Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilke kjøpeprodukter er minst kjipe å ha med på skoleavslutning?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-14, 10:04   #21
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.227
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke kjøpeprodukter er minst kjipe å ha med på skoleavslutning?

Twist er helt innafor. Og twist skaper begeistring hos et stort og bredt publikum. Det eneste ankepunktet jeg har mot twist er om det er noen ekstremnøtteallergikere der, men det antar jeg det ikke er siden det er fritt fram med kjøpekaker.

Ta en twist!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 10:24   #22
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke kjøpeprodukter er minst kjipe å ha med på skoleavslutning?

Twist, gode kjøpepepperkaker eller gode kjøpecookies ville jeg syntes det ikke var kjipt å ta med i det hele tatt.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 10:25   #23
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke kjøpeprodukter er minst kjipe å ha med på skoleavslutning?

Alt hives jo frem og går i grisen . Jeg synes ikke noe er "galt" så lenge hygienen fremstår ok. Ikke vet man hvem som har med hva heller. Sånn butikk-kjøpt brioche (rund ring) fra Meny og slikt er også god, synes jeg. Den var populær hos oss, midt oppi de hundre sjokoladekakene.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 10:28   #24
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke kjøpeprodukter er minst kjipe å ha med på skoleavslutning?

Twst er superdupert på sånne tilstelninger. Det ar da ok at ikke alle har med en langpannekake, for da blir det så mye kake.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 10:31   #25
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke kjøpeprodukter er minst kjipe å ha med på skoleavslutning?

Vi har flere ganger denne julen gjort stor lykke med smultringer fra Meny. Går unna så det suser!

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 10:32   #26
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke kjøpeprodukter er minst kjipe å ha med på skoleavslutning?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Ferdige pepperkaker er vel heller ikke feil.

Det tar vi med i dag. Omganggsyke i huset, så tar ikke med noe hjemmelaget.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 10:53   #27
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke kjøpeprodukter er minst kjipe å ha med på skoleavslutning?

Alt er lov. Vi hadde kafèvakt på forestillingen som skolen arrangerte sist uke og alle skulle bake en kake. Der var det flere sånne vaniljekaker/hvetekaker i metallform. Og også pepperkakebokser.
Klementiner hørtes fint ut det.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 11:04   #28
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke kjøpeprodukter er minst kjipe å ha med på skoleavslutning?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Så Twist er greit, selv om det bare står kake/frukt, altså?

Ja, det synes jeg. Kake er jo mye sukker, det også.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 11:53   #29
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.598
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke kjøpeprodukter er minst kjipe å ha med på skoleavslutning?

Bananer delt i to (fortrinnsvis på tvers) er jo også enkelt, tenker mange synes det er godt med noe som ikke er så søtt. Det eneste er at de bør deles så tett opptil servering som mulig for ikke å bli brune.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 12:11   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke kjøpeprodukter er minst kjipe å ha med på skoleavslutning?

Jeg hadde endt med et par pakker kafékjeks, men twist er supert.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 12:20   #31
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke kjøpeprodukter er minst kjipe å ha med på skoleavslutning?

Evt ta med fat og melis i bilen, kjøpe ferdigmuffins, pakke ut, sette på fat, ha på litt melis og voila! hjemmelaget.


:erfaren og helt uten skam:

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 12:28   #32
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke kjøpeprodukter er minst kjipe å ha med på skoleavslutning?

Synes jeg ser at jeg står på lokaltoget og sikter melis over kjøpemuffins. Haha, takk for morsomme bilder i hodet, Floksa. Men hadde jeg kjørt bil, kunne jeg glatt ha gjort slik hjemmelagetfaking.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 12:37   #33
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke kjøpeprodukter er minst kjipe å ha med på skoleavslutning?

Jeg prøvde å overtale det lokale bakeriet til å få noe til å "se hjemmelaget ut" en gang. Og det skulle de. Men de bare pakket inn alt i cellofan med logoen sin på.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 14:04   #34
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke kjøpeprodukter er minst kjipe å ha med på skoleavslutning?

Jeg tenker jeg finner en kransekake til i morgen. En liten en.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-14, 23:29   #35
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke kjøpeprodukter er minst kjipe å ha med på skoleavslutning?

Dagens erfaring fra førsteklasseavslutning; veldig mange enkle løsninger førte til et mildt sagt lite bugnende kake/matbord. Ikke en eneste langpannekake el.l. Om man får beskjed om at halvparten av trinnet skal ta med kaker/mat og andre halvparten kaffe/te så bør man tenke på at det man tar med dekker det minst to familier vil komme til å innta altså. Litt kjipt å se at ikke alle fikk noe særlig på tallerkenen sin. Litt ekstra kjipt når det "annonseres" at man skal servere mat og drikke og noen da fortalte at de droppet middagen for ikke å komme mette til dekket bord. Vi har opplevd dette en gang før for noen år siden i en annen klasse og har dermed lært. Vi spiser noe før vi drar og sørger for å ta med rikelig av hva vi enn velger å ta med, enten det er kjøpt eller bakt. Twist er også greit altså, bare ikke alle tenker likt...

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 08:32   #36
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke kjøpeprodukter er minst kjipe å ha med på skoleavslutning?

Vi har aldri hatt noen tradisjoner for "mat", så om noen forventet mer enn kaker/frukt, får de ta det på egen kappe. Jeg kjøpte Twist. Jeg inspiserte ikke utvalget selv, men så at det var noe hjemmelaget (sjokoladekake, muffins, o.l), en god del kjøpekaker, julebakst, noe konfekt, klementiner og oppskåret frukt. Det så ganske variert ut.

Hva mener du at de ikke tenker på mengden? Mener du at folk hadde med to kjeks eller noe sånt?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 08:33   #37
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke kjøpeprodukter er minst kjipe å ha med på skoleavslutning?

Hos oss skal alle ha med noe (på fredag) - Jeg må innrømme at jeg ikke tenker så mye på mengden. Jeg lagde slike risboller i går (for å ta med på skolen, for det går så raskt å lage) - det ble 12 stykker, og det anser jeg som mer enn nok når alle ungene skal ha med seg noe.

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 08:39   #38
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke kjøpeprodukter er minst kjipe å ha med på skoleavslutning?

Jeg tenker at man skal ikke fôre en bataljon alene. 12 risboller synes jeg er en helt fair mengde. Fire mariekjeks hadde dog blitt litt stusslig.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 09:08   #39
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke kjøpeprodukter er minst kjipe å ha med på skoleavslutning?

Jeg skjønner hva du mener Mirasol. Hos oss ble det ett år annonsert at det var matservering. Da skulle halvparten ha med mat og halvparten drikke. Da blir det jo for lite når én familie tar med noen kyllingvinger feks. Man må jo da, som Mirasol sier, tenke at det jeg tar med skal mette to familier.

Hos oss ble det veldig skralt, så voksne fikk lite/ ingenting, og det var tydeligvis ikke etter planen.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 19:49   #40
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke kjøpeprodukter er minst kjipe å ha med på skoleavslutning?

Jeg synes egentlig det er håpløst å skulle ta med mat. Kaker og frukt holder lenge.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no