Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-14, 11:28   #41
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Jeg så ikke programmet, men har lest om dette. Det er jo helt hårreisende. Som mattelærer på ungdomstrinnet synes jeg ikke det er noe vanskelig å gi de flinkeste elevene mine mer utfordringer i matte. Pr i dag har 6 av mine 50 håpefulle 8. klassinger en 10. klasse mattebok som de jobber i når det vi andre holder på med blir for lett. Men ingen av disse elevene er det man kaller evnerike elever, bare på toppen som skoleflinke.

Jeg skal ikke skryte på meg å ha tilrettelagt for evnerike barn, for det tror jeg faktisk ikke at jeg har hatt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 11:34   #42
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg så ikke programmet, men har lest om dette. Det er jo helt hårreisende. Som mattelærer på ungdomstrinnet synes jeg ikke det er noe vanskelig å gi de flinkeste elevene mine mer utfordringer i matte. Pr i dag har 6 av mine 50 håpefulle 8. klassinger en 10. klasse mattebok som de jobber i når det vi andre holder på med blir for lett. Men ingen av disse elevene er det man kaller evnerike elever, bare på toppen som skoleflinke.

Jeg skal ikke skryte på meg å ha tilrettelagt for evnerike barn, for det tror jeg faktisk ikke at jeg har hatt.

Det kommer an på definisjonen det da. Foreningen lykkelige barn snakker om 2-5% av barna. Så dette er ikke noe fenomen som dukker opp hvert jubelår. På hvert trinn på de fleste større skoler finnes det slike elever.

Men suverent at du ser elevene dine og gir de utfordringer

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 11:42   #43
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Jeg så ikke programmet, men synes det er hårreisende at elever med behov for utfordringer blir møtt med slik motvilje.
Jeg hadde en sterk elev i 7. som lå langt foran de andre i klassen, og jeg gav han 8.klasse pensum å jobbe med. Han strakk seg i alle fag etter dette. På skolen her er det 3 elever i 10.klasse som følger undervisning på 1T over nett.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 11:50   #44
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Det finnes folk i denne verden som har et følelsesliv som ikke er helt rasjonelt. Jeg har møtt på noen, der man i utgangspunktet forholder seg rasjonell og åpen, til man får seg en på tryne. Det kan være både paranoide, psykopatiske eller faktisk sadistiske personlighetstrekk, som nevnt over. Man tror kanskje at disse vil skille seg vesentlig ut fra 'vanlige folk', men ofte kan de ha sine gode sider som gjør at de blendes inn i mengden ellers.

Er man så uheldig å møte på en slik person innenfor skoleverket (de finnes jo ulike steder rundt oss), så kan det å ta opp noe som er så naturlig og egentlig relativt 'urpoblematisk' bli oppfattet som kritikk og 'et angrep' på personen ansvarlig. Selv om det overhode ikke er det. Og så kan det balle på seg. De føler seg truet eller presset opp i et hjørne.

Nå står det ingen steder at noen sånt forekom her, men jeg bare nevner det når folk blir månebedotten av adferd som ikke henger på greip. Av og til ligger det en 'logikk' bak som ikke harmonerer med den verden vi andre befinner oss i. I denne saken er det snodig at resten av skolen har forholdt seg slik de har gjort, men igjen så kan det også handle om hvem som serverer de den 'fakta' de forholder seg til. Å straffe en dyktig elev (hvem tror du at du er) med å viske ut oppgaver (dominere, få noen til å bli ydmyket/lei seg), handler jo om å svekke et barn - ikke å bidra til vekst og utvikling.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 11:54   #45
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Syns det er spesielt ille at dette har null konsekvenser for skolen og ledelsen - de kan godt finne på å bruke samme maktmiddel igjen seinere. Og foreldrene har gitt opp å få mer avansert matte - dermed har jo skolen "vunnet". Det burde være en eller annen form for motreaksjon om bekymringsmelding sendes uten grunn. Ialllefall om det skjer mer enn én gang..

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 11:58   #46
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Fytti rakkern.

(Pappaen til denne gutten er tilfeldigvis en barndomskamerat av meg, vi gikk i samme klasse fra barneskolen til begynnelsen av videregående.)

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 12:46   #47
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Jeg reagerer på at man konkluderer med at motivet for bekymringsmeldingen er straff. Vet man egentlig noe om det?? (har ikke sett programmet selv). Det er helt utvilsomt for min del at noen foreldre når de slåss for barnet sitt kan oppfattes på en annen måte og som om DE har andre motiver enn de selv sikkert mener å kommunisere til f.eks. skolen. Som jeg tenker det må være åpning for at kan ha gitt næring til bekymring for hvordan barnet har det, og for at det burde undersøkes. Det er helt utvilsom slik at også barn i ressurssterke familier kan ha en vanskelig hjemmesituasjon, og jeg ville tro det var mer underrapportering for tilsynelatende ressurssterke familier enn for de som ikke er det.

Bare sånn malapropos.

Har selv et barn som kunne trengt mer utfordringer i matematikk, men som ikke får det. Unnskyldningen er at barnet ikke har alt riktig, alltid, og ikke er nøye med å sette to streker under svaret (ja, faktisk...) . Mens jeg mener det er et resultat av manglende tilpasning, fordi ungen ikke gidder å prøve lenger. Fordi det er kjedelig.

Kjenner på meg at årets samtaletime blir helt lik de foregående.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 12:53   #48
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Du burde se innslaget, Charlie. Det tar ca 10 min - se linken til Tjorven.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 13:10   #49
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Charlie..
Det er forskjell på å si at noe er straff og at noen opplever dette som straff.

