Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hjelp til kaloriberegning?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-12, 08:09   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hjelp til kaloriberegning?

Jeg kan ikke gå inn i tabeller og slå opp ting selv, jeg har lett for å bli fanatisk og erte i gang en spiseforstyrrelse. Men jeg lurer på om jeg kanskje spiste aldeles for lite i går eller om det burde holdt.
Kan noen ta en sjekk for meg på dette her:

1,5 dl ekstra lett melk
50 g havregryn
150 gram cottage cheese

100 g reker
1/4 slangeagurk
1/4 gulrot

1 liten nakkekotelett
1 pølse
Ca åtte cherrytomater med basilikum
Tre sjampinjonger

Fem skiver spekeskinke (fra påleggspakke)


Jeg gikk nemlig tom så det suste og ble virkelig dårlig mellom lunsj og middag, så jeg trenger å ta en sjekk her. I hodet mitt skal dette forestille å være i overkant av femtenhundre kalorier.

Ingenting er stekt i fett, middagen ble laget på grill.

  Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 08:16   #2
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp til kaloriberegning?

Etter et kjapt overslag kommer jeg til under 1000. Alt for lite.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 08:18   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjelp til kaloriberegning?

Jeg glemte bærene. Jeg spiste 200 g bringebær også. Men det er veldig lite kalorier da.

Under tusen kan forklare formen min ja. Jeg ble helt elendig.

  Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 08:34   #4
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp til kaloriberegning?

Jeg tror du har lett for å overdrive hvor mye kalorier hver ting inneholder, jeg mener å huske vi har snakket om det før i en annen tråd (?). Om du jevnlig tror du spiser rundt 1500-1600 kcal og egentlig er nærmere 1000, vil jo kroppen gå i sparemodusm og forbrenningen gå tilsvarende ned. Et vanskelig dilemma, da, om du ikke føler du kan sjekke skikkelig, men likevel prøver å regne sånn ca.


Jeg kommer til så vidt over 1000 kalorier på appen min, og det som virkelig er katastrofalt er lunsjen, den inneholder ikke 150 kalorier engang, og det er alt for lite å greie seg på.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 08:46   #5
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til kaloriberegning?

Oi, det var lite! Du bør legge på en del i lunsjen, ja. Og kanskje spise en lett kveldsmat? Men du, erter du i gang spiseforstyrrelsenår målet faktisk er å få i seg nok mat i løpet av dagen?

Jeg har aldri slitt med maten, så jeg kan ikke sånt, det er derfor jeg spør. Men jeg ser samtidig at når jeg skal justere kostholdet mitt så er det ganske greit å kjøre registrering et par uker for å få oversikt over hvor mye kalorier det faktisk er i forskjellige typer matvarer. Til dels handler det om at jeg rett og slett føler meg mettere hvis jeg vet at jeg har spist nok. Og til dels handler det om at jeg får noen vekkere når det kommer til hva jeg faktisk kan spise ubegrenset av og hva som inneholder overraskende mye kalorier.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 09:00   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til kaloriberegning?

Ligger ikke dette litt i spiseforstyrrelsens natur da, å tenke at mat inneholder mer kalorier enn det faktisk gjør og dermed ende i fella med å spise for lite. Jeg bruker en app til å registrere mitt inntak og jeg blir stadig forbauset over hvor mye jeg må jobbe for å klare 1500 kcal pr dag. (uten å fylle opp med søppel, that is).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 09:13   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til kaloriberegning?

Jeg lager frokost av ca 1 dl havregryn, 50 ml ekstra lett lettmelk (resten vann) og 100 g cottage cheese. Så har jeg sukrin og kanel på. Jeg regnet på dette i morges og fant ut at det ble ca 200 kalorier. En helt perfekt Grete Roede-frokost med andre ord. Vanligvis tar jeg en latte også, men den sparte jeg til kaffebaren på vei til jobb i dag. Den er ca 100 kalorier (går med i underkant av 2 dl melk).

Når jeg går tom, så fyller jeg på med frukt.

