Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hjelp til kaloriberegning?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-12, 13:05   #21
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp til kaloriberegning?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Det er jo noen av de vanlige, norske standardgreiene som drar på i kaloriregnskapet, da, og brødskiver, ost og brunost er blandt de, samme med pasta og ris. Om du bytter ut brød med knekkebrød og ost med skinke snakker vi om noe helt annet ifh til kalorier. Man kan ikke slanke seg med kaloritelling og spise akkurat det samme som før. Jeg tipper de som nevner over her at det er vanskelig å komme opp på 1500 allerede for lenge siden har luket vekk disse tingene i kostholdet.

Jeg er veldig klar over det, men knekkebrød med skinke er ikke like mettende som brødskive med ost. Jeg slanker meg ikke, men er såpass slank og i lite bevegelse, noe som gjør at jeg skal ligge på 1500 kcal for ikke å gå opp i vekt. Hadde jeg slanket meg så hadde det vært noe helt annet å måtte kutte ut brødskive med ost, det er mye verre når målet er å ikke gå mer opp i vekt.

Jeg har nå prøvd å kutte brødet ned til ett minimum og fortsatt syns ikke jeg det er vanskelig å komme opp i 1500 kcal.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 13:10   #22
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til kaloriberegning?

Kan du spise en omelett eller noe eggegreier i tillegg? Kanskje med skinke, ost og paprika elns? Nøtter? oliven? avokado?
Og hvertfall mer grønnsaker?


Sist redigert av m^2 : 01-08-12 kl 14:49.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 13:13   #23
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp til kaloriberegning?

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg er som deg, trøtt, jeg elsker mat og kan lett spise bare mat med langt over 2000 kcal daglig. Brødskive med brunost, gode salater med mye kjøtt, dressing og oliven, frukt, store middagsporsjoner og fristende kveldsmat. Mat er deilig.

Her og. Pluss all dritten i tillegg. Men skal jeg (nei, har jeg) sluttet med fra og med i går.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 17:27   #24
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.884
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp til kaloriberegning?

Ikke det du spør om, men du trener mye spinning? Jeg har sett, fra noe jeg synes var sikre kilder, at om man trener bare spinning kan kroppen bli "stresset", fordi det på en måte er en stressende treningsform, og derfor holde på kaloriene.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 17:58   #25
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjelp til kaloriberegning?

Oj, her har det tatt av.

Jeg teller ikke hverken kalorier eller karber. Ikke slanker jeg meg heller. Dog prøver jeg å holde litt oversikt sånn ca fordi jeg skal i gang og slanke meg etterhvert. Jeg feilberegnet lunsjen fullstendig i går. Det skjønte jeg raskt - jeg var jo skrubbsulten. Men å gå så til de grader tom burde jeg ikke gjort om jeg lå på 1500 så dermed måtte noe være feil i overlagt mitt. Normalt kunne jeg bare spist noe, men på grunn av jobbsituasjon akkurat i går ble det ikke mulig å fikse lunsjbommerten.

Jeg kan ikke gå i tabeller og lete etter næringsinnhold. Da er jeg koko de luxe på et øyeblikk.

  Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 17:59   #26
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjelp til kaloriberegning?

For å betrygge samtlige - i dag har jeg spist havregrøt med cc, en karbonade, 12 biter sushi, en karbonade til, en kurv jordbær, en gjeng knaskegulrøtter og har fortsatt igjen å spise middag.

  Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 18:06   #27
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp til kaloriberegning?

Det hørtes bedre ut, ja! Og så er det sjakktrekk å ha nøtter e.l. i kontorskuffen til sånne dager som i går, det har reddet mitt blodsukker mang en gang.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 10:37   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.984
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til kaloriberegning?

Har jobben din fruktkurver?

Nå er jeg utsultet og det er ikke lunsj før nærmere 12. Da er det veldig godt å jobbe et sted hvor man kan ta seg en banan eller et eple. Slikt inneholder jo for mye karbohydrater, men er allikevel tillatt i "min diett". I dag falt valget på en banan. Det metter mest.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no