Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er dine tre hjertesaker?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-09, 16:32   #1
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hva er dine tre hjertesaker?

I disse valgtider er det mange valgtester man kan ta på nettet, og mange ber deg om å trekke frem tre hjertesaker. Hvilke tre saker er det som står ditt hjerte nærmest?

  Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 16:35   #2
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Miljø, likestilling (mann/kvinne, fattig/rik, homo/hetero osv.) og barnehageplasser.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 16:38   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Mine tre er: fysisk- og psykisk helse, skole og utdanning (herunder også barnehage) og likestilling i den forstand Luftslottet nevner, både mellom kjønn, etnisitet, seksuell preferanse osv.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 17:06   #4
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Mine tre er: fysisk- og psykisk helse, skole og utdanning (herunder også barnehage) og likestilling i den forstand Luftslottet nevner, både mellom kjønn, etnisitet, seksuell preferanse osv.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 17:08   #5
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Miljø: Sier seg selv, er biolog og har barn...

Sosial rettferdighet: Ingen har rett til å utnytte andre, alle har rett til å bli behandlet som individ, ikke gruppemedlem (kjønn, legning, etnisitet osv.)

Demokrati: Samfunnet styres av flest mulig med mest mulig kunnskap og åpen debatt, og på grunnlag av erfaringer man kan dele (dvs ikke etiske regler begrunnet i religioner).

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 17:21   #6
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Hmmm. jeg ser at jeg er mye mer spesifikk når jeg beskriver hjertesakene mine.

  Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 17:23   #7
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Utdanning
Likestilling
Avgifter

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 17:23   #8
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Helse, skole/barnehage/utdanning og miljø.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 17:35   #9
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Tja.

1) Arbeid. At det er arbeidsplasser og arbeid til folk.
2) Helsesystemet
3) Utdanning

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 17:36   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Hvis man snakker enkeltsaker, så er en av de jeg alltid krysser av den nye ekteskapsloven. Det er selvsagt ikke fordi jeg synes det er så viktig å gifte seg, langt i fra, men jeg synes den definerer de verdiene jeg mener samfunnet vårt skal være tuftet på veldig lett.

Eller rettere sagt, det er en lakmustest på verdier. Jeg tror jeg aldri kan være enig med noen, politisk sett, som ikke er enig i den nye ekteskapsloven.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 17:58   #11
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Hvis man snakker enkeltsaker, så er en av de jeg alltid krysser av den nye ekteskapsloven. Det er selvsagt ikke fordi jeg synes det er så viktig å gifte seg, langt i fra, men jeg synes den definerer de verdiene jeg mener samfunnet vårt skal være tuftet på veldig lett.

Jepp, samme her! Likeverd er det aller, aller viktigste, og min desisert kjæreste og viktigste hjertesak.

Jeg føler av den grunn at jeg må stemme SV eller AP, selv om jeg er dypt uenig i deres familiepolitikk.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 18:06   #12
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jepp, samme her! Likeverd er det aller, aller viktigste, og min desisert kjæreste og viktigste hjertesak.

Jeg føler av den grunn at jeg må stemme SV eller AP, selv om jeg er dypt uenig i deres familiepolitikk.

Hvorfor må du av den grunn stemme AP eller SV?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 18:14   #13
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Jeg tenker enkeltsaker ja, og er selv veldig opptatt av rovdyrpolitikken, homofiles rettigheter ift ekteskap og barn, og skolepolitikk, selvsagt.

  Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 18:18   #14
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Uten å ha tenkt meg særlig om så er de tre første som slår meg eldre og skole-og utdanning. Jeg vet ikke hvordan jeg kan forklare det tredje med et ord. Jeg er opptatt av barnevernet og kriminalomsorgen og alt rundt det.

Er fortsatt usikker på hva jeg skal stemme, så bare kom med forslag.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 18:31   #15
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Hvorfor må du av den grunn stemme AP eller SV?

Fordi SV og AP er de partiene som (utifra det jeg har lest) best ivaretar likeverd (og miljø).

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 18:56   #16
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg føler av den grunn at jeg må stemme SV eller AP, selv om jeg er dypt uenig i deres familiepolitikk.

Utdype?

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 18:58   #17
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Utdype hva? Hva mer er det å si om den saken?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 19:23   #18
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Jeg aner ikke hva jeg har krysset av i disse testene jeg. Men viktige temaer for meg er blant annet likestilling (og dermed også økt fedrekvote), skille mellom kirke og stat, avvikling av kontantstøtten, ivaretagelse av dårlig stilte (det være seg rus/psykiatri/helse/fattige++) også er jeg tilhenger av en sterk velferdsstat og gode offentlige tjenester. Ja, også er jeg for å betale NRK-lisens, en solid skatt og høye alkohol- og bensinpriser. Det ble visst litt flere enn tre ting.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 19:28   #19
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Barn og unges oppvekstvilkår, miljø, integrering og likestilling. Det var kanskje fire, men.. Ja, og selvsagt likeverd og like muligheter for ALLE.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 19:30   #20
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

-Videreføring og forbedring av lovendringene som vanligvis puttes i sekkebegrepet "ny ekteskapslov" (inkludert fjerning av de diskriminerende forbeholdene møkka-Høyre fikk trumfet gjennom). Gjerne også politiske føringer som gjør at adopsjon for likekjønnede blir en reell mulighet.

-Sekularisering. Bort med statskirke, bort med lovpålagt religion for regjeringsmedlemmer osv.

-Sterke velferdsordninger. Om det så innebærer at ni av ti mottagere snylter og skattene øker.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no