Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Har du sett en film ingen andre har sett?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-09, 09:29   #1
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Har du sett en film ingen andre har sett?

Eller som du tror ingen andre har sett? Blir spennende å se om du er helt unik eller om andre her inne faktisk deler dine snurrige filmopplevelser.

Jeg prøver meg med "The Cat from outer Space". Noen som har sett den? Jeg så den hos min tante på åttitallet, hun var den eneste jeg kjente som hadde kabel-TV og VHS-opptaker.

  Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 09:42   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett en film ingen andre har sett?

Jeg har sett American Astronaut, en helt fantastisk indiefilm beskrevet som en space western musical.


Jeg har også sett The Saddest Music in the World, nok en indie-musical. Med bl.a. Isabella Rosselini.

Begge er svarthvittfilmer fra 2000-tallet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 09:43   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du sett en film ingen andre har sett?

Jeg har sett Solaris, fra 1972.
Den tror jeg kanskje jeg er alene om.

Ellers har jeg sett Slaktehus 5 og anbefaler alle å se den. Eller enda bedre - å lese boka.

  Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 09:51   #4
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du sett en film ingen andre har sett?

Jeg har ikke sett den, Albertine. Aldri hørt om den heller.

Jeg prøver meg på Killer Rats. Ingen GOD filmopplevelse, tror det er typisk B film.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 09:52   #5
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du sett en film ingen andre har sett?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har sett Solaris, fra 1972.
Den tror jeg kanskje jeg er alene om.

Ellers har jeg sett Slaktehus 5 og anbefaler alle å se den. Eller enda bedre - å lese boka.

Solaris har jeg også sett.

Favorittfilmen til meg og storesøsteren min da vi var små var en film fra Østeuropa dubbet til norsk (en musical) som het "Ungene vinner". Tror ikke mange var sære nok til å ville låne den (fikk vi i alle fall høre i den lokale videosjappa).

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 09:55   #6
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du sett en film ingen andre har sett?

Jeg har også sett Solaris. Måtte klikke på linken for å være sikker.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 09:59   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett en film ingen andre har sett?

Jeg har sett mange smale, rare filmer oppigjennom, men kommer ikke på noen nå. Men en periode på 90-tallet gikk det omtrent sport i å finne filmer så sære at de nesten ikke var laget enda.

Men så har jeg til gjengjeld ikke sett noe av det man bør ha fått med seg da... :skamme seg:

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 09:59   #8
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett en film ingen andre har sett?

Fan Chan, eller My Girl. Den er helt fantastisk. Jeg kom helt tilfeldig over den på Film Fra Sør-festivalen i 2004. Jeg så den sammen med min mann og svigermor, og alle tre var helt salige etterpå. Jeg klarte etterhvert å få tak i den på dvd også, så jeg har fått sett den noen ganger til. Den anbefales virkelig til absolutt alle. Morsom og søt, med et soundtrack av en annen verden. (Literally. ) Jeg tror ingen andre har sett den, med unntak av de 20 andre som satt i salen den dagen. Thailandsk, romantisk drama er liksom ikke så hot.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 10:00   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du sett en film ingen andre har sett?

Jeg glemte at dette er fp. Selvsagt har vel alle sett sær scinece fiction fra 1972 liksom.

Det er vel mer sjans for at ingen har sett Fame kanskje? Den som går på kino nå. Den har jeg også sett.

  Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 10:03   #10
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett en film ingen andre har sett?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.


Det er vel mer sjans for at ingen har sett Fame kanskje? Den som går på kino nå. Den har jeg også sett.

Why?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 10:03   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du sett en film ingen andre har sett?

Kinobursdag.

  Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 10:12   #12
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du sett en film ingen andre har sett?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Eller som du tror ingen andre har sett? Blir spennende å se om du er helt unik eller om andre her inne faktisk deler dine snurrige filmopplevelser.

Jeg prøver meg med "The Cat from outer Space". Noen som har sett den? Jeg så den hos min tante på åttitallet, hun var den eneste jeg kjente som hadde kabel-TV og VHS-opptaker.

