Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Til alle dere som er så flinke med reiser og søking og slikt ...

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-14, 13:15   #1
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Til alle dere som er så flinke med reiser og søking og slikt ...

Jeg har tenkt å prøve å overtale mannen min til å reise bort i julen. To voksne, en 12-åring og en 4-åring. Hvor kan man dra hvor det er barnevennlig, varmt evt., basseng, og ikke så fryktelig dyrt? Jeg prøver å søke, men vet veldig lite om reiser i den perioden - vi reiser ikke mye i desember, og om så er det type storbytur....Reiseperiode fra 20. desember og maks 14 dager fremover - noen på jobb foreslo Thailand, men det høres så langt ut? Og dyrt? Hvilke andre områder er aktuelle? Hva med Florida - er det grei temperatur der, evt hvordan kan man reise litt rimelig dit i denne perioden?

Kjenner at jeg er litt hjelpeløs på denne perioden, jeg.... Pre-jul shopping i London hadde vært uproblematisk, men ferietur med ungene...Hjelp! :ber:

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-14, 13:19   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til alle dere som er så flinke med reiser og søking og slikt ...

Det er vel ikke veldig mye kortere til Florida, enn til Thailand? Men ja, det er deilig temperatur der da, og lite mygg.

Temperaturer kan du finne ut ved å Google "weather statistics stediflorida". Priser på flybilletter finner du ved å f. Eks. Søke på finn, deretter på de enkelte flyselskapene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-14, 13:28   #3
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.807
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til alle dere som er så flinke med reiser og søking og slikt ...

momondo.no syns jeg er fin å sjekke flybilletter gjennom.
Hus har vi leid i Florida via homeaway.no med stort hell.
Jeg tror både Thailand og Florida er gode alternativer for varmere vær, men det pleier vel ikke være spesielt rimeligere å reise i julen. Det er vel høysesong å regne.

De største reisebyråene tilbyr jo også ferdige pakker til blant annet Thailand, så det går jo an å sjekke ut dem også.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-14, 13:39   #4
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.614
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til alle dere som er så flinke med reiser og søking og slikt ...

Totalt sett tror jeg du kan komme rimeligere ut ved en reise til Asia enn til USA i julen. Jeg ville valgt Malaysia i stedet for Thailand, da, selv om Thailand nok kan gjøres hakket rimeligere. Langkawi, f.eks.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-14, 13:45   #5
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.440
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til alle dere som er så flinke med reiser og søking og slikt ...

To uker i juleferien er nok den dyreste perioden i vinterhalvåret.

Jeg hadde reist til Thailand. Eksotisk, men fortsatt trygt, og veldig billig når du først har kommet seg dit.

Florida er absolutt bra, men ikke så varmt, og levekostnadene er betraktelig høyere.

Ellers går det charterreiser til feks Mexico og Aruba.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-14, 16:42   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til alle dere som er så flinke med reiser og søking og slikt ...

Normalt sett er det deilig temperatur i Florida på vinteren, men det kan bli kaldt og da føles det mye kaldere enn samme temperatur i Norge. Vi hadde 2grader her en natt i januar.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no