Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Når begge er med på kjøreturen, hvem fyller bensin og luft?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-09, 23:35   #21
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Når begge er med på kjøreturen, hvem fyller bensin og luft?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg fyller alltid bensin. Det med luften har gått litt i glemmeboken, så der kan jeg finne på å spørre om hjelp, enten mannen, om han er med, eller en av de ansatte på bensinstasjonen.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 23:38   #22
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når begge er med på kjøreturen, hvem fyller bensin og luft?

På langturer fyller mannen bensin mens poden og jeg går på do.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 23:38   #23
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: Når begge er med på kjøreturen, hvem fyller bensin og luft?

Bensin er begge, luft er han. Jeg kommer aldri på det. Hadde selvfølgeig klart det.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 05:27   #24
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Spinoff: Når begge er med på kjøreturen, hvem fyller bensin og luft?

Den som har bilen når det begynner å bli tomt fyller. Evt. den som var så uheldig å få bilen etter at jeg har unnlatt å fylle i noen dager...

Jeg jobber på bensinstasjon, og sjefen er av den gammeldagse typen som setter kundeservice veldig høyt, og han fnyser av andre stasjoner som har folk i kassa som ikke aner att-fram på hverken bil eller noe som hører med.
Det vil si at vi damene også må kunne alt om drivstoff, motoroljer og fylling disse, fylling av andre væsker på bilen, luft i dekk og bruken av luftdingsen, plugger av ymse slag, vindusviskere, dekkbytte og egentlig alt som kunder vanligvis kommer og vil ha hjelp til.
På dagtid har vi en mann "i hallen" som tar sånt, men om kveldene og i helgene må vi bare ta det selv.

Det vil da si at jeg faktisk kan alt det der. Det vil dog ikke si at jeg gjør det med innbitt rødstrømpestolthet på hjemmebane. Er mannen tilgjengelig, får han værsågod finne seg i å gjøre det.

__________________
Batman januar 2004.
Bulldosern mai 2009

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 06:41   #25
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Når begge er med på kjøreturen, hvem fyller bensin og luft?

Bensinen fyller og betaler jeg.
Vi sjekker lufttrykket hjemme, har kompressor med slikt utstyr.
Glemte å skrive at bilen varsler om ujevnt trykk i dekkene
På min bil måles og sjekkes olje elektronisk, derfor gjør jeg det.

__________________
Angelique

Sist redigert av Angelique : 23-02-09 kl 09:28.
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 06:59   #26
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når begge er med på kjøreturen, hvem fyller bensin og luft?

Om jeg er med fyller jeg bensin, ellers gjør han det. (Jeg har ikke lappen, så jeg er aldri ute og kjører alene.)
Lufttrykket sjekker han.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 07:13   #27
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Når begge er med på kjøreturen, hvem fyller bensin og luft?

Den som kjører. Som oftest er det mannen som kjører fordi jeg kjører så mye hver dag uansett og han liker å "låne" min bil når vi kjører sammen fordi han aldri får kjøre den til hverdags *har nyest bil*

Glemmer ikke når jeg skiftet dekk på bilen min på våren i fjor når vi skulle over til sommerdekk og ene naboen (områdes store sladrekjerring og nysgjerrigper) kom bort til meg og sa jeg var tøff som turde å gjøre det der helt alene. Helt alene var jeg ikke da. Hadde en 10mnd gammel baby med meg.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 08:15   #28
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Når begge er med på kjøreturen, hvem fyller bensin og luft?

Den som kjører. Lufttrykket har jeg vel bare sjekket en gang eller to siden jeg fikk lappen, vet ikke om Kjære er flinkere der. Vi outsourcer dekkskiftingen da.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 08:21   #29
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff: Når begge er med på kjøreturen, hvem fyller bensin og luft?

Jeg gjør alt av teknisk på bilen. Men skal det fylles diesel så er det den som betaler som fyller som regel. Eller som regel jeg. Eller drømmeprinsen hvis jeg fryser, eller vi kan si at det varierer litt.

