Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flere kvinner som tjener mest

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvem tjener mest?
Far tjener mest 119 53,13%
Mor tjener mest 61 27,23%
Omtrentlig likt 31 13,84%
Er ikke i et forhold 10 4,46%
Dustepoll 3 1,34%
Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-12, 11:13   #21
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere kvinner som tjener mest

Vi er ikke gift, og har ikke felles barn. Han tjener bedre enn meg, men så er han da også en mannsalder eldre enn meg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 11:15   #22
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere kvinner som tjener mest

Hos oss har det variert, men oftest, og nå, er det jeg som tjener mest.

Jeg er ikke overrasket over at dette er i rask endring. Vi begynner kanskje endelig, endelig å se resultatene av overvekten av kvinner med høyere utdanning, også i "statusyrker"?

I følge en tenketank jeg har fulgt, er fremtiden kvinnenes (globalt). Pga høyere utdanning, kontroll med egen fertilitet, og en sterk vilje til å ta kontroll over egen lykke.

Verden går fremover!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 11:20   #23
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flere kvinner som tjener mest

Jeg jobber i staten og mannen min i det private. Vi har like mye utdanning, men forskjellige yrkesretninger. Han tjener nesten det dobbelte av meg. Vi har lik arbeidstid og fleximuligheter. En håndfull ganger har han hatt odde arbeidstider, men sammenlignet i det store og hele så jobber vi like mye, men jeg får dårlig betalt.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 11:20   #24
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Flere kvinner som tjener mest

Min samboer tener langt meir enn meg, og far til mitt barn ligger nok litt under min inntekt.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 11:21   #25
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere kvinner som tjener mest

Mannen tjener mye mer enn meg - mer enn dobbelt så mye. Jeg regner med en solid lønnsøkning om kort tid, da kommer han nok til å ha en grunnlønn på 50% mer enn meg - men med bonuser blir det sannsynligvis rundt dobbelt så mye. Han jobber også mye mer enn meg, jeg har 8-4 jobb med litt (betalt) overtid nå og da, han jobber fra 8-8, minst. Han har ikke betalt overtid. Vi har like lang utdannelse, og jobber begge privat, men i ulike bransjer.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 11:29   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.877
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere kvinner som tjener mest

Vi har samme utdanning og samme grunnlønn, i msnge år tjente vi likt. Men nå har han en lederstilling og jeg har vært syk lenge. Det gjør at han tjener ca det dobbelte av meg. Vi jobber begge i det offentlige. Jeg ville tjent det samme i hans stilling.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 11:30   #27
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere kvinner som tjener mest

Mannen har alltid tjent ganske mye mer enn meg. Forskjellen er dog ikke like stor lenger.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 11:32   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere kvinner som tjener mest

Nå er ikke jeg gift lenger, men jeg har alltid tjent mer enn min eks. Jeg har høyere utdanning, han har ikke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 11:32   #29
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere kvinner som tjener mest

Mannen min tjener mer enn meg, men han har lengre utdanning enn meg, så jeg skal ikke bråke om det (så lenge han deler meg meg).

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 11:36   #30
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flere kvinner som tjener mest

Jeg tjener en god del mer enn ham. Men det betyr ikke noe. Det som betyr noe er å tjene mer enn det dobbelte av eksmannen.

  Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 11:38   #31
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere kvinner som tjener mest

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg tjener en god del mer enn ham. Men det betyr ikke noe. Det som betyr noe er å tjene mer enn det dobbelte av eksmannen.

Ah. Ja. Det er jo ikke så vanskelig i min situasjon, da. :flirer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 11:49   #32
Maiamor
I flasketåka
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 41
Maiamor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Flere kvinner som tjener mest

På årsbasis tjener jeg mer enn mannen pga bonuser, men pr mnd ligger vi ganske likt.

Maiamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 11:54   #33
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere kvinner som tjener mest

Vi har omtrent lik grunnlønn, men han har noe bonus og jobber dessuten en del overtid, så i praksis tjener han mer.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 11:56   #34
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.667
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere kvinner som tjener mest

Jeg tjente mer enn han i noen måneder rett etter jeg var ferdig utdannet. Men så begynte han å klatre oppover. Nå tjener han mye mer enn meg, og mye mer enn hva jeg noen gang kommer til å klare med min utdannelse selv om jeg har 3 1/2år mer utdannelse enn han.

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke tenkte på lønn når jeg skulle velge utdannelse. Hadde ikke valgt det samme igjen selv om jeg er glad i utdannelsen min.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 11:59   #35
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere kvinner som tjener mest

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke tenkte på lønn når jeg skulle velge utdannelse. Hadde ikke valgt det samme igjen selv om jeg er glad i utdannelsen min.

Det er veldig rart, men spesielt jenter får høre "Velg noe du vil trives med!" og det er jo sant og viktig det, men for de jentene (deriblant meg) som ikke trives med å tjene lite, så er det jo en viktig faktor å ta med det også. Dessuten er det ikke noe motsetning i at de jobbene hvor man tjener godt, at de er noe kjedeligere eller mindre trivelige jobber.

Disclaimer: Jeg sier ikke at jenter ikke skal velge tradisjonelt om det er det som de ønsker, jeg skulle bare ønske de gjorde det bevisst på fordeler og ulemper i større grad enn hva det gjøres nå.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 11:59   #36
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere kvinner som tjener mest

Min mann tjener en god del mer enn meg. Men jeg tar innpå, og om fem år forventer jeg å ta ham igjen.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 12:02   #37
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.667
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere kvinner som tjener mest

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er veldig rart, men spesielt jenter får høre "Velg noe du vil trives med!" og det er jo sant og viktig det, men for de jentene (deriblant meg) som ikke trives med å tjene lite, så er det jo en viktig faktor å ta med det også. Dessuten er det ikke noe motsetning i at de jobbene hvor man tjener godt, at de er noe kjedeligere eller mindre trivelige jobber.

Disclaimer: Jeg sier ikke at jenter ikke skal velge tradisjonelt om det er det som de ønsker, jeg skulle bare ønske de gjorde det bevisst på fordeler og ulemper i større grad enn hva det gjøres nå.

Er nok mye i det ja.

Jeg er første i min familie som valgte å ta høyskoleutdannelse. Det har rett og slett ikke vert så mye snakk om utdannelse når jeg vokste opp. Annet enn at man må ha noe. Så jeg valgte noe jeg trodde jeg kom til å trives godt med. Sto mellom førskolelærer og dataingeniør når jeg gikk ut av vidergående men valgte vekk det siste på grunn av at alle som har utdannelse innen det jeg kjenner sleit veldig med å få jobb.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 12:07   #38
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere kvinner som tjener mest

Jeg tjener mest.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 12:09   #39
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere kvinner som tjener mest

Jeg krysset av at vi tjener likt - men det er så just ikke sant - han tjener mer enn meg, men det er ikke kjempemye.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 12:11   #40
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.898
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere kvinner som tjener mest

Jeg tjener mest. Jeg har også høyest utdannelse.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no