Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ny ligningsverdi for hus

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-10, 22:13   #81
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men skattesmell, altså, det gjelder bare om man får en verdi som er høyere enn gjelda, sant? For det er til formueskatten (dusteskatten! ) dette gjelder, er det ikke?

Og sånt er ikke jeg plaget med.

Nemlig. Om man er et par så blir det totale bunnfradraget 1,4 mill så om man tilsammen har mer gjeld enn det så spiller det ingen rolle.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 22:14   #82
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Fristen er 15. oktober, og det holder at en av dere melder inn. Hvis dere er gift og bor sammen. (Da har dere sannsynligvis bare mottatt ett felles skjema også.)

Takk og takk.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:55   #83
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

*irriterer meg over idiotiske forslag fra skattemyndighetene som bare graver og spørr i tide og utide, dem kan vel for f... gå rundt og måle alle boligene selv dersom det er så viktig for dem??? *

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 20:51   #84
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Husk å gå inn i denne tråden og oppdatere når dere er ferdig med å måle. Endelig kan vi få Svaret.


Jeg blir helt sånn av den tråden.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 20:51   #85
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Forøvrig så holder mannen på å måle......

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 13:03   #86
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Altså 80 kvm i grunnflate. Andre etg er like stor, men med skråvegger/tak. Hvordan i hule heite måler jeg det da?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 15:58   #87
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Altså 80 kvm i grunnflate. Andre etg er like stor, men med skråvegger/tak. Hvordan i hule heite måler jeg det da?

Leste i går at ved skråtak måler du 60 cm innenfor der takhøyden er mindre enn 190 cm, altså tar med 60 cm gulv.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 20:44   #88
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Skal badstuen regnes med, mon tro?

  Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 23:19   #89
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Jeg har ikke tatt med badstuen. Den er inni en bod, så jeg regna hele rommet som en bod, jeg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 00:19   #90
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Takk og lov at vi kjøpte så nylig at prospektet oppgir P-rom!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 15:46   #91
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Nå mene rjeg at formueskatt egentlig kan være noe dritt (skatte på penger man allerede har skattet for ved inntekt...), men samtidig kan jeg vel ikke si annet at jeg på en måte ser fram til den dagen der jeg faktisk må betale formueskatt ;-) Men det er ikke med det første akkurat...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 15:51   #92
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Fascinerende hvordan så mange kvinner overlot denne jobben til mannen.
På et ellers så sterkt klare-sjøl-forum som fp, altså.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 18:54   #93
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Jeg klarte helt selv å finne fram taksten fra da vi kjøpte huset for to og et halvt år siden og sende inn en sms med tallet på P-rom. :frigjort kvinne:

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 19:30   #94
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Fascinerende hvordan så mange kvinner overlot denne jobben til mannen.
På et ellers så sterkt klare-sjøl-forum som fp, altså.

Er FP et klare-sjøl-forum? Det har jeg ikke inntrykk av.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 20:12   #95
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Jeg gadd ikke jeg, så jeg stakk tommelen i været, valgte en av de ikke mindre enn fire oppmålingene som har vært på denna hytta og sendte inn ukritisk på sms. :sjuske:

  Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 20:58   #96
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Fascinerende hvordan så mange kvinner overlot denne jobben til mannen.
På et ellers så sterkt klare-sjøl-forum som fp, altså.

Jeg har heller ikke egentlig det inntrykket. Jeg har mer inntrykk av det er en del som er langt over snittet praktisk anlagt, og veldig mange som ikke er nevnnyttige i det hele tatt.

Og jeg gjorde jobben selv, forøvrig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 16:25   #97
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Mannen målte og tittet i papirer, jeg rapporterte. Arbeidsdeling

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 17:53   #98
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Har ellers de tegningene til huset fra 1974 liggende. Disse kan man også kopi av hos kommunen....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no