Og når jeg sier alt teknisk så er det minimalt. Jeg sjekker som regel ikk lufttrykk i dekk, olje, spylevæske eller noenting jeg. Er sensorer som varsler hvis det er ett eller annet. :blind av tillit til teknologien:

  Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 08:22   #30
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: Når begge er med på kjøreturen, hvem fyller bensin og luft?

Den som har penger til å betale fyller. eller om det er kaldt så fyller mann
vi fyller bestandig nesten på rema. for at den er billigst.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 09:09   #31
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Når begge er med på kjøreturen, hvem fyller bensin og luft?

Siden jeg bruker bilen mest, er det stort sett jeg som fyller diesel.

Bilen sier selv ifra om trykkforandring i dekkene, og da er det den som kjører bilen akkurat da som gjør noe med det.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 09:18   #32
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Når begge er med på kjøreturen, hvem fyller bensin og luft?

Vi fyller som regel diesel på hver vår bil når vi er alene. Sjelden vi fyller når vi er sammen siden vi fyller mandags morgen. Hvis vi begge er i bilen så fyller nok han oftere enn meg. Lufta sjekker som regel han.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 09:26   #33
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Når begge er med på kjøreturen, hvem fyller bensin og luft?

Som regel mannen min. Jeg må liksom alltid inn og tisse, jeg

Men jeg klarer fint å fylle drivstoff. Luft tror jeg ikke jeg har sjekket på veldig lenge. Vi har ny bil, og jeg vet ikke hvordan jeg åpner panseret heller.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 09:33   #34
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når begge er med på kjøreturen, hvem fyller bensin og luft?

Vi gjør det som oftest når vi er ute alene i bilen - Begge fyller bensin (Og olje + spyleveske om det skal være) Luft gjøres ved dekkskift - det gjøres av jobben min på familiebilen og mannen gjør det på ekstrabilen.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 09:47   #35
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Når begge er med på kjøreturen, hvem fyller bensin og luft?

Den som kjører fyller diesel, mens den andre handler kaffe eller tar ungene på do. Vi deler veldig på å kjøre. Jeg kan fint fylle på vindusspyleveske og olje, men luft har jeg aldri sjekket. Vi skifter dekk sammen vår og høst, men det er alltid mannen som sjekker lufta. Neste gang skal jeg gjøre det, det må jo læres.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 09:48   #36
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Når begge er med på kjøreturen, hvem fyller bensin og luft?

Ehm, jeg fyller bensin når jeg må (hater bensinlokket, ikke logisk hvordan det skal åpnes, har endelig lært meg trikset), luft, kjøleveske etc har jeg aldri gjort. Vi har stor bil, så dekkskift har mannen tatt på seg, da han tror jeg ville fått trøbbel med dekkene og skruene.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 11:26   #37
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: Når begge er med på kjøreturen, hvem fyller bensin og luft?

Når vi kjører sammen er det den som kjører som fyller, og det er alltid mannen. Av en eller annen grunn fyller jeg helst når jeg er alene. Til sammen er det nok jeg som fyller mest.
:fyllesvin:

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 13:26   #38
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff: Når begge er med på kjøreturen, hvem fyller bensin og luft?

Jeg er nok ufrivillig gammeldags her. Det er mannen som fyller. Til gjengjeld så tar jeg ofte vindusvask samtidig, så det står kanskje ikke så ille til.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 14:31   #39
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Spinoff: Når begge er med på kjøreturen, hvem fyller bensin og luft?

Jeg. Han har arbeidsbil betalt av firma og har ansvar for den. Jeg har ansvar for den andre, min bil. Jeg fyller luft, olje, dekk osv på min.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 15:08   #40
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når begge er med på kjøreturen, hvem fyller bensin og luft?

Den som kjører fyller bensin. Resten tar mannen seg av. Jeg har ikke peiling på hvor ofte han gjør det. Jeg kan gjøre det selv, men gjør det ikke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no