Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva bør minimum bredde i en gang være?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-13, 18:05   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Hva bør minimum bredde i en gang være?

Ja, noen som vet eller kan synse sammen med meg? Det er snakk om en gang mot tre barnerom, så endel ferdsel er det. Den er rett i overkant av 1 m bred idag, men vi vurderer ulike oppbevaringsløsninger der på hhv. 20 cm, 30 cm og 35 cm. I utgangspunktet hadde jeg sett for meg høyde på 128 cm for å ikke stjele for mye romfølelse, men så så jeg at Ikea har gjeninnført Pax i 201 høyde med dybde på 35 cm og det er unektelig særdeles anvendelige skap. Men da er jeg redd det vil føles trangt i gangen der...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 19:22   #2
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bør minimum bredde i en gang være?

For meg høyres det trangt ut, men eg treng luft rundt meg. Er dette skap med skyvedører? Skal det oppbevares ting der som er mykje i bruk? Tenker på om det ofte står folk framfor skapa mens det er andre som skal passere.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 19:27   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør minimum bredde i en gang være?

Nei, det er skap med hengsledører. Det kommer ikke til å være noe særlig køståing der altså. Det som bekymrer meg mest er at det blir trangt der for vanlig ferdsel med dørene igjen. Jeg synes plassen er raus idag, dvs at plassen gjerne kan brukes til noe fornuftig, men litt vanskelig å beregne hva som er for mye å ta bort.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 19:34   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bør minimum bredde i en gang være?

Tja. Har flyttet inn i hus med smal gang(synes jeg). Skal måle hvor bred den faktisk er.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 19:45   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør minimum bredde i en gang være?

Supert, millact

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 20:18   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør minimum bredde i en gang være?

Gangen i sokkelen er 106 cm bred. Det kunne ikke falle meg inn å ha noen oppbevaring der.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 20:25   #7
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør minimum bredde i en gang være?

Beregner du at gangen da blir ca 70 cm bred?Det høres lite ut. Jeg tenker at to personer bør kunne passere hverandre der. Eller at man bør kunne gå forbi med dørene åpne. Dørene er 50 cm brede. Da blir det 20cm igjen i bredden når dørene er åpne. Det høres lite ut?

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 20:29   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør minimum bredde i en gang være?

Hm, ja, huff, det gjør jo det altså... Jeg skal sjekke i yttergangen. For der har jeg Billy som garderobeskap, men der er det igjen noe bredere. Me check.

Kjipt når man føler man trenger mer oppbevaringsplass altså, og da vil bruke de døplassene som finnes optimalt. Hårfin balansegang det der.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 20:35   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør minimum bredde i en gang være?

Sjekket yttergangen nå. Der er det drøye 90 cm, så å kutte betraktelig ned over det ser jeg blir klønete - ihvertfall høyskap. Det vil bli klaustrofobisk... Sånn sett bør vi kanskje gå for Ikea Bestå som kun er 20 cm brede i såfall, men det er jo absolutt begrenset med plass altså... Smarte oppbevaringsløsninger inni der blir en utfordring.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 20:35   #10
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bør minimum bredde i en gang være?

Jeg har planer om å sette opp en bokhylle i en trang gang. Dørene fra soverommene går ikke ut i gangen, men inn i rommene. Er ikke sikker på hvor bredt det blir, men det er nok ikke sikkert at to stk kan passere rett foran hylla, nei. Jeg tenker at det ikke betyr noe, de 80 cm der hylla står.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 20:37   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør minimum bredde i en gang være?

Gangen vår er lang, med fem dører totalt. 2+3. Jeg vurderte bokhyller der, men jeg er veldig glad for at mannen snakket meg vekk fra det. Det hadde blitt trangt. Gutta bruker dessuten gangen som lekeplass noen ganger.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 20:40   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør minimum bredde i en gang være?

