Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-09, 00:13   #1
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Ja, hva er det med FP som du liker, misliker?


(nå ser jeg ikke for meg en kosemosetråd)

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 07:38   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Det jeg liker er at det er masse forskjellige mennesker her. Masse livserfaring, og et ganske høyt snitt i alder. Voksne folk.
Jeg utstår ikke overstrømmende hyggeligheter fra folk jeg ikke kjenner, med koz, klemz og smazzzk, så her er det fint å være
Og u a n s e t t hva man lurer på, så er det en eller annen som vet noe om det. Me like.

  Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 07:41   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Oppegående folk, ikke "kaller du meg en dårlig mor, hæ HÆ?"-greier hele tiden som på visse andre fora. Og ikke noe sms-språk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 07:46   #4
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Takhøyden er det jeg setter mest pris på + at det ikke bare skal handle om foreldrerollen. Føler jeg kan spørre om det meste og at jeg av og til kan tilføre forumet noe

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 07:46   #5
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Nå er jeg ganske fersk FPer men så langt har jeg inntrykk av at det er voksne, oppegående folk her i motsetning til flere andre forum som kan bli veldig fjortis til tider. Jeg liker også at det er så mange aktive brukere her inne.

mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 08:12   #6
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Forresten hvilken brukerundersøkelse er det du referer til?

mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 08:13   #7
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Her var det bare liker. Er det ingenting dere misliker?

: prøver å komme på noe selv:

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 08:15   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Jeg liker så godt fargene her jeg.
Og smilefjesene. :narsissist:

  Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 08:16   #9
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Jeg liker FP av alle de grunner som er nevnt.

Jeg synes det er dumt at det ikke er rom for tulletråder/ skravliser ute i forumet, men at det må skje i bloggene.

Personlige blogger er helt ok, selv om jeg ikke får med meg hva som skjer der heller.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 08:19   #10
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

[quote=emm;1913944]Jeg synes det er dumt at det ikke er rom for tulletråder/ skravliser ute i forumet, men at det må skje i bloggene.
[quote]

Det ikke skje i bloggene? Jeg har sett mange tulletråder / skravliser utenfor.


Sist redigert av Tangerine : 04-11-09 kl 08:24.
Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 08:23   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Jeg liker at det er tilnærmet kjemsik fritt for kozemozing. Jeg liker at det er voksne folk her, at man har meninger og kunnskap. - Og klart: Så er det fint at noen her inne har andre meninger enn meg, slik at jeg kan være uenig også.

Det jeg misliker er bloggene - men det er bare fordi jeg (eller egoisten i meg) føler meg ekskludert.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 08:28   #12
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

[quote=Tangerine;1913950][quote=emm;1913944]Jeg synes det er dumt at det ikke er rom for tulletråder/ skravliser ute i forumet, men at det må skje i bloggene.

Sitat:


Det ikke skje i bloggene? Jeg har sett mange tulletråder / skravliser utenfor.

Vi var vel ganske enige i denne tråden om at det hadde forsvunnet ut i bloggene, og jeg føler vel at det har blitt litt tommere ute i forumet. http://www.foreldreportalen.no/forum...light=bloggene

Om det var en berikelse av forumet eller ikke var det vel heller mer uenighet rundt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 08:28   #13
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Jeg liker at det faktisk er mulig å være uenig med trådstarter, og at det til og med kan bli spennende diskusjoner av helt enkle utgangspunkt.
Det kan ofte bli mye saueflokktendenser andre steder.

Misliker er et sterkt ord å bruke så det vil jeg ikke si jeg gjør, men til tider kan det være litt i overkant internt her, og det er litt vanskelig å følge med på det som står mellom linjene i noe man forveksler med en seriøs diskusjon. Og sånt kan man bli forvirret av. Heldigvis har jeg hukommelse som en gullfisk og glemmer tråden i det jeg forlater forumet.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 08:32   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Jeg liker at vi snakker i hele setninger og at det ikke er en studie i å forstå smileys og sms-språk. Diskusjonene holder et bra nivå, og det går an å ha en rimelig opphetet debatt uten at det blir moderert i tide og utide. Og man greier stort sett å skille mellom person og sak. Og at ikke alt dreier seg om graviditet/fødsel/barn, men at det er et visst samfunnsengasjement.

