Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Synd på deltakerne i Luksusfellen?
Ja, jeg synes synd på deltakerne i LF 11 5,53%
Nei, jeg synes ikke synd på deltakerne i LF 97 48,74%
Synd på noen av dem 75 37,69%
Dustepoll/har ikke sett programmet 20 10,05%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-09, 20:28   #1
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Lager en poll.


Sist redigert av rine : 10-06-14 kl 07:08.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:35   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Jeg tenker vel at det (i de fleste av tilfellene?) er noe patologisk over handlingsmønsteret. Det gjør at jeg synes det trenger hjelp og at jeg i den forstand synes synd på dem.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?

Sist redigert av Veronal : 29-12-09 kl 20:42.
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:35   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Jeg merker at de gangene jeg ser på programmet blir jeg mer irritert enn noe annet.
Jeg syns de fleste stikker hodet i sanden og drar kortet når de VET at de ikke har penger til å betale luksus-varer.

Mennesker som ikke får pengene til å strekke til for å dekke reelle behov, de syns jeg synd på.

Mulig jeg er litt i overkant kynisk, men jeg sliter med å føle voldsom sympati. Men jeg har hatt det stramt økonomisk selv over en periode og vet hvor slitsomt det er. Da er det viktig å gjøre de riktige tingene, som å betale regninger blant annet.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:35   #4
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Jeg har ikke sett programmet, men hvis det er slik at folk tar opp forbrukslån for å finansiere luksusvarer så syns jeg ikke synd på dem, nei.

  Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:36   #5
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

De har selv satt seg i den situasjonen. For de som er med på luksusfellen virker det som om de fleste bare har hatt et forbruk langt over evne. Det er vel ingen av de som har vært med som har havnet i problem pga sykdom eller andre faktorer som de ikke kunne påvirke selv. Jeg har bare sett noen få episoder så det kan godt hende at jeg tar feil. Vel, de få jeg har sett har det ikke vært synd på. Kjipt å havne i en sånn situasjon men det har vært selvforsynt.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:37   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Jeg har ikke sett mange programmer, men i et par programmer jeg faktisk har sett har det vært deltagere jeg definitivt vil si det er synd på. Der det ikke har vært overdreven sløsing på noe plan, men hvor de bare har hatt utrolig uflaks, kanskje kombinert med å ha vært litt dumme i utgangspunktet. For eksempel et firma som har gått over ende på feil tidspunkt eller boligpriser som har stupt på verst tenkelige tidspunkt for en familie. Familier som slett ikke lever over evne, men hvor deler av familien har blitt med i dragsuget på grunn av den ene voksnes jobbsituasjon. Akkurat de episodene har jeg jeg fått vondt av å se på, det gjør seg dårlig som tv-underholdning.

Jeg synes vel kanskje litt synd på de som åpenbart har satt seg selv i den situasjonen også, men det blir på et annet plan. Det er jo litt synd på dem selv om de har satt seg i den situasjonen selv. Men jeg føler ikke med dem på samme måte som de som har havnet mer eller mindre uforskylt i en økonomisk bakevje. Jeg synes jo synd på de som får lungekreft selv om de røyker også.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:40   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Jeg har sett litt på programmet. Jeg synes ikke synd på deltakerne. Folk det virkelig er synd på har ikke vært representert; i hvert fall ikke de episodene jeg har sett. Det har vært folk med grei inntekt og usunt forbruk; ikke folk som i utgangspunktet trenger å foreta beinharde prioriteringer.

Programlederne har jo selv sagt at de ALDRI har vært hos deltakere som ikke sitter der med en svær flatskjerm i stua. Da trenger man egentlig bare lære litt om økonomistyring.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:41   #8
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Jeg synes det er vanskelig å generalisere, og synes det er rart om andre generaliserer også egentlig. (Har bare sett en eller to episoder av den serien.) Men jeg har møtt mange mennesker som har rotet det skikkelig til økonomisk, på tross av grei inntekt. Ofte ligger det mer bak enn det man ser ved første øyekast, jeg antar at ikke serien går så veldig i dybden på årsaksforhold og historien bak. Det finnes mange utfordringer i livet, det være seg spiseforstyrrelser, adferdsforstyrrelser, shoppeavhengighet og you name it. Det er ikke slik at jeg automatisk mister sympatien for folk som har satt økonomien på styr. Det kan ligge mye av de samme årsaksforholdene bak, som til andre problemer.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:43   #9
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Nei, jeg syns ikke synd på dem. De får jo et godt tilbud om hjelp og veiledning for å komme seg ut av en selvforskyldt situasjon.

I den grad det er synd på dem, er det fordi de ikke blir skjermet mot å utlevere seg i all offentlighet.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:45   #10
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Har ikke sett serien.

Og jeg kan skjønne at det er nærliggene å tenke at det er deres egen feil.

