Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hey girl, Audun Lysbakken

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-13, 22:55   #21
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hey girl, Audun Lysbakken

Jeg har forstått det sånn at det ikke er partiet selv som står for denne kampanjen?

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 23:03   #22
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hey girl, Audun Lysbakken

Stemmer, men det visste jeg ikke da jeg så de første bildene.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 23:05   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hey girl, Audun Lysbakken

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Dette er så interessant! Jeg kjente ikke til forhistorien og Ryan Gosling og alt det der, og lurte på hva i alle dager de hadde funnet på nå. Jeg er jo SV-medlem, og tenkte at det var litt kleint. Men med konteksten ser jeg jo litt mer av greien. Er dette noe folk kjenner til, så de skjønner poenget med kampanjen? For uten kontekst er det jo litt rart, eller?

Jeg vil tro at folk som er oppdatert på popkulturelle fenomener kjenner til det. Feministbladet Fett gjorde en liknende ting på Facebook for litt siden, med ulike kjendismenn som kom med feministuttalelser.

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Hm, nå kommer jeg på at Nina Witoszek har brukt samme eller et lignende begrep i en bok hun har skrevet om den norske naturromantikken. Men da skjønner jeg egentlig fortsatt ikke hvorfor dette ordet brukes om akkurat dette fenomenet, altså bilde med politisk tekst på.

Absolutt veldig interessant.

Ikke nødvendigvis bilde med politisk tekst, men (pop-)kulturelle (internett-)farsotter.

Richard Dawkins var visstnok den som kom opp med ordet:

Sitat:

"We need a name for the new replicator, a noun that conveys the idea of a unit of cultural transmission, or a unit of imitation. 'Mimeme' comes from a suitable Greek root, but I want a monosyllable that sounds a bit like 'gene'. I hope my classicist friends will forgive me if I abbreviate mimeme to meme. If it is any consolation, it could alternatively be thought of as being related to 'memory', or to the French word meme. It should be pronounced to rhyme with 'cream'."

Source(s):

The Selfish Gene (2 ed.). Oxford University Press. p. 186. ISBN 0-19-286092-5.

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg har forstått det sånn at det ikke er partiet selv som står for denne kampanjen?

At least so they say.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 23:13   #24
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hey girl, Audun Lysbakken

Jeg synes kampanjen er helt fab!

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 23:22   #25
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hey girl, Audun Lysbakken

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.


Ikke nødvendigvis bilde med politisk tekst, men (pop-)kulturelle (internett-)farsotter.

Richard Dawkins var visstnok den som kom opp med ordet:

I feel enlightened. Takk! Og noterer at jeg ikke er helt oppdatert på popkulturelle internettfarsotter jeg heller, selv om jeg såvidt hadde registrert den derre Ryan Gosling-greia.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 23:24   #26
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hey girl, Audun Lysbakken

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg vil tro at folk som er oppdatert på popkulturelle fenomener kjenner til det. Feministbladet Fett gjorde en liknende ting på Facebook for litt siden, med ulike kjendismenn som kom med feministuttalelser.

Aha, kult. Jeg er visst skrekkelig akterutseilt, sånt pleier jeg jo å få med meg. :like Fett på FB:

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-17, 13:35   #27
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hey girl, Audun Lysbakken

Hehe, jeg hørte en podcast nettopp med oppsummering av alt som kan gå galt i valgkampen, og da ble denne trukket frem som den kleineste innovative kampanjen, og som konverterte minst av alle. Måtte sjekke hva jeg mente den gangen også.

Har fortsatt samme reaksjon. Politikere gjør seg best som litt sidræva.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-17, 13:37   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hey girl, Audun Lysbakken

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hehe, jeg hørte en podcast nettopp med oppsummering av alt som kan gå galt i valgkampen, og da ble denne trukket frem som den kleineste innovative kampanjen, og som konverterte minst av alle. Måtte sjekke hva jeg mente den gangen også.

Nå var ikke dette en offisiell kampanje da, og jeg tror vel ikke den var ment for å overbevise veldig effektivt. Jeg syns den var ganske søt og lattervekkende.

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-17, 13:39   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hey girl, Audun Lysbakken

Ja, jeg husker du var ganske begeistret. Nei, initiativet kom vel ikke fra Audun selv, men det var jo NOEN som synes dette var en god idé.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-17, 13:55   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hey girl, Audun Lysbakken

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, jeg husker du var ganske begeistret. Nei, initiativet kom vel ikke fra Audun selv, men det var jo NOEN som synes dette var en god idé.

Ja, men jeg har aldri sagt at jeg syns det var en god, offisiell valgkamp-idé. Jeg syns det er en viss forskjell på å synes at noe er morsomt, og å mene at det er det som skal til for å skafe velgere. Det siste har jeg virkelig aldri påstått. Hey Girl-fenomenet var jo ikke akkurat superutbredt i Norg epå den tiden, så den rettet seg mot en ganske smal gruppe.

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no