Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Melkeskum til kaffe

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-12, 15:00   #1
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Melkeskum til kaffe

Jeg har avansert i kaffeutstyret og lurer litt på dette med melkeskummer. Jeg har vegret meg for å kjøpe en ordentlig espressomaskin med steamer og det hele, mest fordi det tar så mye plass og skal man bruke så mye penger på en kaffemaskin så vil jeg helst ikke angre på det. De er fin, men stor og tung så de blir værende der de er plassert.

I midlertidig har jeg gått for litt lettere utstyr, kaffekvern og separat melkeskummer. Det ryddes lett unna, i det minste en fordel. Jeg har lenge hatt slik man har på en kokeplate og pumper en greie opp og ned noen ganger og vips man har skum. Nå kjøpte jeg en elektrisk melkeskummer som gjør alt ved å trykke på en knapp, men den skummer noe veldig! Vanlig H-melk skummer mest, mens den økologiske lettmelken betraktelig mindre, har ikke prøvd skummet eller ekstra lett enda.

Er det noen som har peiling i melkeskummerlandskapet?


Sist redigert av arrow : 09-07-12 kl 15:23.
arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 15:04   #2
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.598
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: melkeskum til kaffe

Jeg har melkeskummer fra OBH Nordica, og det er forskjell på melketypene, ja. Virker som det blir mer skum når det er mer fett i melken.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 17:26   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melkeskum til kaffe

Jeg har Aeroccino elektrisk melkeskummer, får veldig fint skum med skummet melk. Jeg liker ikke helmelkskum i kaffe.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 21:37   #4
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melkeskum til kaffe

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har Aeroccino elektrisk melkeskummer, får veldig fint skum med skummet melk. Jeg liker ikke helmelkskum i kaffe.

Jeg har også den og er veldig fornøyd. Jeg liker det aller best med H-melk, men bruker lettmelk til hverdags.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 21:44   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melkeskum til kaffe

Skummet melk blir jo mye stivere og lettere skum. Mye bedre!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 21:46   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melkeskum til kaffe

Jeg er ikke veldig glad i melkeskum i kaffe, men jeg har en melkeskummer (elektrisk pisk) som jeg kjøpte for 1 euro i Tyskland. Den funker faktisk veldig bra og den gir helt perfekt skum de gangene jeg har lyst på det. Jeg bruker alltid lettmelk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-12, 20:01   #7
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Melkeskum til kaffe

Takk for dete tips og erfaringer. Det virker som om man kan justere resultatet etter som man blir mer kjent med ytstyret man har, nå har jeg veeldig mye skum i kaffen

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 15:51   #8
Trallala
Nybegynner
 
Trallala sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 8
Trallala har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Melkeskum til kaffe

Jeg har melkeskummer fra Nespresso. Den har to ulike visper som gir forskjellig typer skum. Den er super! Lager varmt eller kaldt skum.

Trallala er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no