Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

En god barnekokebok? Eller kokebok som passer for barn

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-12, 22:54   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En god barnekokebok? Eller kokebok som passer for barn

Jeg har planer om at Hiawata (7) skal hjelpe til med middagen en dag i uka, og tenkte at en kul kokebok kunne sette fart på entusiasmen. Han skal få sammen med sin egen barnekokkekniv.

Har noen tips til kule kokebøker som kan engasjere litt kresne barn?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 23:04   #2
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En god barnekokebok? Eller kokebok som passer for barn

Den unge håpefulle her har vært og er enda en smule ... Konservativ i matveien. Han fikk Nam! i gave gir en del år side. Den har vært flittig brukt her i huset. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/par...pt=2&pid=56001

Kokebok fra Opplysningskontoret for egg og hvitt kjøtt har også en grei bok, som har noen greie oppskrifter.
http://www.matprat.no/sitefiles/4/ve...keboka-var.pdf

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 23:07   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En god barnekokebok? Eller kokebok som passer for barn

Konservativ i matveien høres kjent ut. Boka inspirerte altså? Syns han det er gøy?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 23:57   #4
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En god barnekokebok? Eller kokebok som passer for barn

Han har alltid vært glad i å lage mat og flere av rettene i boka ble forsøkt og er tatt inn i reportaret her hos oss. Han har vært rimelig stolt over at enkelte av rettene er hans spesialiteter og har derfor villig tatt oppdraget med å lage de til middag.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 08:26   #5
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: En god barnekokebok? Eller kokebok som passer for barn

Vi fikk en på skolen, en slags kampanje for noe, den var veldig barnevennlig. Den som hadde kommet på hva den het da..

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 08:48   #6
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.339
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: En god barnekokebok? Eller kokebok som passer for barn

Jeg liker denne, "Klare Sjøl" heter den.

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...4850896&rom=MP

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 09:01   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En god barnekokebok? Eller kokebok som passer for barn

Takk for tråd. Jeg synes det er vanskelig å finne gode kokebøker for barn.

Snuppa lager middag en dag annenhver uke. Det går mye i halvfabrikata. Det er det hun liker best og det er det hun har lyst til å lage. Jeg synes det er viktigere at hun har glede av matlagingen sin enn at det er supersunt. Hun serverer mye fiskegrateng, fiskekaker i hamburgerbrød, fiskepinner, laks bakt i ovn med wokede grønnsaker, kjøttboller i tomatsaus, taco eller kyllingwok. Hun har vokst voldsomt på ansvaret og har full respekt for at jeg vil ha godt med grønnsaker til middag hver dag.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 09:20   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En god barnekokebok? Eller kokebok som passer for barn

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Vi fikk en på skolen, en slags kampanje for noe, den var veldig barnevennlig. Den som hadde kommet på hva den het da..

Den har vi også.

Hva er det den heter, da ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 09:22   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En god barnekokebok? Eller kokebok som passer for barn

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Den har vi også.

Hva er det den heter, da ...

"Mathjelpen for foreldre" heter den.

Knotten synes det var noe gøy og noe alt for sært i den.-

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 19:41   #10
JustJ
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 3
JustJ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: En god barnekokebok? Eller kokebok som passer for barn

Ikke akkurat kokebok, og ikke alle oppskriftene passer like godt til barn, men bloggen Mat med Monkis (med en leke-apekatt som kokk) har flere oppskrifter som appellerer til barn: http://matmedmonkis.blogspot.no/sear...l/barnevennlig

JustJ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 19:46   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En god barnekokebok? Eller kokebok som passer for barn

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Takk for tråd. Jeg synes det er vanskelig å finne gode kokebøker for barn.

Jeg også!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes det er viktigere at hun har glede av matlagingen sin enn at det er supersunt.

Der er jeg også. Nå skal han få sansen for å hjelpe til, og for smak tenker jeg i første omgang, så kan jeg godt fire litt på sunnhetskravene den ene dagen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 20:11   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En god barnekokebok? Eller kokebok som passer for barn

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Vi fikk en på skolen, en slags kampanje for noe, den var veldig barnevennlig. Den som hadde kommet på hva den het da..

Vi og. Vi fikk Mathjelpen for Forelde.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 20:13   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En god barnekokebok? Eller kokebok som passer for barn

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Takk for tråd. Jeg synes det er vanskelig å finne gode kokebøker for barn.

Snuppa lager middag en dag annenhver uke. Det går mye i halvfabrikata. Det er det hun liker best og det er det hun har lyst til å lage. Jeg synes det er viktigere at hun har glede av matlagingen sin enn at det er supersunt. Hun serverer mye fiskegrateng, fiskekaker i hamburgerbrød, fiskepinner, laks bakt i ovn med wokede grønnsaker, kjøttboller i tomatsaus, taco eller kyllingwok. Hun har vokst voldsomt på ansvaret og har full respekt for at jeg vil ha godt med grønnsaker til middag hver dag.

Så flott! Hvordan begynte dere, hva hjelper du til med osv? Dette kunne vært en god læring for min 7-åring også tenker jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 20:32   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En god barnekokebok? Eller kokebok som passer for barn

Jeg tar ting inn og ut av stekeovnen, og tømmer av pastavann og sånt. Kutting og steking klarer hun selv.

Det var Honeybunny her inne som satte meg på ideen. Hennes sønn gjør også dette og han og Snuppa er jevngamle. Det har gått overraskende fint. Og hun trives med oppgaven. "Nei, jeg kan ikke være med deg hjem i dag, for jeg skal lage middag." er visst en ganske kul ting å si.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 18:14   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En god barnekokebok? Eller kokebok som passer for barn

Jeg fisker opp igjen denne, for å se om flere har tips. Jeg tenker å handle kokebok og barnekokkekniv før skolestart.

Tenkte han skulle få en Masahiro for barn: http://www.skarpekniver.com/index.php?cPath=40

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no