Jeg tror du må bestemme deg for om du skal telle kalorier eller karbohydrater. Teller du begge tror jeg det er lett å trå feil. Jeg legger meg på kaloritelling med moderat karbohydratinntak (men da helst av den lange typen). Frukt fungerer greit i min diett.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 09:33   #8
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp til kaloriberegning?

Jeg husker ikke så mye av kaloritabellene lenger (og jeg skal definitivt ikke oppsøke dem akkurat nå), men med det blotte øye ser jeg jo at det der er alt, alt for lite. Du trener masse og er høy, du kan ikke spise så lite altså. Legg inn noen sunne mellommåltider, du kan ikke gå fra lunsj til middag på reker og slangeagurk. Jeg blir litt bekymret for deg, kjenner jeg.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 09:38   #9
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp til kaloriberegning?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg bruker en app til å registrere mitt inntak og jeg blir stadig forbauset over hvor mye jeg må jobbe for å klare 1500 kcal pr dag. (uten å fylle opp med søppel, that is).

Dette er mitt problem også. 1500 kalorier er utrolig mye hvis en tar bort det som er syndig.

En neve nøtter kan jo hjelpe litt, sunt og næringsrikt. Kanskje i to-tida, mellom lunsj og middag, og en lunsj som gir deg litt mer å gå på.

Jeg kan ikke så mye om lavkarbo, men å kutte så hardt både på karbohydrater og kalorier kan ikke være bra i lengden. I et klassisk lavkalorikosthold er det jo ikke sånn at man skal fråtse i raske karbohydrater. Men litt grovt brød, ris, pasta eller poteter er det rom for og bruk for.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 09:43   #10
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp til kaloriberegning?

Jeg måtte også sjekke, og kom heller ikke opp i 1000 på det kostholdet der. Ikke rart du går tom. Lunsjen må du jo enkelt kunne gjøre noe med - og noe mer som metter etter middag?

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 09:53   #11
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp til kaloriberegning?

Ikke lett dette kostgreiene, men jeg hjelper gjerne.

1,5 dl ekstra lett melk: 57 kcal
50 g havregryn: 188 kcal
150 gram cottage cheese: 144 kcal

100 g reker: 66 kcal
1/4 slangeagurk: 50 g agurk blir 5 kcal
1/4 gulrot: 50 g gulrot blir 18 kcal

1 liten nakkekotelett: 210
1 pølse: 138 (Gilde grillpølse)
Ca åtte cherrytomater med basilikum: 22
Tre sjampinjonger: 50g rå sjampinjong blir 12 kcal

Fem skiver spekeskinke (fra påleggspakke): 65 kcal

Totalt: 925 kcal (52 karber, 42 fett, 81 protein)

Smilefjes: Lunsjen din har alt for lite kalorier og er mer som et mellommåltid å regne. I tillegg til det du spiste i går kan du legge på:

3 havreknekkebrød med lett Philadelphia og kokt skinke, grønnsakspynt
1 glass ektra lett melk
1 Skyr

Da kommer du nesten opp i 1500 kcal, og du kommer også opp på 80 g kalsium (anbefalt 100 g daglig).

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 09:57   #12
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp til kaloriberegning?

Jeg tror, gitt at du ikke har altfor lavt stoffskifte nå, at du bør ligge på 1400-1500 kcal daglig.

Jeg går ned i vekt med den kalorimengden, jeg er lettere enn deg, men trener ikke mer. Men jeg har heller ikke noen historie med stoffskifte.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 10:02   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til kaloriberegning?

Skal du spurtslanke deg eller skal du gå sakte, men sikkert ned i vekt?

Jeg vet at kiloene sitter hardt hos deg, men hvis du gir kroppen for lite å jobbe med, så er det vanskelig å gå ned i vekt. Jeg vil anta at du minst skal ha i deg 1500 kalorier om dagen for at du skal gå ned. Så kan du eventuelt redusere ytterligere når du har gått ned en del. Det gjør det litt mer overkommelig for deg over tid også.

Men alt dette vet du helt sikkert. Du gjør det bare litt ekstra vanskelig for deg selv når du ikke vil telle kalorier og gjør det allikevel.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 10:11   #14
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp til kaloriberegning?

