Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

David Bowie 1947–2016

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-16, 14:48   #61
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: David Bowie 1947 - 2016

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg også, helt fantastisk musikk rett og slett. Vet du om det er spilt inn nå nylig?

Tja, det er ikke gamle innspillinger, i hvert fall? Det er ikke så lenge siden forrige skive ble gitt ut, tror denne er spilt inn etter Next Day.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-16, 14:49   #62
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: David Bowie 1947–2016

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Lurer på om jeg har skremt opp en unge med dette, jeg nå. Vi fortalte dem i går hvem Bowie var, og at han nå var død. Så spilte vi noen av våre favoritt-Bowie-sanger for dem, og etterpå så jeg at de selv hadde begynt å google. 7-åringen fant fram til Lazarus-videoen, der Bowie nærmest ser ut til å ligge på dødsleiet. Gutten synes det er veldig mystisk, denne koblingen mellom videoen og det at han nå er død. Ser vi faktisk i filmen at han dør? (Og hvem var Lasarus? Jeg måtte google fram litt bibelhistorie også. Det er jo skremmende og imponerende velregissert, dette.) Videoen slutter med at Bowie går inn i et stort skap. Hvorfor i all verden gjør han det, spør gutten. "Han skulle nok ikke gått inn i det skapet, mamma. Det var ikke lurt." Er litt redd for at jeg har "skremt" ham litt, men det er også fascinerende å se hvordan de tenker og hvor "rett" de ofte har. Liker musikken gjør de også.


Imponerende velregissert, ja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-16, 15:26   #63
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: David Bowie 1947 - 2016

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Tja, det er ikke gamle innspillinger, i hvert fall? Det er ikke så lenge siden forrige skive ble gitt ut, tror denne er spilt inn etter Next Day.

Wikipedia skriver i alle fall at

Sitat:

Bowie began writing and making demos for songs that appear on Blackstar as soon as sessions for The Next Day concluded.

og at albumet ble spilt inn 2014-2015.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-16, 16:33   #64
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: David Bowie 1947–2016

A propos velregisserte musikkvideoer.


(Kilde: youtube.com)

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-16, 17:11   #65
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: David Bowie 1947–2016

Hele dagen i går ble ledsaget av diverse Bowie-låter som surret og gikk i hodet mitt (de datt virkelig bare inn helt av seg selv), og på vei hjem fikk jeg hørt på en del fra Blackstar.

Han hadde det virkelig fremdeles! Jeg er litt overrasket over hvor lei meg jeg faktisk er pga dette. Har vel kommet frem til at mye av det dreier seg om at jeg har så spesifikke minner om de to konsertene jeg har vært på, det er som titteluker inn i eget liv og det setter igang masse tanker hos meg.
Utover at han var en fabelaktig, genial musiker og låtskriver da. Det er jo nok det også igrunn.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-16, 17:50   #66
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: David Bowie 1947–2016

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Lurer på om jeg har skremt opp en unge med dette, jeg nå. Vi fortalte dem i går hvem Bowie var, og at han nå var død. Så spilte vi noen av våre favoritt-Bowie-sanger for dem, og etterpå så jeg at de selv hadde begynt å google. 7-åringen fant fram til Lazarus-videoen, der Bowie nærmest ser ut til å ligge på dødsleiet. Gutten synes det er veldig mystisk, denne koblingen mellom videoen og det at han nå er død. Ser vi faktisk i filmen at han dør? (Og hvem var Lasarus? Jeg måtte google fram litt bibelhistorie også. Det er jo skremmende og imponerende velregissert, dette.) Videoen slutter med at Bowie går inn i et stort skap. Hvorfor i all verden gjør han det, spør gutten. "Han skulle nok ikke gått inn i det skapet, mamma. Det var ikke lurt." Er litt redd for at jeg har "skremt" ham litt, men det er også fascinerende å se hvordan de tenker og hvor "rett" de ofte har. Liker musikken gjør de også.

Jeg leste litt om videoen i går kveld etter at jeg hadde sett den. Lå en lenke via en avis tror jeg, kan ha vært til Vanity Fair eller noe sånt. Stod om hvor velregissert den er og hvor utrolig at han til og med klarte å få dette til, altså å slippe videoen et par dager før han døde. Jeg synes videoen var litt makaber må jeg innrømme, nesten litt ekkel, men så er det likevel slike ting jeg forbinder med ham og musikken var jo fantastisk.

http://www.tv2.no/a/7910095

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-16, 18:44   #67
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: David Bowie 1947 - 2016

http://www.mindblowingvideos.com/how...pella.html?h=1

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-16, 18:55   #68
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: David Bowie 1947–2016

Hvem mer enn meg var på Norwegians wood og så ham?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-16, 21:45   #69
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: David Bowie 1947–2016

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-16, 22:04   #70
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: David Bowie 1947–2016

Ikke jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 13:09   #71
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: David Bowie 1947–2016

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hvem mer enn meg var på Norwegians wood og så ham?

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 23:12   #72
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: David Bowie 1947–2016

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 13:09   #73
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: David Bowie 1947–2016

Elsker David Bowie. Han gikk på repeat når jeg ble sammen med Rochermannen og minner veldig om den tiden . Jeg har mange favoritter, men i dag slår jeg et slag for denne versjonen av "Sound and Vision" fra 2013 som jeg mener ble laget til en reklame av alle ting. Det er ikke så viktig, for den er kul og fin læll.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 13:23   #74
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: David Bowie 1947–2016

Jeg er ingen stor Bowie-fan, men liker de gamle gode slagerne. Har til tross for dette vært på en David Bowie-konsert i Tel Aviv på slutten av 90-tallet, med Massive Attack som oppvarmere. DET var konserten sin!!!! Han spilte der mye (daværende) nytt, så lite jeg kunne synge med på, dessverre.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 14:12   #75
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: David Bowie 1947–2016

Jeg har aldri hatt noe særlig forhold til David Bowie.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 10:09   #76
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: David Bowie 1947–2016

På NRK.no går det nå an å høre Peter and the Wolf lest av David Bowie og spilt av Philadelphia Orchestra. Jeg hørte denne versjonen for mange år siden, men hadde rett og slett glemt det. Jeg vet ikke om jeg da var klar over at det var Bowie som leste heller. Fin stemme, fin musikk.
https://radio.nrk.no/serie/midt-i-mu...516/11-01-2016

Starter på 11:45 for dem som ikke vil høre den fine musikken innledningsvis.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 10:49   #77
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: David Bowie 1947–2016

NRK P13:

Ny serie på NRK P13: David Bowies liv og musikk, fra debuten i 1964 til 2016. Med Thomas Felberg og Harald Are Lund. Hver søndag kl 22 i 18 uker framover.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-16, 09:08   #78
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: David Bowie 1947–2016

Yan Friis og Finn Bjelke i Herreavdelingens platesjappe hadde et to-timers program om Bowie.
Anbefales.
https://radio.nrk.no/serie/herreavde...16/28-01-2016#

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no