Sannsynligheten er svært liten for at skolen vil si at de gjorde dette for å straffe foreldrene.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 13:11   #50
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Det var vinklingen til Heiskog jeg reagerte på. Den var veldig på "TENK SÅ FORFERDELIG Å SENDE DEM I BARNEVERNETS KLØR!!", sånn ca.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 13:13   #51
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Vinklingen til den dokumentarserien er jo veldig dårlig da. Jeg blir aldeleles flau av dialogen de har på togturen helt i starten f.eks, det blir så voldsomt tabloid fremstilling.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 13:17   #52
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det var vinklingen til Heiskog jeg reagerte på. Den var veldig på "TENK SÅ FORFERDELIG Å SENDE DEM I BARNEVERNETS KLØR!!", sånn ca.

Ja det er unødvendig å fremstille det sånn som TV2 gjør det, men jeg har blitt mer ydmyk de senere årene i forhold til å se hvilken enorm belastning det kan være for folk å måtte gjennom slike undersøkelser. Det kan oppleves ganske forferdelig selv for dem som ikke har noe som helst å frykte.


Sist redigert av Guava : 24-03-14 kl 13:28.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 13:18   #53
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.467
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Jeg er også enig i at introen er dårlig, og jeg har forsøkt å være kritisk til innslaget, men jeg synes det er ganske interessant at bv konkluderer med at det ikke er noe de kan ta tak i hos familien, har i sine papirer at den eneste grunnen til at kommunen sendte inn en sak var pga. at de etterlyste tilrettelegging i matte og tilbyr seg å hjelpe familien å kommunisere med skolen for å få til tilrettelegging...

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 13:19   #54
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det var vinklingen til Heiskog jeg reagerte på. Den var veldig på "TENK SÅ FORFERDELIG Å SENDE DEM I BARNEVERNETS KLØR!!", sånn ca.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vinklingen til den dokumentarserien er jo veldig dårlig da. Jeg blir aldeleles flau av dialogen de har på togturen helt i starten f.eks, det blir så voldsomt tabloid fremstilling.

Dette er jeg enig i. Jeg har ikke tatt TV2-vinklingen med i betraktningen her. Den er jo, som alltid, tabloid så det holder.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 13:21   #55
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Jeg liker heller ikke vinklingen på programmet. Men budskapet var klart på tross av dette.

Men måten ordfører og rådmann ikke svarte på gjorde meg ikke noe mindre mistenksom.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 13:23   #56
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Heiberg, Heiskog. (Jeg var også inne på Hellskog.)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 13:25   #57
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Har selv et barn som kunne trengt mer utfordringer i matematikk, men som ikke får det. Unnskyldningen er at barnet ikke har alt riktig, alltid, og ikke er nøye med å sette to streker under svaret (ja, faktisk...) . Mens jeg mener det er et resultat av manglende tilpasning, fordi ungen ikke gidder å prøve lenger. Fordi det er kjedelig.

Kjenner på meg at årets samtaletime blir helt lik de foregående.

Dette er en sånn ting jeg ville pratet litt med skolen om. Hva kommer tror de er årsaken til at han ikke klarer å konsentrere seg bedre?

Dette er årsaken til at jeg er så glad i skolen vår. De tok kontakt med oss og fortalte at nå MÅTTE de gjøre noe. Knerten lå en del under pulten sin, og de sa selv at årsaken var at han ikke fikk utfordringer. Det gjorde samarbeidsklimaet veldig godt. Det er lett å gi og ta litt når det går begge veier. Veldig mange andre skoler ville hatt en helt annen tilnærming.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 13:28   #58
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Heiberg, Heiskog. (Jeg var også inne på Hellskog.)

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 13:30   #59
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dette er en sånn ting jeg ville pratet litt med skolen om. Hva kommer tror de er årsaken til at han ikke klarer å konsentrere seg bedre?

Dette er årsaken til at jeg er så glad i skolen vår. De tok kontakt med oss og fortalte at nå MÅTTE de gjøre noe. Knerten lå en del under pulten sin, og de sa selv at årsaken var at han ikke fikk utfordringer. Det gjorde samarbeidsklimaet veldig godt. Det er lett å gi og ta litt når det går begge veier. Veldig mange andre skoler ville hatt en helt annen tilnærming.

Min er også litt sånn. Når han kjeder seg og er umotivert kan han henge over pulten eller plutselig være på gulvet. Jeg tror dog ikke dette kun skjer når de jobber med matte, men at det skjer av og til uavhengig av hva de driver med. Men vi fikk beskjed om at hun ikke kan tilrettelegge for han I timen fordi hun har altfor mange barn og følge opp. Vi fikk beskjed om å gjøre ekstra matteoppgaver på nettsidene til matteboka sammen med han. Jeg synes det er litt rart at han ikke kan få en ekstra bok å gjøre oppgaver i på skolen, for jeg tror han gjør det ferdig på et blunk. Men, hun fokuserte heller på at han ikke må klusse/tegne når han skriver tallene. At de skal skrives pent. (Han tegner gjerne ekstra kruseduller på tallene for å underholde seg selv. )

Vi har begynt med ektra matteoppgaver på nettsidene, men da må jeg sitte ved siden av han hele tiden, og det er litt dumt. Hvordan kan jeg gå videre på dette? Er det noen steder jeg kan printe ut oppgaver til han?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 24-03-14 kl 13:37.
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 13:35   #60
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.467
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Det finnes noen hefter som heter Gullstjerne. Gøy med [sett inn fag]. Har kjøpt dem på bokkilden. De er i forskjellige alderstrinn. Kanskje noe han kunne prøvd?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no