Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Ovnsfaste former med lokk som kan settes i frysen

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-18, 20:54   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Ovnsfaste former med lokk som kan settes i frysen

Påskeferie= ny start. Jeg har lyst å lage store lasagneporsjoner og annen mat i store mengder, og fryse ned til travlere dager. Jeg bruker nå aluformer og gladpack/ sølvpapir på når jeg fryser ned. Funker fint, men jeg skulle gjerne hatt noen mer varig. Fins noe slikt?

Kravspek:

- 1- 2 litersform flergangsform
- Lokk slik at man ikke trenger å bruke sølvpapir
- Må kunne fryses
- Må kunne settes rett i ovnen
- Ikke veie for mye (porselen blir for tungt)

Ikke krav men fint om formene:
- har håndtak
- ikke veier for mye. Porselen blir for tungt.
- Stablevennlig form
-Kunne vaskes i vaskemaskin

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-18, 21:28   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ovnsfaste former med lokk som kan settes i frysen

IKEA har disse i mange ulike størrelser, jeg fikk ikke til å linke til de andre i farten, men de heter FÖRTROLIG de og. Det er mulig at de veier for mye.

https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20328520/

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-18, 22:01   #3
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ovnsfaste former med lokk som kan settes i frysen

Disse ser jo veldig bra ut. Noen som har testet dem?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-18, 22:08   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnsfaste former med lokk som kan settes i frysen

Jeg eksker OBH Nordica Eco! De er helt geniale. Jeg vet ikke om de tåler å settes rett fra frysen og inn i ovn, det har jeg aldri undersøkt. Og de har ikke lokk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-18, 22:11   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ovnsfaste former med lokk som kan settes i frysen

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Disse ser jo veldig bra ut. Noen som har testet dem?

Vi bruker de stadig, men har ikke brukt de i fryseren. Veldig kjekt med det lokket, og at man slipper unna litt oppvask ved å bruke den til både oppbevaring og oppvarming.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-18, 22:16   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ovnsfaste former med lokk som kan settes i frysen

Vi fryser ikeaformene, tiner og varmer i ovnen. Vwldig fornøyd.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-18, 22:23   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnsfaste former med lokk som kan settes i frysen

Vi har de fra Ikea. Jeg lager jevnlig fiskegrateng i dem og setter i fryseren. De fungerer veldig greit, og er lette å stable pga. lokket.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-18, 22:32   #8
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ovnsfaste former med lokk som kan settes i frysen

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi har de fra Ikea. Jeg lager jevnlig fiskegrateng i dem og setter i fryseren. De fungerer veldig greit, og er lette å stable pga. lokket.

Kan jeg få oppskriften din på fiskegrateng og "hvor langt" du lager den før du fryser?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-18, 22:51   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnsfaste former med lokk som kan settes i frysen

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Kan jeg få oppskriften din på fiskegrateng og "hvor langt" du lager den før du fryser?

Jeg gjør alt utenom å steke den. Jeg lager hvit saus med muskat, har i lettsaltet torsk og makaroni, og brødrasp på toppen. Jeg rører ett egg inn i sausen, men jeg stivpisker ikke noe eggehvite. Barna liker bedre at sausen bare har sause-konsistens. Serveres med råkostsalat.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 00:05   #10
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ovnsfaste former med lokk som kan settes i frysen

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg gjør alt utenom å steke den. Jeg lager hvit saus med muskat, har i lettsaltet torsk og makaroni, og brødrasp på toppen. Jeg rører ett egg inn i sausen, men jeg stivpisker ikke noe eggehvite. Barna liker bedre at sausen bare har sause-konsistens. Serveres med råkostsalat.

Tusen takk!
Oppfølgingsspørsmål:
- Rører du inn kokt lettsaltet torsk, eller rå?
- Egg i sausen; Hele egget eller kun plommen?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 00:53   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnsfaste former med lokk som kan settes i frysen

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Tusen takk!
Oppfølgingsspørsmål:
- Rører du inn kokt lettsaltet torsk, eller rå?
- Egg i sausen; Hele egget eller kun plommen?

Mine svar: Rå fisk og hele egg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 00:55   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnsfaste former med lokk som kan settes i frysen

Rå fisk og hele egget, ja. Minsten spiser betraktelig mer fiskegrateng om fisken nærmest er oppløst i sausen, så den er delt i veldig små biter.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no