Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er dine tre hjertesaker?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-09, 22:24   #41
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Dyrevelferd, det må snart gå opp for folk at når maten blir billigere er det dyra som betaler prisen!!!

Landbruksoverføringene, det må snart gå opp for folk at et Norskt landbruk ikke er konkuransedyktig men utrolig viktig alikevel!!

Men de valgene finnes ikke i noen valgomater..

Så jeg vil gjerne beholde kontantstøtten og slippe heldagsskolen
Og ha krig og fred å sånt..
Evt miljø (Lofoten) og sosiale rettigheter som helse og skole.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 22:28   #42
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Vanskelig å velge tre på topp, men det er vel noe slikt:

Fysisk- og psykisk helse. Egentlig helsevesen generelt.
Skole
Kultur

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 22:34   #43
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Skole
Oppvekst
Miljø

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 22:38   #44
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Utdanning og herunder en styrking av skolens faglighet og lærernes kompetanse, videre et sterkere forkus på forebyggende arbeid og tilrettelegging for individet.

Miljø.

Helse, både som i styrking av helsevesenet men også rusomsorgen samt barnevernet.

  Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 22:43   #45
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Jeg synes det er viktig å få fjernet formueskatt og arveavgift, ikke fordi de såkalt rike skal få vasse i penger, men fordi dette er avgifter som i stor grad rammer de med små og mellomstore bedrifter, og dermed må ta penger ut av bedriften

Ønsker økt satsing på utdanning og forskning

Satsning på fornybar energi

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 22:52   #46
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Styrke skole og undervisning.
Samferdsel; jeg blir gærn av den dårlige veistandarden og kollektivtrafikken er en skam.
Regulering av skattenivå med blant annet fjerning av formuesskatt.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 23:11   #47
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Miljø
Samferdsel - utbygging av kollektivtrafikk
Sosial velferd

Jeg tok VGs valgtest og havnet, ikke overraskende på SV og så AP. Det som skremte meg mest var fylkesoversikten på de som har tatt testen; Telemark: 37 % Frp og 16 % AP. Hjelp!

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 23:52   #48
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

1) Bedre vilkår (lavere skatter, mindre papirmølle og lavere avgifter) for bedrifter og deres eiere. Fordi det er der lønningene kommer fra, hvis ikke alle skal leve av oljepenger.

2) Utdanning og helse. Selvsagt!

3) Kultur. Like selvsagt, mennesker trenger kultur for å oppføre seg.

Videre er jeg svært skeptisk til avkristningen av Norge. Ikke fordi de norske kristne verdiene har vært uangripelige m.h.t. til innhold, men fordi mennesker også trenger religion, for å oppføre seg pent. Styre innholdet i riktig retning er lurere enn det som skjer nå, tror jeg. Uten at jeg har gjort en dritt for det selv.

I kontrast til ovenfor nevnte i dagens form, er jeg opptatt av at vi må ha fri abort. Og påvirkning m.h.t. synet på likekjønnede forhold trenger fortsatt stor innsats fra oss alle.

Jeg er for prinsippet kontantstøtte fordi jeg mener vi er tjent med at barna nødvendigvis ikke må i barnehage ved ett års alder. Mer handlingsfrihet for de som har omsorg for barn. Ikke bare små. Også de på sfo, som venter på mor eller far. Vil vi egentlig ha det sånn? Ikke jeg.

Også tror jeg på sterk oppfølging og krav til oppmøte ofte, for folk på trygd, fordi jeg har sett på forholdsvis nært hold hvor mange som lurer nav og jobber svart. Unge folk, som for sin egen del også, ville vært tjent med et ærlig arbeid. Det er min påstand; jeg har ikke kunnskap om temaet, at trygdemisbruk til en viss grad er smittsomt og går i arv. Å bryte rekken krever ressurser, men jeg tror vi som samfunn får det igjen på flere måter.

Alt jeg kommer på nå

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 01:05   #49
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

1. skole og utdanning. Jeg ønsker meg heldagsskole, økte lærerressurser slik at man kan drive bedre tilpasset undervisning for alle elever. Og jeg ønsker meg skolemåltid fordi jeg tror at det blir bedre skole av å ha godt ernerte barn. Jeg foretrekker et godt tilbud innenfor det offentlige skoleverket og synes dette skal prioriteres fremfor å godkjenne friskoler.