Den har jeg sett!!!

Hva med tyggegummifabrikken? (Finner ingen link, am. komedie, også 80-tallet.)
Eller The Adventures of the Wilderness Family? Ååå, den var bra!
http://www.imdb.com/title/tt0072610/

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 10:17   #13
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du sett en film ingen andre har sett?

The Dark Crystal er kanskje også noe mange ikke har fått med seg? Den er genialt bra. Helt nydelig.

  Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 11:41   #14
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du sett en film ingen andre har sett?

Jeg er glad i dokumentarer, og mine eneste kinobesøk igjennom året er som oftest til filmfestivaler. Dermed har jeg sett endel filmer som få andre har sett. Men om de filmene jeg nevner under er filmer som ingen andre har sett vet jeg ikke, men det er i hvert fall ting som mine venner ikke har sett, eller vært interessert i å se.

Dokumentarfilmer:
Born into Brothels (som jeg stadig anbefaler flere år etter at jeg så den), Religulous, Surfwise, For the Bible Tells Me So, Gunnar goes comfortable (den husker jeg som utrolig merkelig mest av alt).

Andre gode filmer som kanskje ikke så mange andre har sett:
Lazarescus Død (To og en halv times saaaktegående film, men den er vel verdt tiden allikevel), Me and You and Everyone We Know (søt, feelgood film, som jeg regner med at mange har sett iom at den sendes på Canal Digital ca. hver dag), Bin Jip, C.R.A.Z.Y., Nobody Knows (veldig sterk).

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 11:46   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett en film ingen andre har sett?

Solaris har jeg også sett, men bare den nye versjonen (2007?) og den har vel kanskje mange andre også sett.
Ellers har jeg nok sett en god del grøssere mange andre ikke har sett. Spesielt asiatiske.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 11:52   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett en film ingen andre har sett?

Vacas?

Rar spansk film fra 1992.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 11:53   #17
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du sett en film ingen andre har sett?

En film jeg liker veldig godt, og som jeg aldri har hørt om at noen andre har sett, er "Reach the Rock", fra 1998. Tror nok den kom rett på DVD.


(Kilde: youtube.com)


Jeg kan ikke engang sette fingeren på hvorfor jeg likte den så godt, men hele stemningen i filmen var nydelig.

Noen andre som har sett den, eller kjenner noen som har? Det føles rart å alltid henvise til den filmen hvis noen spør meg om filmer jeg liker veldig godt- og aldri få noe feedback fra noen...

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 12:04   #18
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.991
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du sett en film ingen andre har sett?

Opprinnelig lagt inn av indie, her.

J
Andre gode filmer som kanskje ikke så mange andre har sett:
Lazarescus Død (To og en halv times saaaktegående film, men den er vel verdt tiden allikevel), Me and You and Everyone We Know (søt, feelgood film, som jeg regner med at mange har sett iom at den sendes på Canal Digital ca. hver dag), Bin Jip, C.R.A.Z.Y., Nobody Knows (veldig sterk).

Jeg har sett Me and you and everyone we know (ligger til salgs på forumet her ) og Bin Jip, fine filmer. Men du har nok rett. De er litt sære.

Jeg kan sende stafettpinnen videre, og si at jeg ikke tror det er så mange som har sett denne fantastiske filmen: Nói Albinói. Eller hva med denne - Memories of murder?

Eller hva med Harold and Maude? Den ligger riktig nok inne på imdbs topp 250, men jeg kjenner få som har sett den. Herlig sær film.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 13:02   #19
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du sett en film ingen andre har sett?

Det er nok flere som har sett filmen for vi var ikke alene i kinosalen. Men, Brent av solen (russisk) er en fantastisk film som jeg tror ikke så mange har sett og som føyer seg inn blandt de beste filmene jeg har sett.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 13:06   #20
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett en film ingen andre har sett?

Jou Dou

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no