Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Sjampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-09, 08:25   #21
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

På begge hudavdelingane eg har vore innlagt på (St Olavs og Haukeland) har dei brukt tjærebaserte produkt på psoriasispasientane. Dei blir smurt inn om morgonen, får på seg klær berekna for formålet og går rundt med dette store deler av dagen. Det luktar ikkje godt, og det var ganske slitsomt å gå gravid i dette miljøet, gitt. Men om du får tak i tjærebasert shampo, så ville eg gitt det eit forsøk som kur ein gong i veka eller ved behov.'

Lukta kan forøvrig kamuflerast litt med spraybalsam med god lukt

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 08:29   #22
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Du har seborreisk eksem, sant? Lightformen av psoriasis? veldig vanlig. Fungoral funker. Fås på apotek. Få deg fungoralkrem også, som du kan smøre rundt hårekanten. Den er reseptbelagt, så snakk med legen.

Ellers er ingefærshampooen fra bodyshop ganske god, altså.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 08:30   #23
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Jeg har ikke psoriasis, men jeg har fryktelig tørr hodebunn. Henger meg på tråden for å få evt. råd.

Jeg tåler ikke SP sine produkter, men jeg har tålt fint en shampo frisøren min ikke lenger selger, ikke husker jeg hva den het heller . Prøvde en annen nå, Thomas Hill eller noe, men det hjalp ikke veldig det heller.

Señora er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 08:31   #24
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Fungoral skal ein vera innmari forsiktig med. Frisøren min sa at ho hadde vert oppom apoteket og sagt at dei ikkje kunne selga den uten å fortella folk om shampoen.

Den skal kun brukast i ein kort periode. Les pakningsvedlegget.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 08:32   #25
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

All soft shampoen hjalp i ei veke her. Og den som lukta så godt.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 11:54   #26
lalill
Ute av produksjon
 
lalill sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 647
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Redken Scalp Relief har fungert for meg:
http://www.redken.no/_no/_no/product...2_Scalp_Relief

__________________
des 2007, april 09.
lalill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 12:02   #27
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Jeg har Psoriasishodebunn og har hatt det i mange år. Fungoral fungerer ikke. Det som derimot fungerer er å vaske håret bare to-tre ganger i uken (jeg begynte med det etter pålegg fra hudlegen.) KMS sin antiflasshampo er foreløpig den eneste shampoen jeg ikke har reagert på. Jeg kan dessuten anbefale å føntørke håret innerst ved hodebunnen, gjerne med kaldluft for å ikke slite så mye på håret.

Innimellom må jeg behandle eksemet med Betnovat, men det har faktisk ikke vært nødvendig etter at jeg gikk over til KMS.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 12:04   #28
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Fungoral fungerer dersom det er sopp som plager, ikkje viss det er eksem hud.

Frisøren min annbefalte forresten ein tørr shampo som dei hadde på Vita. Ho brukte den for å drøye hårvasken, dei dagane ho hadde fri.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 12:10   #29
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Hva du enn gjør, IKKE bruk Nisim. Jeg fikk blødende sår i hodebunnen og holdt på å klø meg fordervet.

Ellers så har jeg også samme problem som HI og flere her.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 12:59   #30
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Jeg har eksem og klør av alt. Best har hodebunnen vert uten shampo / såpe, brukte natron og eplecidereddik. Nå bruker jeg urtekram sin shampo og balsam, men prøver å vaske håret så skjeldent som mulig (2-3 g i uken).

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 13:02   #31
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Mannen min er atopiker og det eneste han kan bruke er SebaMed sin shampoo som man får kjøpt på apoteket.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 14:02   #32
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Jeg har kjøpt en shampo på apoteket som heter Dercos fra Vichy. Den fungerer fint og håret blir ikke dødt og flatt av det som ved endel andre shampoer for samme problem.
Redken har også en som er god for sensitiv hodebunn.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 21:39   #33
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Mammas familie er plaget med seboreisk eksem (flassaktig og med voldsom kløe) i hodebunnen, og jeg har det litt i perioder. Prat med legen din, så kanskje du får resept på noe som kan hjelpe. Mamma får noe som heter Betnovat, - tyntflytende legemiddel osom smøres i hodebunnen. Hjelper veldig!

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 21:44   #34
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Jeg fikser ikke shampooer med tjæretendenser... Husker jeg måtte bruke sånne ting når jeg var liten. Grusom lukt!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 10:33   #35
Koiane
hullteppe
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 23
Koiane har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Jeg slutter her og sletter derfor alle mine 21 innlegg


Sist redigert av Koiane : 20-08-10 kl 13:04.
Koiane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 11:00   #36
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Jeg har brukt Bio+ fra Cutrin. Den synes jeg var veldig god.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 11:07   #37
Septembermamma
Nybegynner
 
Septembermamma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 11
Septembermamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Du har seborreisk eksem, sant? Lightformen av psoriasis? veldig vanlig. Fungoral funker. Fås på apotek. Få deg fungoralkrem også, som du kan smøre rundt hårekanten. Den er reseptbelagt, så snakk med legen.

Ellers er ingefærshampooen fra bodyshop ganske god, altså.


Nei det er ikke seboreeisk eksem. Det er psoriasis. Har ganske mye av det i perioder og. Bruker Betnovat(trur det er sånn det skrives), men må nesten ha en skikkelig shampoo å bruke iblandt og

Det tipset med natron har jeg faktisk fått tidligere, har bare ikke somlet meg til å kjøpe natron. Så det virkelig faktisk? Jeg trodde det bare var humbug

Septembermamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 11:12   #38
Koiane
hullteppe
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 23
Koiane har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Jeg slutter her og sletter derfor alle mine 21 innlegg


Sist redigert av Koiane : 20-08-10 kl 12:58.
Koiane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 23:19   #39
kharadra
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 286
kharadra er litt kul
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

.....


Sist redigert av kharadra : 15-08-09 kl 17:18.
kharadra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 23:35   #40
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg bruker en fra SP som er for sensitiv hodebunn.

Jeg har psoriasis og denne bruker jeg også, den har jeg kjempegod effekt av! Fås kjøpt bla på Nikita salongene.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no