2. Helse. Det er vel og bra med en bedre organisering av helsevesenet, men å tro at man kan organisere seg ut av de økonomiske problemene man opplever ved norske sykehusavdelinger tror jeg er utopi.

3. En gjennomgang av skattesystemet som gjør det mer fordelaktig spesielt for bedrifter, med fjerning av formueskatten.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 01:27   #50
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

1) Bedre vilkår (lavere skatter, mindre papirmølle og lavere avgifter) for bedrifter og deres eiere. Fordi det er der lønningene kommer fra, hvis ikke alle skal leve av oljepenger.


Jeg er for prinsippet kontantstøtte fordi jeg mener vi er tjent med at barna nødvendigvis ikke må i barnehage ved ett års alder. Mer handlingsfrihet for de som har omsorg for barn. Ikke bare små. Også de på sfo, som venter på mor eller far. Vil vi egentlig ha det sånn? Ikke jeg.

Dette, samt følgende:
- Videreføring og forbedring av kjønnsnøytral ekteskapslov. Den er enda litt for sneversynt og diskriminerende.
- Tilrettelagte steder for opptrening og rehabilitering for unge trafikkskadde/skadde, det er for jævlig (unnskyld fransken) at de skal plasseres på eldrehjem/sykehjem fordi det ikke finnes andre alternativer.
- Mer fokus på fremtidsrettet tenkning på energibesparende miljøvennlige alternativer.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 07:47   #51
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

1) Bedre vilkår (lavere skatter, mindre papirmølle og lavere avgifter) for bedrifter og deres eiere. Fordi det er der lønningene kommer fra, hvis ikke alle skal leve av oljepenger.

2) Utdanning og helse. Selvsagt!

3) Kultur. Like selvsagt, mennesker trenger kultur for å oppføre seg.

Her er et godt eksempel på hvorfor man bør være så konkret som mulig hvis det skal poengtere partipolitiske skillelinjer. Dette er jeg selvsagt helt enig i. Men så ...

Sitat:




Videre er jeg svært skeptisk til avkristningen av Norge. Ikke fordi de norske kristne verdiene har vært uangripelige m.h.t. til innhold, men fordi mennesker også trenger religion, for å oppføre seg pent. Styre innholdet i riktig retning er lurere enn det som skjer nå, tror jeg. Uten at jeg har gjort en dritt for det selv.

I kontrast til ovenfor nevnte i dagens form, er jeg opptatt av at vi må ha fri abort. Og påvirkning m.h.t. synet på likekjønnede forhold trenger fortsatt stor innsats fra oss alle.

Jeg er for prinsippet kontantstøtte fordi jeg mener vi er tjent med at barna nødvendigvis ikke må i barnehage ved ett års alder. Mer handlingsfrihet for de som har omsorg for barn. Ikke bare små. Også de på sfo, som venter på mor eller far. Vil vi egentlig ha det sånn? Ikke jeg.

Også tror jeg på sterk oppfølging og krav til oppmøte ofte, for folk på trygd, fordi jeg har sett på forholdsvis nært hold hvor mange som lurer nav og jobber svart. Unge folk, som for sin egen del også, ville vært tjent med et ærlig arbeid. Det er min påstand; jeg har ikke kunnskap om temaet, at trygdemisbruk til en viss grad er smittsomt og går i arv. Å bryte rekken krever ressurser, men jeg tror vi som samfunn får det igjen på flere måter.

Alt jeg kommer på nå

Mener du virkelig det? Så ateister kan ikke oppføre seg pent?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 08:13   #52
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Jøje meg, jeg lurer på om jeg må stemme Venstre i år, jeg er jo enig med Scarlett i alt. Religion for å oppføre seg pent?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 08:15   #53
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Mener du virkelig det? Så ateister kan ikke oppføre seg pent?

Nei, er du gal.
Bare de med bibelen i hånden vet hvordan man skal oppføre seg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 08:24   #54
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Også tror jeg på sterk oppfølging og krav til oppmøte ofte, for folk på trygd, fordi jeg har sett på forholdsvis nært hold hvor mange som lurer nav og jobber svart. Unge folk, som for sin egen del også, ville vært tjent med et ærlig arbeid. Det er min påstand; jeg har ikke kunnskap om temaet, at trygdemisbruk til en viss grad er smittsomt og går i arv. Å bryte rekken krever ressurser, men jeg tror vi som samfunn får det igjen på flere måter.

