Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Må tursekken matche turjakka?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-13, 19:47   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.886
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Må tursekken matche turjakka?

Jeg kjøpte meg ny dagstursekk for et par uker siden. Den er knall rød. Den ble valgt ut av praktiske hensyn (funksjonalitet, passform osv) og jeg tenkte ikke stort over at sekken var rød. De hadde en annen en i svart også, men den var litt mindre og ikke like fin.



Jeg har lilla skalljakke med grå detaljer.



En langt mer utseendefiksert kompis har nå fortalt meg at jeg ikke kan bruke min røde sekk sammen med min lilla/grå jakke. Rødt og lilla passer ikke sammen.

Jeg bekymrer meg ikke stort om slike ting og kommer ganske sikkert til å bruke den røde sekken til den lilla jakka både på fjellturer og på andre turer.

Hadde du tenkt over slikt og kunne du brukt rød sekk sammen med lilla/grå jakke?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 19:49   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.542
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må tursekken matche turjakka?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 19:49   #3
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må tursekken matche turjakka?

Du tuller nå, ikke sant?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 19:50   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.542
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må tursekken matche turjakka?

Jeg mener; nei. Det får da være grenser.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 19:50   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må tursekken matche turjakka?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Du tuller nå, ikke sant?

Samme tenkte jeg

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 19:51   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må tursekken matche turjakka?

Du ser mer sporty ut hvis ting ikke matcher for å si det sånn. De som bryr seg mer om hvordan de ser ut enn funksjonaliteten er ofte ikke de mest aktive til å bruke utstyret.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 19:52   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må tursekken matche turjakka?

Jeg er nokså nøye på farger og sammensetninger, men til og med jeg hadde ikke tenkt på at dette måtte passe sammen. Jeg kunne jo gått på tur med flere forskjellige jakker. Veldig fin sekk, forresten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 19:55   #8
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Må tursekken matche turjakka?

Hvorfor skulle hun tulle?

Det er vel smak og behag og jeg skjønner hva kompisen din mener men er ikke enig. Jeg syns rødt og lilla er greie kombinasjoner på samme måte som rødt og orange. Fine ting både sekk og jakke .

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 19:57   #9
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må tursekken matche turjakka?

Og jeg er enig, de fargene er ikke stygge sammen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 19:58   #10
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må tursekken matche turjakka?

Fin sekk og fin jakke! Jeg er dønn jålete og selv jeg hadde brukt sekken og jakken sammen hvis jeg først hadde hatt disse to tingene. Men jeg hadde nok tenkt farge også når det gjelder kjøp av nytt utstyr, så jeg hadde i utgangspunktet forsøkt å finne en sekk med en farge som passet bedre til jakken jeg hadde fra før av. Men funksjonalitet trumfer farge når det gjelder tursekk, altså.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 19:59   #11
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.886
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Må tursekken matche turjakka?

Nei, jeg tuller ikke!

Jeg har ikke en gang tenkt på at dette er et "problem" før jeg i ettermiddag hadde besøk av en kompis som jeg av og til går tur sammen med om sommeren. Jeg viste stolt fram min nye sekk og han utbryter "Jammen, har ikke du lilla jakke?!". Lilla jakke og rød sekk funker ikke, mener han. Jeg trenger vel ikke fortelle at min turkompis hadde sklidd rett inn i Homsepatruljen uten problemer Verdens fineste kompis, men veldig opptatt av å se fin ut. Han er den eneste jeg kjenner som ser nydusjet ut etter tre døgn på tur med overnatting i telt.

Jeg kommer til å bruke jakka og sekken uten å bekymre meg, altså, men jeg lurer jo fælt på om andre tenker som han.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 19:59   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må tursekken matche turjakka?

Og jeg er motsatt, jeg synes ikke akkurat den lillafargen passet så godt til den rødfargen, men jeg kunne ikke brydd meg mindre. Det er en sekk. Til en sekk bruker man gjerne flere jakker også, og hvorfor må alt matche?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 20:03   #13
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.542
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må tursekken matche turjakka?

Jeg hadde ikke brukt den rødfargen og den lillafargen sammen til hverdags nei, men på tur bryr jeg meg fint lite. Jeg var på tur med rød sekk og lysere lilla bukse forrige helg, tenkte ikke over om det var teit.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 20:15   #14
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Må tursekken matche turjakka?

Hvilken farge en sekk har ift farger på jakkene mine hadde jeg brydd meg fint lite om. Jeg liker at andre farger skal matche, men en sekk? Nei.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 20:31   #15
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må tursekken matche turjakka?

Ha ha! Jeg skulle fått litt av en jobb hvis jeg skulle passe på at sekkene og klærne skulle matche!

Jeg kjøper først og fremt etter funksjonalitet, og kan jeg velge en fin farge på klær eller sekk er det rein bonus. At sekken skal matche jakka - eller andre klær - har aldri falt meg inn.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 20:34   #16
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.605
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må tursekken matche turjakka?

Haha. Nei, det hadde jeg aldri kommet til å tenkt på.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 22:15   #17
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må tursekken matche turjakka?

Jeg tenker ikke på sånne ting når jeg skal på tur. Men jeg husker at jeg valgte blå sekk fremfor rød sist fordi den var litt mer diskret og den røde var litt for mye orange.

Jeg likte fargen på både jakke og sekk veldig godt. Friske og fine farger!

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 22:18   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må tursekken matche turjakka?

Haha, nei! Jeg er nok over gjennomsnittet opptatt av estetikk i form av klær og utseende, men dette hadde jeg ikke tenkt på et øyeblikk. Dessuten syns jeg fargene matcher helt greit.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 22:19   #19
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må tursekken matche turjakka?

Atte... hæ?

:skeptisk?
Hæ? Er det sånt man tenker på også? Er det sånn "slalombuksa mi matcher ikke slalomstøvlene"-greie?

Nei himmel, farge har da niks å si. Sånn utover at jeg vanligvis velger farger jeg liker da.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 22:20   #20
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må tursekken matche turjakka?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Atte... hæ?

:skeptisk?
Hæ?

Dette oppsummerer igrunnen mine tanker også.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no