Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hva kan jeg gjøre for å ikke få inn naboenes katter?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-11, 12:23   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.393
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva kan jeg gjøre for å ikke få inn naboenes katter?

Foruten det helt åpenbare som å lukke dører og vinduer?

Problemet er egentlig ikke i huset (litt problem her også da jeg er allergisk), men i bod og garasje. Dørene står åpne til tider. F.eks. nå i en periode da jeg går mellom garasje og bod med ting da vi pakker opp flyttesker som står i garasjen. Ettersom jeg bærer ting så blir det mye styr å ha lukkede dører. Det er to katter som sniker seg inn og som legger seg for å sove der inne. Det kan gå dager før jeg er inne der igjen og det er selvsagt ikke bra for kattene og det kan bli katastrofalt. I garasjen er det vanskelig å finne dem da de kommer seg opp i taket der det henger noen planker som vi har lagt ting mellom. Der ligger de og sover.

What to do? Må jeg få dem redde for boden og garasjen? Er det noen luktemiddel som hjelper?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 12:31   #2
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre for å ikke få inn naboenes katter?

Vi har prøvd det meste mot katter, uten hell. Men jeg har en tante som sverger til å legge ut terpentin, og det skal visstnok være veldig effektivt, så kanskje det er verdt ett forsøk. Og bare sånn for ordens skyld - det er lukten av terpentinen som gjør at kattene holder seg unna.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 12:35   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre for å ikke få inn naboenes katter?

Nykvernet pepper er ganske effektivt.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 12:38   #4
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre for å ikke få inn naboenes katter?

Hadde vært lettere om det hadde vært huset, for da ser man jo som regel når de kommer inn, og man kan storme etter dem og skremme dem skikkelig. Det hjelper i alle fall her. Har en guttekatt som kommer innimellom, men når jeg skremmer han bort tar det ganske lang tid før han tør å prøve igjen.

For din del ville jeg kanskje prøvd pepper, eller kanskje noe sånn man får kjøpt i dyrebutikk. Husker ikke hva det heter, men er vel en slags gelè man legger ut?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 12:44   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.393
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre for å ikke få inn naboenes katter?

Hvor lenger er pepper NYkvernet? Jeg regner med at jeg må legge ut ny ganske ofte?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 13:32   #6
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre for å ikke få inn naboenes katter?

Jeg stengte nabokatten inne i boden... Den var relativt desperat da den slapp ut igjen og har aldri prøvd seg siden.

For ordens skyld: Jeg visste ikke at katten hadde sneket seg inn da jeg lukket døre. Jeg oppdaget den ikke før jeg åpnet døra og katten spratt ut. Hvor lenge den hadde vært der er jeg usikker på. Men det var over et døgn.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no