Men jeg tror det er som med misbruk av andre saker - det være seg alkohol, mat, spillavhengighet - bildet er langt mer komplekst enn det synes å være ved første øyekast.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:48   #11
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Jeg har aldri sett programmet, kun lest og hørt om det, men jeg sier meg enig med Dragen:

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Nei, jeg syns ikke synd på dem. De får jo et godt tilbud om hjelp og veiledning for å komme seg ut av en selvforskyldt situasjon.

I den grad det er synd på dem, er det fordi de ikke blir skjermet mot å utlevere seg i all offentlighet.

Jeg er fryktelig kynisk når det gjelder slike ting, og synes ikke synd på de som bruker mer enn de har og dermed kjører seg selv på ræv.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:51   #12
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg er fryktelig kynisk når det gjelder slike ting, og synes ikke synd på de som bruker mer enn de har og dermed kjører seg selv på ræv.

Du vet ikke at man kan utvikle avhengighet når det gjelder pengeforbruk på lik linje med annen avhengighet?

Eller tenker du generelt slik om avhengighet? De som er alkoholikere kan skylde seg selv også, dumme som de er når de drikker øl midt på dagen når de VET at det er dumt?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:52   #13
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

For meg blir det litt irrelevant om det er synd på dem eller ikke. Det jeg ser er folk som tar tak i situasjonen og gjør nødvendige forandringer. Det synes jeg er bra og jeg heier mer enn jeg sitter og synes synd på. Hva skulle den medlidenheten være godt for?

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:52   #14
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Dere som sier at det antakelig er andre ting som ligger bak. Hva tenker dere på da? Er det å bruke mer penger enn man har alltid et tegn på psykiske problemer f.eks?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:53   #15
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Men dere som generaliserer i forhold til økonomiske problemer, gjelder det samme alkoholproblemer, spiseforstyrrelser, selvskading +++? Man "velger" (innholdet i ordet kan diskuteres) om man skal ta de fem pilsene etter middagen? Man velger å stikke fingeren i halsen? Man velger å skjære i armen sin? Og da er det uansett grunn til at man tar disse valgene ikke sympati å hente?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:56   #16
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Du vet ikke at man kan utvikle avhengighet når det gjelder pengeforbruk på lik linje med annen avhengighet?

Eller tenker du generelt slik om avhengighet? De som er alkoholikere kan skylde seg selv også, dumme som de er når de drikker øl midt på dagen når de VET at det er dumt?

Ja, jeg var at økonominsk uføre kan skyldes avhengighet. Nei, jeg synes ikke synd i alkoholikere heller uten at jeg dermed mener at de er dumme (i og med at du setter likehtestegn mellom sympati og dummhet.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:56   #17
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Jeg synes vel ikke direkte synd på dem.

Luksusfellen er en ok program og det er fint at deltakerne får hjelp til å komme seg ut av vansklighetene. Men det at de får en premie på slutten fordi de har vært så flinke, det skjønner jeg ikke. Jeg får ingen premie får å betale lånet mitt i tide.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:57   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Men dere som generaliserer i forhold til økonomiske problemer, gjelder det samme alkoholproblemer, spiseforstyrrelser, selvskading +++? Man "velger" (innholdet i ordet kan diskuteres) om man skal ta de fem pilsene etter middagen? Man velger å stikke fingeren i halsen? Man velger å skjære i armen sin? Og da er det uansett grunn til at man tar disse valgene ikke sympati å hente?

Jeg velger å tro på at de som driver med casting til dette programmet faktisk gjør jobben sin og luker ut de der det ligger store bakenforliggende problemer.

Det blir jo litt som det samme til programmer som Tjukkholmen, slankekrigen, Bedre Puls osv. Dette er programmer jeg synes det er greit nok at lages, fordi det kan motivere andre til å ta tak i sin egen situasjon. De som har større problemer hjelper det vel ikke uansett.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:57   #19
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Men dere som generaliserer i forhold til økonomiske problemer, gjelder det samme alkoholproblemer, spiseforstyrrelser, selvskading +++? Man "velger" (innholdet i ordet kan diskuteres) om man skal ta de fem pilsene etter middagen? Man velger å stikke fingeren i halsen? Man velger å skjære i armen sin? Og da er det uansett grunn til at man tar disse valgene ikke sympati å hente?

Jeg synes det er vanskelig (og en smule rart) å sidestille alkoholisme og spiseforstyrrelser med overdreven pengebruk. Så vidt jeg vet, er de to første diagnoser der det vel hersker liten tvil om at personen har en sykdom. Mener du at det er psykisk sykdom som ligger til grunn for at man bruker penger over evne? Er ansvarsløshet og dumhet helt utelukket? Blir man ansvarsløs og dum fordi man har en diagnose?

Jeg synes for øvrig ikke synd på alkoholikere, men veldig synd på familien deres.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 20:58   #20
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Dragen sa akkurat det jeg hadde tenkt å si, så da bare stiller jeg meg bak henne. :nemlig;

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no