Det er ingen dører i selve gangen der hvor skapene skal stå, men gangen munner ut i en ny liten gang med dører på hver side og rett frem. Ja, snuppa bruker gangen til å leke i noen ganger hun også, men hun har rommet sitt rett ved så da får hun bruke det hvis vi går får hyller i gangen.

Elise: De 80 cm burde gå helt fint

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 20:56   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør minimum bredde i en gang være?

Dette vil du ikke tror jeg. Det blir veldig trangt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 20:57   #14
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør minimum bredde i en gang være?

Kan du ikke sette opp noen skoskap? For oppbevaring av enten sko eller luer, votter, skjerf eller lignende. De bygger jo ikke så mye.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 20:58   #15
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør minimum bredde i en gang være?

Hva med skoskap der? Vi har noen geniale fra ikea som tar liten plass, men så er det tette skuffer inni som bøyes ut når de åpnes og de brukes til alt annet enn bare sko også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 21:03   #16
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bør minimum bredde i en gang være?

Kva med skap på vegg opp under taket? Sånne små kjøkkenskap ein har over mikro t.d. Eg skal ha det på vaskerommet.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 21:04   #17
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bør minimum bredde i en gang være?

Gangen vår er ca 90 cm, har jeg målt med kroppen min akkurat nå. (Hvor er tommestokken når man trenger den?) Jeg kommer til å sette inn en bokhylle der til mandag, jeg kan fortelle deg hvordan det går. Det blir rett foran en dør da, og ikke helt høy. Vi har ofte såpass mye oppbevaring på gulvet i gangen at vi er vant til å gå trangt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 21:09   #18
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør minimum bredde i en gang være?

Disse skoskapene er geniale, og der har du også hylle på toppen. Bena under har vi skrudd av og bare skrudd skapet bedre fast i veggen, så da er det lett å vaske under eller evnt. sette en rad med sko under. Flere sånne ved siden av hverandre er det beste kjøpet vi noen gang har gjort i gangen. Brukes til alt fra sko, luer, votter, hoppestrikker, refleksvester og alt tenkelig og utenkelig.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 21:25   #19
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør minimum bredde i en gang være?

Takker for supre innspill! Ser de skoskapene (som jeg har siklet på tidligere, men har nå alt av sko og duppeditter i Billy i gangen isteden) er 19 cm. Da er det kort vei til Bestå som er 20 cm og har dører. Men jeg ser at det er hendig med slike skuffer også altså, da får man liksom puttet ting nedi. Men skap med dører er smart det også. Vi har f.eks. tenkt å ha barnas bøker i disse hyllene. Hadde vi fått inn Pax på 35 cm så hadde vi brukt endel til klesoppbevaring også (poden har et slikt skap inne på rommet sitt), men jeg ser det er håpløst å sette inn skap med den dybden. Som Katta sier "dette vil du ikke" - og det er nok veldig sant

Jeg har muligheten med å sette inn skap i den andre gangen, den som kommer før denne. Okei, dette blir litt knotete forkalrt ser jeg. Når man kommer inn i huset vårt så kommer man inn i en lang gang (vegg på høyre side med tre Billy skap som garderobe til yttertøy og sko. På venstre side; soveromsdør, trapp opp, baderomsdør). I enden av denne lange gangen snur den 90 grader og fortsetter enda en lang gang (uten dører), som da munner ut i en liten gang til med soveromsdør til høyre, venstre og rett frem).

Now! Muligheten er altså også å sette inn skap i den første gangen som er drøye 120 cm bred, men den har jeg liksom fredet utover disse Billy reolene, da dette er hva som møter en i det man kommer inn. Liker å ha en luftig fin følelse når jeg (og andre) trår inn i mitt hus. Derfor passer den andre gangen bedre, for den er ikke midt i glaningen til noen - bare barna som passerer frem og tilbake der.

Hmmmm... Vil ha mer lagringsplass!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 21:26   #20
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør minimum bredde i en gang være?

Elise: Ja, keep me posted

Puslingen: Det er såpass lav takhøyde i underetasjen at slike skap ikke vil fungere dessverre.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no