Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Oppskrift på brød uten hvete

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-12, 08:06   #1
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Oppskrift på brød uten hvete

Minsten tåler ikke hvete og jeg lurer på om noen har en oppskrift? Og finnes det noe brød man kan kjøpe som er uten hvete?

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 10:34   #2
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppskrift på brød uten hvete

Det finnes noe spelt brød i butikker med større utvalg.

Selv baker jeg dette http://trinesmatblogg.no/2011/03/14/...itt-speltbrod/
Men litt mer grovt og gjerne noen frø oppi. Lager rundstykker av samme deig


Edit: antok det var hvete han ikke skulle ha, ikke gluten


Sist redigert av kamp : 22-10-12 kl 21:53.
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 10:36   #3
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Oppskrift på brød uten hvete

Kan han spise spelt da, om han ikke kan spise hvete

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 10:37   #4
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppskrift på brød uten hvete

Er ikkje spelt kveite da? Ikkje veit eg...

Eg antar at han også er allergisk mot hvetestivelse? For glutenfritt brød finst jo, men det har ofte hvetestivelse i seg.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 11:23   #5
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppskrift på brød uten hvete

Spelt er nært beslektet med hvete, så det tror jeg ikke jeg ville prøvd.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 17:54   #6
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Oppskrift på brød uten hvete

Det var det jeg trodde også att spelt ikke var ett alternativ, jeg kommer nok til og holde meg unna det. Men ingen som hvet om noe brød eller enn oppskrift på brød?

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 16:13   #7
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppskrift på brød uten hvete

Da må det bli er glutenfritt brød. D skrive hvete og da trekte jeg automatisk at du tåler spelt,men det er kanskje gluten du skal holde deg unna?

Søk etter glutenfrie brød oppskrifter eller kjøp glutenfritt på butikken så unngår du hvete

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no