Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-16, 11:55   #61
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Jeg bruker kun lommebok på ferier/reiser. Til vanlig bruker jeg en kortholder, som rommer sedler, mens mynt går i lommen og deretter enten blir lagt i bilen, eller i myntboksen vår her hjemme.

Eldste og yngste bruker lommebok, mens mellomste kun har kortholder. Yngste er også den som innimellom tømmer myntboksen for å fylle opp sin lommebok.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-16, 15:53   #62
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.796
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Jeg bruker lommebok og kommer ikke til å slutte med det første heller. Jeg har ellers bare to nøkler som er i daglig bruk (husnøkkel og bilnøkkel).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-16, 12:43   #63
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Jeg har en lommebok. Den.... vet jeg hvor er sånn et par ganger i året. Mao bruker jeg den ikke.

Jeg har kort i mobildekselet og der er plass til å legge en seddel i en lomme også. Mynt utgår følgelig, men det har jeg ikke savnet heller utenom 17. mai og da har jeg penger i bunadslomma uansett.

Ungene ØNSKER seg lommebok, men de er jo altså i pre-kort alder på 5 og 8 år og med feriepenger i kontanter.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-07-16, 13:51   #64
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Nøkkelknippe ja, det har jeg også. To nøkler til forskjellige dører på huset, bilnøkkel og jobbnøkkel.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-16, 14:01   #65
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Nei.. jeg har mobildeksel der jeg har visakort og masterkort. Det er jo litt risikabelt, om jeg mister den. Men det er bare så praktis
Jeg har også ei lommebok som jeg tar med meg i veska om vi skal til byen eller noe sånt, men sånn til daglig har jeg ikke kontanter nei

Snuppa har ei lita veske, og ei lita lommebok der hun har visakortet sitt.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-16, 20:15   #66
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Husnøklene er på nøkkelknippet for bilen (som er nøkkelløs, men har for å åpne døra).

På jobben har jeg nøkkelkort/ID kort, men pga at jeg har sensitiv info på kontoret, må jeg ha nøkkel til kontoret også. Men dette går jeg med rundt halsen.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-16, 22:57   #67
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du lommebok? Bruker ungdommen din/ barnet ditt lommebok?

Jeg har hatt litt forskjellig de siste årene, med mobildeksel som minste alternativ, men har nå gått tilbake til vanlig lommebok med mange lommer.
Der er det rom for alle kortene (jeg prøvde å sile ut, men resultatet ble jo at jeg aldri hadde de kortene jeg trengte tilgjengelig) og flere rom til penger. Det betyr at jeg kan skille norske og svenske (vi har hytte i Sverige) og faktisk ha euro for seg også. Tipp topp.

Jeg har forøvrig hele tre nøkler bare hjem nå, en fellesnøkkel som går til alle fellesrom, en til døra vår og en til postkassa. Stor overgang etter å ha hatt kodelås en god stund. Første par ukene følte jeg ikke jeg gjorde noe annet enn å lete etter nøkler.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no