Det jeg ikke liker er bloggene. Både fordi det tar fjasetrådene ut av forumet i litt for stor grad, jeg synes det er vanskelig å følge med i og med at det ikke går an å få det inn på samme side. Og det er til en viss grad ekskluderende.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 08:46   #15
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

[quote=emm;1913967][quote=Tangerine;1913950]

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg synes det er dumt at det ikke er rom for tulletråder/ skravliser ute i forumet, men at det må skje i bloggene.


Vi var vel ganske enige i denne tråden om at det hadde forsvunnet ut i bloggene, og jeg føler vel at det har blitt litt tommere ute i forumet. http://www.foreldreportalen.no/forum...light=bloggene

Om det var en berikelse av forumet eller ikke var det vel heller mer uenighet rundt.

OK, når jeg tenker meg om er det slik ja.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 08:47   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Jeg er heller ikke så fan av bloggene. Men det er vel mest fordi jeg er for lat til å følge med på alt. Har tilgang til mange, men det er vel 50 år siden jeg kikket i en sist. Kommer aldri på det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 08:58   #17
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Jeg er permanent imponert over FP og liker at jeg finner så mange oppegående mennesker på ett brett her inne. Jeg synes det er helt unikt, og dette er det første forumet hvor jeg har innvolvert meg personlig og hatt stort utbytte av den sosiale delen av forumtilværelsen.

Det jeg misliker henger sammen med det jeg liker - når jeg først er del av et forumsamfunn av en slik kvalitet, så er det veldig negativt for meg at jeg ikke kan diskutere temaer av en spirituell/alternativ art med andre FP medlemmer som også er opptatt av dette. Jeg ønsker å diskutere dette fordi det er en stor del av mitt liv, og det er en skuffelse at ethvert forsøk på en god samtale rundt dette ender med å måtte forholde seg til et krav om å forsvare og forklare eget livssyn.

Skulle tatt seg ut om Mim måtte forsvare sin lidenskap for matlaging hver gang hun ville dele en oppskrift med oss eller at hånderbeidsdamene ble konfrontert med latterliggjøring over egen hekleinteresse samt krav om å forklare og forsvare hvorfor de heller ville hekle enn å gjøre noe annet hver gang de viste fram et nytt arbeid i hånderbeidstråden.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 04-11-09 kl 09:32.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 09:04   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Undersøkelsen ble lagt inn i medlemssalongen, så den skal vel ikke linkes til her ute?

Jeg liker det meste på FP. Jeg er fremdeles skeptisk til Bloggene, men innser at de ikke kan fjernes heller. :raus:

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 09:09   #19
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Jeg "falt" for forumet veldig fort. Da jeg registrerte meg var jeg klar på at jeg ikke kom til å bli aktiv. Det gikk ikke lang tid før jeg ble avhengig. Jeg ble tipset om forumet av en annen bruker.

Mest av alt liker jeg oppsettet her inne, det er ryddig og lett forståelig, fargene er ok, og smilyene er flotte.

Det jeg liker med forumet er at det er høy takhøyde, mange gode diskusjoner, saklige diskusjoner, selv om de sklir litt ut. Man får også saklige og ærlige svar. Det er som nevnt over lov å være uenig med HI, og jeg synes mange her inne er flinke til å skille sak og person.

Poster man et innlegg, så får man ofte mange svar, og svarene kommer fort.

Ellers synes jeg også det er godt å være på et forum med lite sms språk og en del fokus på rettskrivning.

Minus jeg kan komme på nå er at det er litt vel mye intern humor her inne, som det er vanskelig for oss "utenforstående" å forstå seg på. Jeg har noen ganger store problemer med å forstå om et innlegg er seriøst ment eller ikke. Men det er vel noe man lærer seg til etterhvert. Noen ganger synes jeg det er litt dumt at en veldig seriøs tråd sklir voldsomt ut.

Jeg er vel heller ikke så glad i bloggene, men har begynt å blogge selv. Det er nok fordi jeg som Bauche skriver, føler meg ekskludert. Vet liksom ikke hvordan jeg skal gå frem for å få tilgang til andre sine blogger.

Jeg har heller ikke noe inntrykk av at dette er et kosemoseforum, men det er jo allikevel rom for en klem eller to for dem som ønsker det.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 09:35   #20
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Forresten hvilken brukerundersøkelse er det du referer til?

Undersøkelsen ligger under medlemssalongen (Her: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=78286)

Neste undersøkelse vil bli større, men vi ønsket å lodde stemningen hos brukerne som hadde mer enn 100 innlegg & 100 i rykte nå i første omgang.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no