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.874
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Det spørs. Av vanlige inneklær ser jeg ikke poenget med å kjøpe merker, der går det i f.eks. Lindex, H&M og NameIt. Der ser jeg ingen forskjell på slitestyrke på merkeklær og butikkjedeklær. Av sko og uteklær derimot ser jeg stor forskjell på merkene så der kjøper jeg aldri dresser fra kjedebutikker og vintersko er alltid goretex fra Viking eller Ecco.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 10:42   #267
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Nope, men det går an å være ok kledd for det.

Og jeg har tenkt å prøve å være et godt forbilde for barna mine etterhvert som de blir større, og det håper jeg andre foreldre også kan ha i bakhodet.
Noe annet er kvalitet fremfor kvantitet, men en trenger ikke kjøpe Canada Goose-jakker til barna for det...

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:51   #268
Shoppingmom
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2
Shoppingmom har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Noe annet er kanskje ikke å vente av en "Shoppingmom".

Nesten... Shopping har alltid værT meg, men jeg hadde vært mor i over 1 år før jeg begynte å få øynene opp for merketøy. Det var da jeg begynte å shoppe barnetøy på nettet for jeg var lei av rævva utvalg i buikkene. Utenom så er jeg verken merkebevisst til meg selv eller i hus og hjem Vi kjøper det vi liker og har råd til.


Sist redigert av Shoppingmom : 18-01-12 kl 20:14.
Shoppingmom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 17:13   #269
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Neh, merkeklær er ikke nødvendigvis bedre (les: mer solide, varmere, mykere) eller produsert mer ansvarlig (les: økologiske råvarer og/eller rettferdig behandlet arbeidskraft) enn tilsvarende ukjente merker, bare dyrere. Det kommer an på merket. Så jeg pleier å få et dårlig inntrykk av nek av alle aldre og kjønn som bruker tid, penger og oppmerksomhet på å shoppe merkedingser.

Ja, det er selvsagt verdt å vite om merket man kjøper er bra eller ikke, og det er ofte verdt å kjøpe noe dyrere, det er ikke det jeg snakker om: Det er ikke å være "merkefreak", bortsett fra når det er en unnskyldning for å kjøpe de kule in-merkene. Det er å kjøpe ting pga. merket når det finnes like bra eller bedre ikke-merke ekvivalenter jeg synes er ubeskrivelig teit.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Sist redigert av Ulvefar : 18-01-12 kl 21:40.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 17:41   #270
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Neh, merkeklaer er ikke nødvendigvis bedre (les: mer solide, varmere, mykere) eller produsert mer ansvarlig (les: økologiske råvarer og/eller rettferdig behandlet arbeidskraft) enn tilsvarende ukjente merker, bare dyrere. Det kommer an på merket. Så jeg pleier å få et dårlig inntrykk av nek av alle aldre og kjønn som bruker tid, penger og oppmerksomhet på å shoppe merkedingser.

Ja, det er selvsagt verdt å vite om merket man kjøper er bra eller ikke, og det er ofte verdt å kjøpe noe dyrere, det er ikke det jeg snakker om: Det er ikke å være "merkefreak", bortsett fra når det er en unnskyldning for å kjøpe de kule in-merkene. Det er å kjøpe ting pga. merket når det finnes like bra eller bedre ikke-merke ekvivalenter jeg synes er ubeskrivelig teit.

For å kverulere litt kan det ta mindre tid og energi å holde seg til merker man vet fungerer fremfor å bruke tid, energi og penger på å forsøke å finne den rimeligste varianten som fungerer like bra.

Jeg er nok litt opptatt av merker når det kommer til barneklær. Men det jeg går etter er kvalitet og fairtrade, ikke hva som er kult.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 18:03   #271
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

På iiiiingen måte. Nå er jeg ikke Norges fattigste, men kanskje litt mer gjerrig. Jeg synes at å bruke mangfoldige hundrelapper på "bruksklær" som bukser og gensere, som blir slitt ut/flekkete/rundvasket ørten ganger etter hardt bruk i barnehagen eller vokses fra i løpet av få måneder, er å kaste penger ut av vinduet. Vi kjører billigere tøy og arveklær til daglig bruk.
Bruker derimot gjerne litt mer på det jeg anser som viktigst i barnas klesskap, nemlig dresser og vintersko.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 18:07   #272
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Nei absolutt ikke. Går vel nesten så og si i bare brukte klær selv om dagen. Hvor de er ifra aner jeg ikke. Guttene har kjedeklær. Eldste arvet en levisbukse i høst, om det er merke? Minsten går også mest i brukte klær. Ikke noe merker der tror jeg. Har noe brubaker? Og så har han hatt flere mexx-gensre, fordi de var billigst. Husker jeg kjøpte en sekk med brukte klær før han kom til og der var det masse merkeklær, men var vel de vi brukte minst,
Utetøyet og sko skal være kvalitet, men ikke dyrest...

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 18:41   #273
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

For å kverulere litt kan det ta mindre tid og energi å holde seg til merker man vet fungerer fremfor å bruke tid, energi og penger på å forsøke å finne den rimeligste varianten som fungerer like bra.
Jeg er nok litt opptatt av merker når det kommer til barneklær. Men det jeg går etter er kvalitet og fairtrade, ikke hva som er kult.

Høres ikke ut som vi er uenige der.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
merkeklær


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no