Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Klassiske favoritter

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-06, 21:20   #21
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassiske favoritter

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hvorfor har jeg ikke sett denne tråden før?

Det er jo litt ille da, med tanke på at du er modde og greier

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Kanskje jeg burde begynne å synge igjen istedet?

Det synes jeg virkelig du skal, vi er veldig interessert i nye sangere i Filaharmonisk for tiden. Fått nye fantastisk dirigent, Øystein Fevang, så bare si ifra så skal jeg ordne en prvøesang for deg

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 12:37   #22
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassiske favoritter

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Det synes jeg virkelig du skal, vi er veldig interessert i nye sangere i Filaharmonisk for tiden. Fått nye fantastisk dirigent, Øystein Fevang, så bare si ifra så skal jeg ordne en prvøesang for deg

Tja, kanskje det? Jeg er vel blitt alt siden sist, tipper jeg, men det er egentlig bare kjekt. Alter har de mest utfordrende stemmene, synes jeg. Sånn rent melodisk. Det eneste er at jeg får skikkelig prestasjonsangst, ettersom jeg har vært ganske flink. Kanskje jeg ikke er det mer? :nervøs:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 13:49   #23
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Klassiske favoritter

Schubert - Ave Maria....Denne kan få meg til å grine nesten hvor som helst...
Bach - Oboe Concerto in D minor og Toccata i D minor
Vivaldi - de fire årstider (spesielt vinteren... )
Grieg - Morgenstemning
Mozart er rett og slett generellt bra....
Beethovens skjebnesymfoni og Für Elise
Brahms Vuggevise
Baccherini - Celebrated Minuet
Bizet - March Of The Toreadors
Lizet - Liebstarum

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 14:43   #24
Sparky
Mean Milk Machine
 
Sparky sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 217
Sparky er litt kul
Standard

Sv: Klassiske favoritter

Jeg har vokst opp i en familie av musikere i den klassiske sjangeren, så det skulle bare mangle at jeg ikke har blitt påvirket. Selv satset jeg på andre ting siden jeg ikke kan fordra å opptre.

Noen få av mine favoritter:
Moldau - Bedrich Smetana (nettopp gjenoppdaget)
Våroffer - Igor Stravinskij
Verklärte Nacht - Arnold Schoenberg.
Requiem - Wolfgang A. Mozart
Messias - Händel
Juleoratoriet - Bach

De tre siste har vært obligatoriske til jul eller påske hvert eneste år nesten, siden min pappa stort sett er med på fremførelsene her i byen.

Bach er vel egentlig favoritten. Da jeg giftet meg spilte broren min "Prelude" fra Suite for solocello nr.1 i g-dur av Bach. Fantastisk vakkert.


Sist redigert av Sparky : 01-10-06 kl 21:41.
Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 20:16   #25
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassiske favoritter

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Tja, kanskje det? Jeg er vel blitt alt siden sist, tipper jeg, men det er egentlig bare kjekt. Alter har de mest utfordrende stemmene, synes jeg. Sånn rent melodisk. Det eneste er at jeg får skikkelig prestasjonsangst, ettersom jeg har vært ganske flink. Kanskje jeg ikke er det mer? :nervøs:

Altstemmene er jo utrolig vakre, og det er en super altgruppe i koret. Masse morsomme og hyggelige mennesker. Notelesing og sang er litt som å sykle, det kommer tilbake når man begynner å øve igjen. Vi har konserter uke 42, og etter det begynner vi å øve på Brahms, Faures requiem og Sjostakovich. Send meg en pm hvis du har lyst til å bli med.

Hvis du går inn på hjemmesiden http://www.ofkor.com/ kan du se litt om hva som kreves i forhold til prøvesang osv. Øvelser er mandager 18.45 - 21.30.

Hadde vært skikkelig stas om du slang deg med


Sist redigert av Pamina : 01-10-06 kl 20:19. Årsak: feil
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 20:55   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassiske favoritter

Jeg er veldig glad i klassisk musikk -
med Mozart som den store favoritten.
Spesielt er jeg glad i Requiem - men også Tryllefløyten.

Jeg liker også godt Orffs Carmina Burana veldig godt.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 00:02   #27
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassiske favoritter

Jeg får litt overdose av slikt hjemme med min kjære musikermann. Hans store drøm er å ringe inn til "Ring inn musikken", men de snakker for fort til at han klarer å notere nummeret. Han hører strengt talt mest på samtidsmusikk, da. Stravinskij og Ligeti og sånt. Jeg avreagerer med å spille hip hop på full guffe på mp3-spilleren.

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 07:16   #28
Sparky
Mean Milk Machine
 
Sparky sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 217
Sparky er litt kul
Standard

Sv: Klassiske favoritter

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg får litt overdose av slikt hjemme med min kjære musikermann. Hans store drøm er å ringe inn til "Ring inn musikken", men de snakker for fort til at han klarer å notere nummeret.

Du kan oppfylle den store drømmen:
Ring inn musikken - 815 49 002. Åpne linjer for klassiske musikkønsker fra kl 08.30 til 10.15.

Gjør mannen din glad i dag.

Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 19:37   #29
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassiske favoritter

Ja, jeg har prøvd å si at det bare er å sjekke nummeret på internett. Han er litt tafatt, stakkars.

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no