Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Medlem av en loge?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-06, 21:22   #17
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Medlem av en loge?

Deler av familien min er en gammel embedsmannslekt, og oldefaren min hadde en av de aller øverste gradene. Morfaren min var også frimurer, i likhet med sin bror, og ellers de fleste menn i familien. De var leger, prester, advokater, ingeniører osv. Ikke mye menn av folket. En del av de mindre losjene, som på nettopp Kongsvinger, Hamar osv har ikke mye snobbe-folk å ta av, så det er nok der taxisjåfører og entrepenører kommer inn.

Jeg synes det er noe fundamentalt udemokratisk over losje-virksomhet. Det er hemmeligholdet, tjenesteutvekslingen, mannsbastionen (jada, det er tøysete veldidige kvinnebastioner også) og det klasseskilleforsterkende jeg ikke liker. Jeg foretrekker nettverk som er åpne, jeg er skeptisk til alle typer "jeg gir for at du skal gi"-relasjoner og jeg tar selvsagt, som ikke-kristen, avstand fra alt som minner om tullete ritualer.

Sev om det er noen beslutninger som dessverre blir tatt i slike lukkede rom, og ikke ute i samfunnet slik de burde, så synes jeg mest av alt at slike losjer er litt tøysete. Litt sånn gutteklubb hvor man leker at man er kjempeviktig og har funnet på koder og hemmelige tegn.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no