I tillegg til å inneholde fryktelig lite kalorier, inneholder lunsjen veldig lite balansert næring, det er vel stort sett bare litt proteiner og vann, mer eller mindre. Legg til en avokado og et knekkebrød, så tenker jeg det funker vesentlig bedre.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 10:44   #15
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp til kaloriberegning?

Du, må eg snakka litt til deg no eller ?

Andre har sagt det før, så eg skal ikkje gå inn på detaljer her, men det er for lite.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 10:58   #16
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp til kaloriberegning?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg bruker en app til å registrere mitt inntak og jeg blir stadig forbauset over hvor mye jeg må jobbe for å klare 1500 kcal pr dag. (uten å fylle opp med søppel, that is).

Dette fatter ikke jeg. Jeg begynte å gå sakte, men sikkert oppover etter medisinstart i februar og har derfor prøvd å se hvor mye kalorier jeg får i meg. Jeg skal ligge på 1500 for å holde vekta der den er (har ikke planer om å gå ned) og jeg syns det er mye jeg må være forsiktig med. Jeg kan ikke spise det jeg alltid har spist tidligere. Jeg har nok alltid spist mye mer enn 1500 kcal om dagen og nå syns jeg at jeg må forsake det som for meg betegnes som helt normal mat.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 11:05   #17
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp til kaloriberegning?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Dette fatter ikke jeg. Jeg begynte å gå sakte, men sikkert oppover etter medisinstart i februar og har derfor prøvd å se hvor mye kalorier jeg får i meg. Jeg skal ligge på 1500 for å holde vekta der den er (har ikke planer om å gå ned) og jeg syns det er mye jeg må være forsiktig med. Jeg kan ikke spise det jeg alltid har spist tidligere. Jeg har nok alltid spist mye mer enn 1500 kcal om dagen og nå syns jeg at jeg må forsake det som for meg betegnes som helt normal mat.

Jeg er som deg, trøtt, jeg elsker mat og kan lett spise bare mat med langt over 2000 kcal daglig. Brødskive med brunost, gode salater med mye kjøtt, dressing og oliven, frukt, store middagsporsjoner og fristende kveldsmat. Mat er deilig.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 12:45   #18
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp til kaloriberegning?

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg er som deg, trøtt, jeg elsker mat og kan lett spise bare mat med langt over 2000 kcal daglig. Brødskive med brunost, gode salater med mye kjøtt, dressing og oliven, frukt, store middagsporsjoner og fristende kveldsmat. Mat er deilig.



Favorittpålegget mitt er gulost og fløtemysost. Hvis jeg spiser tre brødmåltid (2skiver til hvert måltid) om dagen så er jeg nesten oppi 1500 på bare det og jeg spiser ikke mye ost på skiva, bare akkurat så det dekker. Da er det ikke rom for middag. Jeg syns det er vanskelig å holde seg på 1500 kcal på et "normalt" kosthold.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 12:54   #19
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp til kaloriberegning?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.



Favorittpålegget mitt er gulost og fløtemysost. Hvis jeg spiser tre brødmåltid (2skiver til hvert måltid) om dagen så er jeg nesten oppi 1500 på bare det og jeg spiser ikke mye ost på skiva, bare akkurat så det dekker. Da er det ikke rom for middag. Jeg syns det er vanskelig å holde seg på 1500 kcal på et "normalt" kosthold.

Det er jo noen av de vanlige, norske standardgreiene som drar på i kaloriregnskapet, da, og brødskiver, ost og brunost er blandt de, samme med pasta og ris. Om du bytter ut brød med knekkebrød og ost med skinke snakker vi om noe helt annet ifh til kalorier. Man kan ikke slanke seg med kaloritelling og spise akkurat det samme som før. Jeg tipper de som nevner over her at det er vanskelig å komme opp på 1500 allerede for lenge siden har luket vekk disse tingene i kostholdet.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 13:02   #20
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp til kaloriberegning?

Jeg elsker gulost, og det merkes. Jeg har tatt en liten peptalk med meg selv nå, for jeansen fra i fjor passet plutselig ikke så bra. Det høres veldig sunt ut med hjemmebakte knekkebrød med gulost, men det blir visst litt for mange kalorier i løpet av året.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no