Altså: Hvorfor i huleste skal man fokusere på de som faktisk snylter systemet i stedet for å fokusere på de som faktisk får hjelp av systemet. Jeg tror prosentandelen av sistnevnte er så utrolig mye større enn førstnevnte. *provosert over påstanden*

Jeg er for
1: Menneskeverd - i den forstand at alle skal behandles med respekt og ha like rettigheter og muligheter uavhengig av situasjon i livet, inntekt, seksuelle preferanser, kjønn osv osv...

2: Skole og helsevesen. Også med punkt en i grunn. Godt helsevesen skal ikke være forbeholdt de som kan betale for seg.

3: Ja, og så lave bensinpriser da!













Kødda! - men jeg vil ikke at statlige selskaper som f.eks statoil skal privatiseres. Men det er vel kanskje ikke et tema i valgkampen i år...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 08:27   #55
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.


Landbruksoverføringene, det må snart gå opp for folk at et Norskt landbruk ikke er konkuransedyktig men utrolig viktig alikevel!!

Er det?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 08:42   #56
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

1)
Videre er jeg svært skeptisk til avkristningen av Norge. Ikke fordi de norske kristne verdiene har vært uangripelige m.h.t. til innhold, men fordi mennesker også trenger religion, for å oppføre seg pent.

Er du seriøs nå? Her skulle jeg gjerne sett et grundig gjennomtenkt resonnement.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 08:45   #57
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Er du seriøs nå? Her skulle jeg gjerne sett et grundig gjennomtenkt resonnement.

Isj, det er egentlig ikke avkristning som da er tema - men heller av religionisering....Alle ateister jeg kjenner er noen skikkelige kjeltringer!

Kanskje vi skal gå for hinduisme? Det er jo i bunn og grunn en veldig snill religion, er det ikke?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 08:48   #58
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Videre er jeg svært skeptisk til avkristningen av Norge. Ikke fordi de norske kristne verdiene har vært uangripelige m.h.t. til innhold, men fordi mennesker også trenger religion, for å oppføre seg pent.

Du tar helt feil. Mennesker trenger absolutt ikke religion for å oppføre seg pent. Om man ser på de mest sekulære statene i verden så er det de som gjennomgående har lover som er mest rettferdig, fokuserer mest på likeverd og likestilling i forhold til sterkt religiøse stater.

Implikasjonen om at vi ateister ikke greier å oppføre oss eller har en dårligere moral enn religiøse mennesker er direkte frekk og tåpelig.

Mine tre topp hjertesaker er:
Bedre skole: Og med det mener jeg at det skal være en skole med fokus på å lære ting, lære å bruke hodet, lære kritisk tenkning, kildekritikk.

Ytringsfrihet

Personvern

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 09:20   #59
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Bedre skole: Og med det mener jeg at det skal være en skole med fokus på å lære ting, lære å bruke hodet, lære kritisk tenkning, kildekritikk.


Eg er overraska over kor mange som meiner det er bortkasta tid å lære andre ting enn det som står i fagbøkene, og som meiner at kritiske spørsmål bør vise att i form av nedsett åtferdskarakter.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 09:43   #60
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er dine tre hjertesaker?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Videre er jeg svært skeptisk til avkristningen av Norge. Ikke fordi de norske kristne verdiene har vært uangripelige m.h.t. til innhold, men fordi mennesker også trenger religion, for å oppføre seg pent. Styre innholdet i riktig retning er lurere enn det som skjer nå, tror jeg. Uten at jeg har gjort en dritt for det selv.

Avkristning? Skulle ønske du hadde rett, men det ser ikke sånn ut.

Til info: Det ser ikke ut til at man trenger religion for å oppføre seg. Eksempelvis, i USA er 8-16% av selvdefinert som ikke-troende, men de utgjør 0.21% av landets fengslede (tall fra 1997, men likevel). Om du sammenligner USA med andre industrialiserte land, eller de 50 statene med hverandre, så går i alle tilfelle sammenhengen motsatt vei: Høyere kirkedeltakelse = mer voldelig kriminalitet. Nå skal jeg selvsagt ikke påstå at mer kristendom gjør folk mer voldelige, men hvis du skal påstå det motsatte må du vite at du ikke har observasjonene på din side.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no